Ska Swedie fortsätta driva SH?

Ska Swedie fortsätta driva SH?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Swedie, jag tycker du gör ett bra jobb och håller med många andra här att om inte du har SH så kommer jag nog inte hänga här längre. SH är du! Skulle känna mycket konstigt att veta att du inte sitter vid rodret.

Tycker att du har bra moderatorer..känner en hel del av dom och dom jag känner är riktigt (!) bra grabbar :) Tycker inte att folk skall ha lön för att bli moderator...det ger det hela helt fel inriktning.

Känner du att du inte orkar och att SH påverkar dig privat på ett negativt sätt så måste vi ju acceptera att du vill bort...men jag tror jag talar för många när jag säger att du kommer bli otroligt saknad.

Jag minns fan knappt livet före SH. Även om jag är betydligt lugnare i vändningarna idag än jag varit, så är det som en kär gammal vän man inte vill förlora kontakten med :)
Nu mer är jag mer betraktare än deltagare :)

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag äger ju som du noterat inte SH längre och får inga pengar från vad sajten driver in. Menar inte att avsäga mig ansvar, men vill bara påpeka det.

Men nya saker är på G till 2010... och det är kommersiellt inslag på det
om du undrar. =)

Ska det bli betalsite, LR?:gnissla

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska det bli betalsite, LR?:gnissla
Haha näe. Glöm det. Jag är med o roddar en del i besluten som tas å sådant kommer jag inte acceptera. Möjligen betalning för privatannonser, alternativt gratis för privat men att företag släpps in o de kan få betala för dessa. Likt blocket typ.

Sedan blir det förändringar generellt på annonsupplägget troligen.

Och en ny design på SH var det tänkt.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag har avsiktligt gett fan i att läsa alla inlägg utom Swedies första och försöker skriva så direkt som möjligt utan att tänka för mycket.

Swedie, SH vore inte samma sak utan dig. Du har hela tiden skött forumet förjävla bra. Synd att du känner att det för med sig sådana inskränkningar för dig personligen, men tack för förklaringen till vad jag upplevde som en något avståndstagande attityd de två gånger jag sprungit in i dig och presenterat mig som 'xxx, ft på SH'.

SH är ett av de mest välfungerande diskussionsforum jag känner till. Tar man hänsyn till medlemsantalet, och hur spretig medlemsskaran är, är frågan om det inte är det mest välfungerande.

Jag har varit här i ett antal år nu, inte gillat allt (framförallt delar av den nya forumsindelningen) men överlag är det skitbra. Jag är väl rätt så konfrontativ ibland och tycker dessutom det är tokkul att provocera. Trots detta har jag bara ådragit mig moderatorernas/Swedies uppmärksamhet ett par gånger. Det tycker jag är ett gott betyg till hur siten sköts. De som konstant drar på sig skit är knappast oskyldiga.

Jag har dessutom över åren märkt att de medlemmar som stundtals driver mig till vansinne förmodligen är de som jag skulle komma bäst överens med IRL... :D

Den sociala biten är intressant, tonen är hård och puckokoncentrationen är väl... för att uttrycka det diplomatiskt... kanske något högre än snittet. Det förutsätter ett välfungerande system av moderering. En del banningar av OT-folk kanske jag personligen inte instämde med, men eftersom de lär ha föregåtts av ett antal varningar så - happ shittens. Överlag är det generöst med varningar. Jag ser inga tendenser till maktfullkomlighet, något som man hittar i nästan alla andra forum, utan din här deklarerade attityd att försöka kunna ha alla kvar om de inte medvetet gör sig helt omöjliga tycks fungera väl. De flesta fattar.

Dessutom lysande med röstningssystemet. Får man negativa röster väcker det en tanke... eller borde i alla fall göra.

Jag vill också ha sagt att jag tycker att kadern av moderatorer gör ett otacksamt jobb väldigt väl överlag. Det känns konsekvent, vilket antyder en bra styrning.

Lite rörigt blev det, men med tanke på föresatsen är det väl inte oväntat. Summa summarum, bra jobbat och fortsätt så! Får du ta skit så strunta i det. Jag hörde något klokt häromdagen, sagt av en offentlig person: "För varje person som ger mig skit så finns det tio som tyst uppskattar det jag gör". Man får alltid höra kritiken men allt för sällan berömmet. Håll det i minne när du blir påhoppad av folk som inte uppskattar att du håller ett forum som enligt all sannolikhet borde degenerera till kaos så väl skött att det är lite som ett extra vardagsrum för många av oss medlemmar.

