Ska Swedie fortsätta driva SH?

Ska Swedie fortsätta driva SH?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Pasi #11

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Landet
Hoj
-97 Honda Fireblade
Jag har inte varit medlem så länge,men har använt sidan en längre tid.
mest för att få inspiration och tips om sporthojar.
Jag tycker att sidan har ett bra upplägg.Inga större onödiga pajkastar tävlingar mellan medlemmar.Det mesta är seriösa inlägg.
Men hur som så tycker jag att Swedie ska fortsätta.
Du gör ett bra jobb...:tummenupp
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Vad jag vet så finns ingen annan som kan driva SH lika bra som du Swedie.
Jag tror inte heller jag vill ta chansen och se att att någon annan gör ett försöka att driva den.

Fanns det på något sätt átt ge dig motivation och ork´att for´tsätta så skulle jag ge det.

Du gör ett bra jobb med SH och jag hoppas du fortsätter.

/Liwa1
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Du gör ett grymt jobb och har gjort så under hela tiden jag hängt här. Klart att det uppstår dispyter och situationer där man inte kan göra rätt då och då, men kan inte se att nån annan skulle klara av det bättre än dig. Ryggdunk får du! bra jobb, fortsätt!
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Du gör ett oerhört bra jobb, det faktum att du ibland hamnar i kläm med/mellan medlemmar är bara ett bevis på hur bra du har lyckats med dynamiken på forumet. Alla är på mer eller mindre samma nivå.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tack alla för vad ni skriver. Det värmer o det tas in (även feedbacken). Det handlar väl lite om att man inte riktigt får höra det positiva så ofta. Det är mest skiten som hamnar i min låda :)

Det är även kul o höra att "utan" mig så vore inte SH samma. Det är väl sant o kanske vad jag hoppats höra. Det hade ju blivit något annat utan mig, frågan är bättre eller sämre.

Det är bara lite otacksamt ibland. Mest rör det ju som sagt dessa "nya" medlemmar som ska in o berätta vilka idioter alla är, eller de som alltid ska störa i trådar och inte fattar att tiga ibland säger mer. Det tar aldrig slut. Mycket terroritoriska och kan inte inbefinna sig i tanken att andra inte har samma åsikt.

Vare uppe tidigt imorse, för att jag sov taskigt, o börja morgonen med att banna o ta bort ett konto. Detta är aldrig kul, det är absolut sista utväg när medlemmarna i fråga inte lyssnar på råden om att sluta upp med vad de gör fel (enligt regler, o vad stora skaran tycker).

Nedu Swedie.. du gör ett riktigt bra jobb.. :tummenupp
dilemmat du beskriver ovan om att bara få ta skiten hägrar över all IT..
funkar det och flyter på hör man inget och går nått fel så vet man det på 2 röda..
Är tveksam till hur jag ska rösta dock..
för min eget stora nöjjes skull = JA, kör så de ryker!
Med viss empati och medkänsla = Nej, dude.. livet är inte ett forum..

Du har skapat ett fruktansvärt bra forum för likasinnade och sköter det exemplariskt.
Frågor tebax..
Vem skapar scripten?
Vem underhåller servrarna?
Vem uppdaterar serverarna?
Hur många moderatorer ("stabila") har du?
Vilka krav ställer du på en moderator?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjaa Swedie, balansgången mellan jobb och fritid, privatliv och offentlighet är inte den lättaste att hantera, speciellt inte med tanke på vad SH kommit att växa till. Jag tycker Du hanterar siten (=jobbet?) föredömligt och röstade för Ditt fortsatta engagemang, men det Du skriver om hur det påverkar Din fritid och privatliv kanske sliter mer än lovligt på Dig? Jag menar, Du tänker väl orka fortsätta med detta många år till?

Sliter Dina självvalda restriktioner mer på Dig än vad som känns bra tror jag i alla fall Du ska överväga råden Du fått om delegering och därmed skaffa ytterligare hjälp i de struliga besluten om t ex banning eller avslut av konton.

I huvudsak funkar ju siten bra, önskan att ha en stor site gör ju per definition att inte bara en inriktning av medlemmar är önskvärd.

Lycka till, Swedie:tummenupp
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Om du ska stanna eller släppa kan bara du veta, själv hoppas jag att du orkar driva vidare. Men om det personliga stressen över banningar och tillsägelser är jobbig finns det lösningar.

Att banna medlemmar är inget du ska känna något personligt över, forumet har 45,000 medlemmar. Självfallet så måste det finnas rätt så mycket att banna och stänga av för.

