Swedie, vi kommer inte alls överens ofta, det vet vi båda men SH behöver en eldsjäl som driver den vidare. Forum dör oväntat fort om eldsjälen/eldsjälarna försvinner. Du är eldsjälen, du är sporthoj.com. Utan dig kommer forumet sakta men säkert att dö, for sure. Så även om jag aldrig (lite överdrivet) håller med dig gör du ett bra jobb med sporthoj.com.
Gör som andra större lite mer kommersiella forum fast kanske mindre kommersiellt. Jag vet inte hur upplägget efter försäljning ser ut men försök skapa ett team som driver sporthoj.com? Få det att växa ännu mer i ett större sammanhang? Du kommer inte orka själv om du redan funderar på om du är rätt person, då måste du antingen ändra dig och din inställning eller dela arbetsbörda.
Avlönade moderatorer har nog inget svenskt forum råd med så det är nog uteslutet. Moderatorer bygger alltid på status-jakt.
Men ett litet 'core-team' vet jag många forum som har, både avlönade team och ideella. Då gäller det mer forumets utveckling, från vilken riktning det ska ta till ren och skär utveckling. Kan du, utan att förstöra känslan på forumet, göra det mer kommersiellt för att ta in en eller ett par anställda och driva det kommersiellt till exempel?