Det är inte många som kan göra det, vilket tyvärr har bevisats gång efter annan i andra forum.

Swedie, du får härmed min personliga "Bra Kille Award". :jäs

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

^^^ Smörigt med tre tummenupp, men vafan, jag vill ju att grabben skall fortsätta ;)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Keep up the good work Swedie. Blir det för tungt för dig finns det säkert folk här som är villiga att hjälpa dig att dra lasset.:tummenupp

Hudik

Guest
Jag röstade JA innan jag ens läst inlägget, jag tycker inte att det finns ett enda litet tvivel om att han ska fortsätta driva SH. :tummenupp

Kan inte tänka mej ett SH utan swedie, det jobbet han lägger ner för oss hojintresserade är ofantligt, och vem??? skulle kunna göra det bättre?? Nä, det finns inte...

Synd att swedie inte vill/kan vara mer personlig med oss medlemmar, jag skulle känna mej väldigt stolt över att få möta swedie och få skaka hans hand :)

Fortsätt som du gör swedie, du gör ett skitbra jobb och jag stöttar dej till 100%.. Nä, till 110%

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
21stycken har röstat nej.

Men det är endast en av dessa som vågat skriva ut något konkret, nu har ni ju chansen och tar den inte. Ynkligt av er att lägga en anonym röst och inte stå för den.

Swedie, självklart ska du fortsätta om du har motivationen att göra det. Jag tycker du gör ett kanon jobb och det är väldigt få personer som har glöden att driva ett forum från 0 till var SH är idag.

Jargongen på forumet är helt okej för min del, det ända jag stör mig på är alla moralpredikningar från många om att det körs för fort, man får inte köra på slangen. Dom slänger upp filmer där folk kraschar, bilder på olyckor osv. Ofta är det relativt nya medlemmar också, så jag undrar om det är någon jävla propaganda från ett visst antal medlemmars sida.

Sitt kvar som admin och du pallar, du gör ett bra jobb.

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
:Dpuss påre =) kör på ja GILLART

fast det kan jag inte säga det samma om rasorblade, han varnar och skäller lite för snabbt:rolleyes:....:glömdet

nu ska jag ut o köra 280 på e4an häpåre:brinnerup

Last edited:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Jag tillhör skaran som ibland gnäller när det blir för mycket avart/attityd till vissa vansinnigheter som man får räkna med dyker upp på ett forum som Sporthoj.com.

Jag är i likhet med många andra inte heller speciellt laglydig vad gäller hastigheter på hoj. Något som både uppfattas som, och givetvis är, tvetydigt ur moralsynpunkt. Men det har som sagt inte hindrat att jag har gett mig i debatter om vad man "får/bör" och inte "får/bör" göra, eller hur man i mitt tycke ska förhålla sig till allmänhet som många gånger klagar, och en hel del annat som oftast borde kunnat sorterats bort om det hade varit lagt i "rätt tid och plats" lådan.

Jag har även haft kontakt med dig Swedie via pm ett antal gånger, både när trådar har spårat ur, eller då jag har ansett att saker och ting jag har sagt/skrivit har tolkats fel av andra.

Jag är till att börja med typ några år äldre än dig, och jag precis som många andra tycker nog ibland (även om vi inte märker det själva) att vi har lite mera erfarenhet och att man borde lyssna lite mer på oss, eftersom vi trots allt har överlevt länge nog att se saker ur andra perspektiv.

Du har sedan när vi har haft kontakt inte alltid varit på min, som jag har sett det, soklara linje. Men du har alltid kommit med väl genomtänkta och underbyggda svar och förklaringar, och detta på en nivå som vida överstiger den "klokhet" som visas på andra sajter. Du har också visat dig kunna se nyanser från mer än ett håll, och sedan klä det i ord som oftast båda parter förstår, på ett sätt man inte är bortskämd med på internetforum.

Visst, det har funnits gånger då vi inte har varit överens om allt, men det är ju så det är i livet. Jag tycker du har en bra linje och en sund inställning till det mesta om rör vår hobby, och du går en bra balansgång mellan vad som är ok och inte, även om dom flesta av oss som sagt bryter mot en och annan trafikregel.

Jag äger förvisso ingen Sporhojs tröja, *skäms*, men jag har inte haft några problem med att hälsa och prata med dig på mc-mässa, utan du har varit trevlig och korrekt på alla sätt och vis. Likdant var det när vi sprang på dig på Sviestad och dottern fick fotografera sig med dig i ditt depåtält, hur trevligt som helst.
Så jag tycker vi vänder på frågan om att skämmas, och att innehav av Sporthojströjan ska förpliktiga till att upprätthålla den Sporthoj.com anda som du jobbar hårt för att upprätthålla här, ska gälla när man har den även ute på vägarna.