Som jag har sagt tidigare, låt andra banna, ingen big deal egentligen. Folk fattar budskapet och återkommer efter ett tag under annan pseudonym, förhoppningsvis har de lärt sig nåt. IP-banningen kan du ha tidsgräns på.
Vissa fattar inte annat än om du bannar.

Skriv anledning i tråden där det är aktuellt, så andra användare ser var gränsen går enligt dig. Ditt forum, dina regler, passar inte galoscherna så är en banning på sin plats.

Stanna kvar och styr, men delegera även banningarna. Sånt ska du inte sitta själv med. Man kan banna med hänvisning till en grupp moderatorer. Skapa bara ett adminkonto som helt sonika heter "admin/moderatorer" exempelvis
 
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Swedie, vi kommer inte alls överens ofta, det vet vi båda men SH behöver en eldsjäl som driver den vidare. Forum dör oväntat fort om eldsjälen/eldsjälarna försvinner. Du är eldsjälen, du är sporthoj.com. Utan dig kommer forumet sakta men säkert att dö, for sure. Så även om jag aldrig (lite överdrivet) håller med dig gör du ett bra jobb med sporthoj.com.

Gör som andra större lite mer kommersiella forum fast kanske mindre kommersiellt. Jag vet inte hur upplägget efter försäljning ser ut men försök skapa ett team som driver sporthoj.com? Få det att växa ännu mer i ett större sammanhang? Du kommer inte orka själv om du redan funderar på om du är rätt person, då måste du antingen ändra dig och din inställning eller dela arbetsbörda.

Avlönade moderatorer har nog inget svenskt forum råd med så det är nog uteslutet. Moderatorer bygger alltid på status-jakt. :D Men ett litet 'core-team' vet jag många forum som har, både avlönade team och ideella. Då gäller det mer forumets utveckling, från vilken riktning det ska ta till ren och skär utveckling. Kan du, utan att förstöra känslan på forumet, göra det mer kommersiellt för att ta in en eller ett par anställda och driva det kommersiellt till exempel?
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jag tycker du gör ett bra jobb, jag tycker inte man kan klaga nämnvärt på ditt modererande.

Dock om du nu känner att det är strul med att du känner att du blir satt i en knepig sits, så KANSKE det skulle kunna vara en ide med "anonyma moderatorer", dvs att moderatorerna heter moderator 1 2 3 osv.. och att ingen utom de vet vem som är vem, skulle det sedan bli någon som anser att moderatorn gör fel så finns ju spårbarhet osv, men det kanske skulle lösa en massa strul om att en viss person inte vill bli "tillrättavisad" av en viss annan person osv.

jag vet inte det är inte en vidare genomtänkt ide, men kanske kan ge något..
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Kör på för fasen! Tycker dessutom det är extra kul att grundaren och den ursprungliga drivkraften fortfarande är med!

Skaffa en hoj igen så försvinner de tråkiga funderingarna... :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Då får jag väl vara först med att skriva varför jag tycker Swedie skall step aside:

Swedie du har skapat sveriges bästa hojforum och förtjänar mycket beröm för det men på senare tid finns ett flertal saker som kunde handlagts bättre.

Sidan har i mina ögon länge stått vid ett vägskäl mellan att vara förlängningen av Swedies mycket stora hobbyprojekt och en fullt kommersiell sida. Är den en kommersiell sida skulle jag vilja se en klart ökad professionalism och mindre hemmasnickeri och personliga agendor.

Nedan följer 3 konkreta exempel på saker som jag tycker borde förändras och jag är inte säker på att Swedie är rätt man för projektet:

*Gruppköp
När jag började hänga på SH straxt efter kritaperioden var gruppköp något som skedde konstant och uppmuntrades av swedie. I takt med att annonsörer strömmade till blev det mer restriktivt säkert därför att de inte ville betala ananrs. Fine med mig!
Där startades ett gruppköpsforum där man var tvungen att ha blivit auktoriserad av Swedie för att posta. Fram till idag är det bara Berras depåtält som fått klartecken. Samtidigt pågår gruppköp i många mindre forumdelar något man ser mellan fingrarna på. Jag har själv försökt dra igång gruppköp av delar som inte konkurrerar med någon annonsör men fått nej utan motivation.

Antingen så förbjuds gruppköp helt och då följs regeln konsekvent eller så öppnar vi för gruppköp där selektionsprocessen följer klara regler och inte upp till swedies godtycke.


*Javascriptproblemet
I flera omgångar drabbades SH av att sidan inte kunde laddas utan bara länkade vidare till en annons pga en bugg i ett javascript. Det är inte acceptabelt att en site med 30000 besökare dagligen inte omedelbart fixar dyliga problem. Har man inte kompetensen själv ringer man in någon som har det. Pronto! Jag skiter totalt i att en tekniker kostar pengar, är sidan en affärsverksamhet får man ta dyliga kostnader.

