Ska Swedie fortsätta driva SH?

Ska Swedie fortsätta driva SH?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Sporthoj är helt klart något du ska vara stolt över. Har bara varit här i ca ett år men har läst många bra trådar med tips och råd som jag kanske inte tänkt på annars när man kör hoj.

Trist om du behöver känna att du inte vill hälsa om du ser någon med sporthojströja :(
 

Kneedrag

Guest
Tycker du gör ett MYCKET BRA JOBB Swedie. Sporthoj vore inte samma om du försvann.
Sen tycker jag att du ska inte gå runt och må dåligt för att du inte vet var det är för dåre som dyker upp med sporthojströja så kan förstå verkligen om du tröttnar på att driva sajten.

Går det bra om jag skickar dig ett pm vill helst inte skriva en grej öppet här?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Min åsikt är den att detta är en av de absolut bäst skötta forum jag använder eller har använt! Tycker att du genom åren verkligen gjort ett kanon jobb vad gäller respektera andra människor och deras åsikter!

Finns ju alltid de som har lite udda åsikter eller beter sig på ett annorlunda sätt. Du har aldrig vad jag upplevt dementerat dessa människor bara för att dom sticker ut.

Men jag förstår om du tycker att det är jobbigt att driva allt. Jag har ibland funderat på hur du orkar :va

Tycker definitivt inte att du skall känna dig skyldig att fortsätta med sajten. Du har redan gjort otroligt mycket för mc Sverige som det är. Men det kommer bli tråkigt om den läggs ner!

Så om du skall fortsätta eller inte tycker jag är upp till dig. Tror ingen kan sköta sajten bättre! Men du är INTE skyldig någon här att fortsätta!

Vad du än bestämmer dig för att göra vill jag ge dig mycket tack för det du har gjort både för mc Sverige (tror nog att mc handlare runt om i landet är skyldiga dig ett och annat) och för mig fram till nu :tummenupp

Swedie rules :yoparty:D
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Utan Swedie vet jag inte om jag skulle forsätta surfa på sporthoj....

Du har gjort ett väldigt bra jobb i många år....och jag hoppas att du orkar fortsätta :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tycker du gör ett MYCKET BRA JOBB Swedie. Sporthoj vore inte samma om du försvann.
Sen tycker jag att du ska inte gå runt och må dåligt för att du inte vet var det är för dåre som dyker upp med sporthojströja så kan förstå verkligen om du tröttnar på att driva sajten.

Går det bra om jag skickar dig ett pm vill helst inte skriva en grej öppet här?
Jo tack. Går skicka PM. Fått en del tacksamma ord där redan. (av mina totalt 50.000 PM jag fått, dock rensat det mesta o har bara 5000 just nu). Puh...
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jo tack. Går skicka PM. Fått en del tacksamma ord där redan. (av mina totalt 50.000 PM jag fått, dock rensat det mesta o har bara 5000 just nu). Puh...

Ja, jag tycker du ska driva sajten vidare! Jag tycker att du sköter dig skitbra på allt. Vad man har för åsikter och hur folk beter sig kan man inte (och ska nog helst inte) göra mycket åt.

Men det räcker med att läsa ditt senaste inlägg för att inse att du MÅSTE delegera supermoderatorrollen till andra. Om man inte brinner för något längre och ständigt känner sig överbelastad kommer resultatet att bli därefter...
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Tycker du gör ett bra jobb. Även om jag har varit här ett tag nu så är jag en doldis som mest läser i mekforumet.
Har själv varit mod på annat forum och det är mycket mer att göra än vad man först tror, särksillt kan det avra jobbigt när folk börjar gnälla för en massa småsaker och tycker man tar ställning för/mot fel personer eller åsikter. Trots att man som du skriver försöker vara neutral.
/ryggdunk till dig
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Nu vet jag inte exakt vad som ligger bakom dina tvivel Swedie men här har du min feedback.

Positivt:
Sporthoj är lite som ett kompisgäng, tar lite tid att komma in o fatta jargongen, men väl inne har man skitkul.

Negativt:
Pga jargongen som just nämndes spårar trådar ofta ur (det nästan förväntas!) och SH är kanske inte lika cleant och respekterande som utländska forum.

Ska något ändras så är det att folk skall hålla sig on-topic i trådarna...men det är inget som stör mig i dagsläget.

Att du inte ens hälsar på personer som har SH-tröja på sig är ju jättetråkigt. Har man SH-tröjan på sig så är det väl för att man är (vill vara) med i "kompisgänget"?

My $0.02

EDIT: Det går väl nästan så långt att om man träffar på en biker där ute som INTE har konto på SH så betvivlar man om denne verkligen är äkta sporthojspilot.
 
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Tycker du gör ett skitbra jobb. SH har blivit en institution i hojsverige, mycket tack vare dig Swedie. :tummenupp
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Forum

Jag tror att det här forumet säckar ihop utan dig Sviidi
Så du har nog inget val... :tummenupp
Keep on running mate
:)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du har helt klart gjort ett kanonjobb, det är väl de flesta av oss övertygade om.

Sen att man ibland blir "lidande" av det i vanliga livet är tyvärr en negativ konsekvens. När man är "känd" är det svårt att alltid göra det man vill, alla ser vad man gör och dömer en för det. Säger man något, så tycker folk att man tar ställning, fast man själv egentligen inte gjorde det. Man måste hela tiden tänka på vad man säger/skriver.
Det naturliga då är att isolera sig från omgivningen, vilket i sin tur leder till att man börjar förlora det som drev en att starta det hela i början.
Det är då svårt att få tillbaka samma gnista som man hade för 9 år sedan.