Kort sagt:
Jag tycker att du är en mycket bra ambassadör för Sporthoj.com, och även om du inte alltid gillas av alla så är det mycket tack vare dig vi gillar att vara här, och jag tror inte att det skulle bli detsamma utan dig.
Kör hårt Swedie, det jobb du lägger ned är mer än uppskattat :tummenupp
:krama

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tillhör skaran som ibland gnäller när det blir för mycket avart/attityd till vissa vansinnigheter som man får räkna med dyker upp på ett forum som Sporthoj.com.

Jag är i likhet med många andra inte heller speciellt laglydig vad gäller hastigheter på hoj. Något som både uppfattas som, och givetvis är, tvetydigt ur moralsynpunkt. Men det har som sagt inte hindrat att jag har gett mig i debatter om vad man "får/bör" och inte "får/bör" göra, eller hur man i mitt tycke ska förhålla sig till allmänhet som många gånger klagar, och en hel del annat som oftast borde kunnat sorterats bort om det hade varit lagt i "rätt tid och plats" lådan.

Jag har även haft kontakt med dig Swedie via pm ett antal gånger, både när trådar har spårat ur, eller då jag har ansett att saker och ting jag har sagt/skrivit har tolkats fel av andra.

Jag är till att börja med typ några år äldre än dig, och jag precis som många andra tycker nog ibland (även om vi inte märker det själva) att vi har lite mera erfarenhet och att man borde lyssna lite mer på oss, eftersom vi trots allt har överlevt länge nog att se saker ur andra perspektiv.

Du har sedan när vi har haft kontakt inte alltid varit på min, som jag har sett det, soklara linje. Men du har alltid kommit med väl genomtänkta och underbyggda svar och förklaringar, och detta på en nivå som vida överstiger den "klokhet" som visas på andra sajter. Du har också visat dig kunna se nyanser från mer än ett håll, och sedan klä det i ord som oftast båda parter förstår, på ett sätt man inte är bortskämd med på internetforum.

Visst, det har funnits gånger då vi inte har varit överens om allt, men det är ju så det är i livet. Jag tycker du har en bra linje och en sund inställning till det mesta om rör vår hobby, och du går en bra balansgång mellan vad som är ok och inte, även om dom flesta av oss som sagt bryter mot en och annan trafikregel.

Jag äger förvisso ingen Sporhojs tröja, *skäms*, men jag har inte haft några problem med att hälsa och prata med dig på mc-mässa, utan du har varit trevlig och korrekt på alla sätt och vis. Likdant var det när vi sprang på dig på Sviestad och dottern fick fotografera sig med dig i ditt depåtält, hur trevligt som helst.
Så jag tycker vi vänder på frågan om att skämmas, och att innehav av Sporthojströjan ska förpliktiga till att upprätthålla den Sporthoj.com anda som du jobbar hårt för att upprätthålla här, ska gälla när man har den även ute på vägarna.

Kort sagt:
Jag tycker att du är en mycket bra ambassadör för Sporthoj.com, och även om du inte alltid gillas av alla så är det mycket tack vare dig vi gillar att vara här, och jag tror inte att det skulle bli detsamma utan dig.
Kör hårt Swedie, det jobb du lägger ned är mer än uppskattat :tummenupp
:krama
Oj! Det var ett graciöst o förklarande inlägg. Tack. Det gläder att du faktiskt uppmärksammat de saker jag försökt eftersträva, vilket är att lägga tid på att förklara saker ur mitt perspektiv o varför jag ibland väljer en kanske för dig (eller annan) ofördelaktig lösning. Minns dig både från depå o mässa... dock ansiktet blurrigt.

Får jag sägas oxå att när jag startade SH var jag 19 år... :)

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Jargongen på forumet är helt okej för min del, det ända jag stör mig på är alla moralpredikningar från många om att det körs för fort, man får inte köra på slangen. Dom slänger upp filmer där folk kraschar, bilder på olyckor osv. Ofta är det relativt nya medlemmar också, så jag undrar om det är någon jävla propaganda från ett visst antal medlemmars sida.

Sitt kvar som admin och du pallar, du gör ett bra jobb.

Som Swedie skrev så tog han bort ett konto och bannade ett annat imorse. Inte för deras åsikter utan för deras påhopp. Nu känns det redan behagligare att vara här. Ingen nyhet att vår hobby är farlig. Nog om det.