* Moderatorer
Pga sidans tillväxt har många nya moderatorer tillkommit och ett flertal av dem saknar i mina ögon den personliga mognad som krävs för moderatorjobbet. Har själv blivit utsatt för oprovocerade påhopp från moderatorer. En moderator skall givetvis ha en åsikt och behöver inte tolerera allt men de skall ändå höja sig över simpelt gnabb....
 

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
Självklart ska du fortsätta om du orkar, hoppas motivationen ökar med all feedback du får. Kan säkert ibland kännas meningslöst och att man missgynnar folk hit och dit men nu ser du ju faktskt att den stora skaran i allmänhet tycker att du gör ett kanonjobb.

Förstår inte heller mig på folk som gör anvädare bara för att frekvent hacka på ämnen i trådar och kalla folk för idioter. Ibland kanske folk behöver en tankeställare och en annan åsikt men inte på det sättet vissa hela tiden gör det på. Vissa kan ju även tänka på vad dom faktiskt laddar upp för något, en del verkar göra det bara för att få dessa diskussioner som spårar ur.

Men självklart ska du vara stolt över denna site, klart bästa siten för oss med intresse för sportåkande av olika typer av hojar. Tror ingen hade gjort det bättre.

Har själv besökt sida betydligt längre än jag varit medlem.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Swedie: du vet att vi har haft lite om ditten å datten men de här var fan de bästa inlägg du någonsin gjort!

folk som gnäller på idiotkörning osv kan hålla sig till andra forum...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Finns inte ett tillfälle då jag känner att du har gjort något fel, men så är väl inte jag någon antagonist heller. ;)

Om du känner att du orkar så tycker jag helt klart att du ska fortsätta, men det ska inte vara nåt du gör o sedan drar med dig hela dagarna när du träffar folk "privat". Då är det fel.

Du gör ett jävligt bra jobb, men i slutändan är det ändå du som måste avgöra om det är värt det för dig.

puss
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Ta ett sabbatsår och låt nån annan driva siten ett tag.
Återkom sedan med ny kraft och nya ideér.
 

MaQ

Do you like that? Do you!?
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Rottne
Hoj
Aprilia RSV4 RF-16 - #11 SBK
Admin vs Swedie

.

Du har ingen möjlighet att bara ta en liten offentlig paus och verka mer i bakgrunden ett tag? Tona ut "Swedie" och låta "admin" sköta sidan. Dvs. minska koppling mellan din egen person och personen som driver sidan.
.

En mycket bra föreslagen lösning, som Wiseguy skriver:
Låt Admin vara just admin och Swedie är du som person.
Personen som förhoppningsvis gillar att hänga med sporhojs-kompisar.
Man måste skilja på arbete och privatliv.
Att driva SH är mer eller mindre ett arbete och ska behandlas därefter.
Jag hoppas att vi medlemmar kan inse det och på det sättet få en större förståelse för Admins handlande, medan du som Swedie kan starta trådar och skriva inlägg som vem som helst här inne.

Jag har regelbundet besökt sidan sedan 2003 och jag gillar vad det är.
Tillsammans med en klar majoritet verkar det som :tummenupp.

Keep up...

// Marcus
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie, vi kommer inte alls överens ofta, det vet vi båda men SH behöver en eldsjäl som driver den vidare. Forum dör oväntat fort om eldsjälen/eldsjälarna försvinner. Du är eldsjälen, du är sporthoj.com. Utan dig kommer forumet sakta men säkert att dö, for sure. Så även om jag aldrig (lite överdrivet) håller med dig gör du ett bra jobb med sporthoj.com.

Gör som andra större lite mer kommersiella forum fast kanske mindre kommersiellt. Jag vet inte hur upplägget efter försäljning ser ut men försök skapa ett team som driver sporthoj.com? Få det att växa ännu mer i ett större sammanhang? Du kommer inte orka själv om du redan funderar på om du är rätt person, då måste du antingen ändra dig och din inställning eller dela arbetsbörda.