Du har ingen möjlighet att bara ta en liten offentlig paus och verka mer i bakgrunden ett tag? Tona ut "Swedie" och låta "admin" sköta sidan. Dvs. minska koppling mellan din egen person och personen som driver sidan.

För det som behövs för att SH skall fungera är ett stort engagemang från den som håller i det hela (någonting du definitivt har haft hittills). Men känner du att orken/viljan minskar så kanske du skall passa på att återhämta dig ifall möjligheten finns.

Däremot att byta ut dig helt och för gott är nog inget vettigt alternativ. Iofs tror jag SH skulle överleva det med, men det skulle nog vara en ganska jobbig process.

Mitt råd när det gäller ens egen hälsa är att vara lite egocentrisk och tänka på vad som är bäst för dig själv, vad mår du bäst av.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Absolut ska du fortsätta! Förstår att du upplever att det är mycket jobb med att "försvara" vissa saker utåt, men det är DU som är SH,

keep up the good work!:tummenupp


Från en som varit med sen (nästan) starten
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ska något ändras så är det att folk skall hålla sig on-topic i trådarna...men det är inget som stör mig i dagsläget.

Jag tycker det är det som är så fint med SH, att det är OK att spåra ur. Det blir mera levande och det är klart det som hållit mig kvar när jag har tröttnat på andra forum där all OT tas bort ur trådarna.

Jag tycker du har lyckats väl Swedie och jag tycker du ska fortsätta såvida det inte tär för mycket på din egen hälsa. Det hade vart kul att se dig tillbaka på räserbanan också!

Det enda jag faktiskt stör mig på här är alla s.k. 'moralkärringar', inte på grund av deras åsikter - vilka jag ofta kan dela - men deras orubbliga tvång att skriva nedvärderande, bittra och moraliserande inlägg hela tiden. Det är otroligt tråkigt och den enda jag har på min Ignore-lista är inte nån vars åsikter jag inte håller med om (bara lite) utan en som så totalt saknar takt, ton och social kompetens att det är skrämmande. Men jag har löst detta genom att (nästan helt) sluta läsa trådar i MC-relaterat och håller mig till Racing-forumet och OT.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
SH är ett dagligt inslag i livet, dock tycker jag att det är väldigt mycket olika forumsdelar och underforum osv. Man kanske kunde minska ner det och ev dölja klubbdelen förutom "en" offentlig del där klubbarna kan skriva offentligt. Sen tror jag inte att betydligt hårdare moderering när det blir en massa OT i trådar är så farligt.
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Kan relatera till hur du känner dig. Drev ett antal år ett annat community med en helt annan inriktning. Det växte sig stort och vart pga av det lite mindre kamratligt, det vart mer och mer som ett vanligt jobb och glädjen mattades av. Att hitta tillbaka till gnistan man hade när det var mindre och mer på kompis nivå är nog i princip omöjligt.
Från min synvinkel ser jag det som att du har två vägar att gå, antingen lämna över facklan till någon annan du litar på och som har gnistan kvar eller tänka om med vad du är ute efter med siten. Alltså, för din egen del, gå ifrån att enbart göra det för du tycker det är kul och kanske kunna utveckla det i mer kommersiell inriktning.

Jag har inte varit reggad någon längre stund och de flesta tycker nog att jag inte borde ha några synpunkter alls men detta är alltså precis vad jag råkade ut för själv för några år sedan.
Detta är enbart från min synvinkel och jag kan ha fel och du hittar gnistan igen, jag gjorde det inte.

Jag gillar SH som fan och har nog varit inne i princip varje dag sedan jag reggade mig och det ska du ha creds för. Du har skapat ett community som lever och är fruktansvärt välbesökt.

Väl mött,
Jacob
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Varit här tillräckligt länge...
Vet själv vad som krävs för att hålla ordning på så här mycket folk, med så mycket åsikter.
Tycker nog att alla mod:ar gör ett riktigt bra jobb överlag.
Vore nog inte riktigt samma sajt utan dig som frontfigur.

:ryggdunk
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Utan Swedie dör Sporthoj.com.
Det enda jag faktiskt stör mig på här är alla s.k. 'moralkärringar', inte på grund av deras åsikter - vilka jag ofta kan dela - men deras orubbliga tvång att skriva nedvärderande, bittra och moraliserande inlägg hela tiden. Det är otroligt tråkigt och den enda jag har på min Ignore-lista är inte nån vars åsikter jag inte håller med om (bara lite) utan en som så totalt saknar takt, ton och social kompetens att det är skrämmande. Men jag har löst detta genom att (nästan helt) sluta läsa trådar i MC-relaterat och håller mig till Racing-forumet och OT.
Är det jag?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag förstår precis hur du känner. Ibland tycker man att vissa medlemmar skulle kunna bete sej som vuxna människor istället för att skriva skit som måste modereras/bannas. Från tid till annan känns det inte roligt att vara moderator, men jag tror att om du lägger av kommer sajten att självdö ganska snabbt. Jag tycker definitivt att du ska vara kvar.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker att du gör ett bra jobb, hade definitivt inte velat göra det själv! Jag förstår att det är jobbigt, men jag tror inte att jag är ensam om att uppskatta arbetet du lägger ner:tummenupp Jag hoppas det verkligen inte, men om du skulle besluta dig för att lägga ner så hoppas jag att du väljer din efterträdare väl. Det vore synd att se SH gå i graven på grund av dåligt ledarskap... Men om arbetet gör dig så illa att du snart inte pallar mer, då är det kanske bättre att lägga ner. Man måste ju trots allt bry sig om sig själv lite också;) Så, i slutändan beror det nog mest på dig själv. Jag tycker att du gör ett kanonjobb och ser gärna att du stannar, men om du själv inte vill göra det här längre så är det klart att du ska låta bli.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top