Avlönade moderatorer har nog inget svenskt forum råd med så det är nog uteslutet. Moderatorer bygger alltid på status-jakt. :D Men ett litet 'core-team' vet jag många forum som har, både avlönade team och ideella. Då gäller det mer forumets utveckling, från vilken riktning det ska ta till ren och skär utveckling. Kan du, utan att förstöra känslan på forumet, göra det mer kommersiellt för att ta in en eller ett par anställda och driva det kommersiellt till exempel?
Jag har aldrig fattat egentligen vart det skärt sig hos dig eller vad som orsakade det. Men just moderatordelen ska kollas på. Vet inte om det här med att "team" att driva SH semi-kommersiellt fungerar. SH i grunden är ju för medlemmar, mellan medlemmar. Att då ha moderatorer som går på i semikommersiellt syfte går nog inte ihop.

Ska dock se över det här med att öka på antalet moderatorer som vet vad det innebär att vara moderator. Det är inte bara att rensa inlägg o trådar enligt tycke som sagt. Finkänsla o erfarenhet får man gå på, vilket "unga" moderatorer ibland saknar o därmed får den stryk som "förtjänas"? =)
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Hej kollega

Här kommer ryggdunk, postar nästan aldrig men läser desto mer. Jag är sporthoj.com knarkare.

Jag har suttit/sitter i lite liknande situation. Driver en sajt av ungefär samma storlek(tjuvkikat på din tracker och kia) och haft liknade problem.

Jag ruttnade ur totalt ett tag och men har äntligen börjat hitta tillbaka, tack vare vänners stöd.
De jobb vi har är sköna på ett vis, men även ganska okonkreta. Folk kan även ha lätt för att gnälla men svårt att berömma. Man får även tänka: No news is good news. Dvs folk har svårare att maila när de är glada över nåt än när de är irreterade vilket gör att de lätt kan bli obalans i mail(pm)-boxen.

Jag tycker du gör ett klockrent jobb, och för mej var det på sätt och viss lite skönt att se att det inte alltid är helt på topp för dej, för då vet jag att det inte bara är jag som ruttnar ut på denna typ av "jobb" -och ja jag tycker det passar bättre med "jobb" än jobb, för vi har det egentligen för jävla bra jämfört med många andra. De gäller att focusera på det och inte glömma vilken frihet man egentligen har skapat sig.:tummenupp

Hoppas du kör vidare.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
*Gruppköp
När jag började hänga på SH straxt efter kritaperioden var gruppköp något som skedde konstant och uppmuntrades av swedie. I takt med att annonsörer strömmade till blev det mer restriktivt säkert därför att de inte ville betala ananrs. Fine med mig!
Där startades ett gruppköpsforum där man var tvungen att ha blivit auktoriserad av Swedie för att posta. Fram till idag är det bara Berras depåtält som fått klartecken. Samtidigt pågår gruppköp i många mindre forumdelar något man ser mellan fingrarna på. Jag har själv försökt dra igång gruppköp av delar som inte konkurrerar med någon annonsör men fått nej utan motivation.

Antingen så förbjuds gruppköp helt och då följs regeln konsekvent eller så öppnar vi för gruppköp där selektionsprocessen följer klara regler och inte upp till swedies godtycke.


*Javascriptproblemet
I flera omgångar drabbades SH av att sidan inte kunde laddas utan bara länkade vidare till en annons pga en bugg i ett javascript. Det är inte acceptabelt att en site med 30000 besökare dagligen inte omedelbart fixar dyliga problem. Har man inte kompetensen själv ringer man in någon som har det. Pronto! Jag skiter totalt i att en tekniker kostar pengar, är sidan en affärsverksamhet får man ta dyliga kostnader.

* Moderatorer
Pga sidans tillväxt har många nya moderatorer tillkommit och ett flertal av dem saknar i mina ögon den personliga mognad som krävs för moderatorjobbet. Har själv blivit utsatt för oprovocerade påhopp från moderatorer. En moderator skall givetvis ha en åsikt och behöver inte tolerera allt men de skall ändå höja sig över simpelt gnabb....

Gruppköp = Nej. Det är tyvärr som sagt lite oklart rörande hanteringen i klubbforumen. Det är ju trots allt klubbforum och inte menat som officiell del av SH där övriga regler gäller.
Detta gäller alltså klubbforum, och inte Stockholmsforumet (generell del, för stockholmare, inte en klubb).
Men ska se hur jag ska göra med det där.

Javascriptsfelen är kommenterat tillräckligt på. Det är en bristfällig lösning tillsvidare tyvärr. Kan bara rekommendera alla att använda sig av standardläsare och senaste versionen. Det har löst problemen hittills för de flesta jag pratat med.

Moderatorer som missköter sig bör rapporteras till mig. Inte tigas om. Klaga dit klagomålet hörs = hos mig så löser jag det. Jag läser och ser inte allt, utan förlitar mig på att medlemmar rapporterar inlägg och dåligt beteende oavsett vem det är ifrån.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top