Reggade mig här en tid innan kraschen 2003 och har sedan dess läst här nästintill dagligen. Tycker om att sidan modereras med rent förnuft och inte strikt efter någon regelbok som på många andra forum. Jag har inte hittat något annat forum där det tillåts att man ofta kan vara smått ot utan att bli varnad eller bannad. Här finns det många roliga inlägg och mycket humor och det är inte för inte som sidan har blivit så stor och välbesökt.
Som tidigare påpekats så bör lite ansvar delegeras så att du slipper du dra stora lasset själv. Det är för slitsamt i längden.
Självklart är Swedie fortsatt president förutsatt att hälsan går i första hand!:tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Herregud som det smöras! Men jag kan ju inte annat än stämma in i denna skara av kossor. Klart du ska fortsätta driva SH.
Det kanske skulle bli bättre om någon annan gjorde det, men risken att det skulle bli sämre och dö ut är något vi inte kan riskera!
Jag är inte alls lika aktiv nu som jag var förr, men likförbannat är jag här vareviga dag och läser lite trådar och blir arg eller börjar skratta eller så slutar jag läsa för att det är en tråkig tråd.
Det måste fortgå! Jag kan till och med skicka en klase bananer till dig, så du orkar fortsätta!

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Oj! Det var ett graciöst o förklarande inlägg. Tack. Det gläder att du faktiskt uppmärksammat de saker jag försökt eftersträva, vilket är att lägga tid på att förklara saker ur mitt perspektiv o varför jag ibland väljer en kanske för dig (eller annan) ofördelaktig lösning. Minns dig både från depå o mässa... dock ansiktet blurrigt.

Får jag sägas oxå att när jag startade SH var jag 19 år... :)
Klart att alla vill/tror att du ska komma ihåg just dom, men bara för att vi finns på "ditt" forum så betyder ju inte det att du kan vara "buddies" med alla eller att du ens skulla vilja vara det. Jag vet inte heller hur många det är som brukar hälsa på dig på en mässa t.ex, men man kan väl anta att det är rätt många, och att du då ens minns mig/oss som har en rätt blygsam framtoning säger väl en del om vilket hjärta och deltagande du har i det mesta som sker.

Det är svårare att stå neutral och försöka hitta en väg att få två parter att närma sig varandra än vad många tror, speciellt när ämnena oftast kretsar kring något där man dessutom har en egen rätt fast åsikt, och det är strongt gjort att hantera det som du gör.

Så varför svamlar jag då om huruvida du kom ihåg mig/oss eller ej?
Jo, för att klara av att rodda som du gör krävs att man är lyhörd och aktivt tar del i vad som händer och sker runt omrking, och det med ett intresse och engegemang som gör att det inte bara rullar förbi och blir en parentes som för dom flesta av oss. Vilket du visar att du har genom att ens komma ihåg att vi har träffats...

Säger som Nursey sa tidigare i tråden:
Sporthoj.com har blivit som en kär vän som man inte vill vara utan :)

Hudik

Guest
Klart att alla vill/tror att du ska komma ihåg just dom, men bara för att vi finns på "ditt" forum så betyder ju inte det att du kan vara "buddies" med alla eller att du ens skulla vilja vara det.

**** Massa text ****

Säger som Nursey sa tidigare i tråden:
Sporthoj.com har blivit som en kär vän som man inte vill vara utan :)

F*n va bra, nu blev jag sur att jag inte kan formulera mej så..

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Pollen visar ganska tydligt vad "vi" vill.
Sen är det som vanligt i Sverige är man nöjd säger man inte något.....!!
Tråkigt men sant!! Stanna Swedie :tummenupp:tummenupp

jokkali

dolphins are gay sharks
Gick med
18 May 2008
Hoj
GSXR-600 k1
Hatten av för dig Swedie, du gör ett bra jobb tycker att du ska fortsätta med det:tummenupp

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Klart du ska fortsätta. Du gör ett mycket bra jobb.

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Jag tillhör den där skaran som mest läser och inte skriver så mycket.

Det jag först kommer tänka på, relaterat till topic, är att forumet konstant växer i medlemsantal och påverkan. Hur många är vi inte som sålt/köpt något via det, kört gruppkörningar, gått på fester, you name it, allt via inlägg på sporthoj.com. Och det ska vara fan att bestrida att Swedie är upphovet till allt.

Det andra som dyker upp i sinnet är att efter att läst ett antal inlägg under några år från ett stort antal användare som jag inte har en aning om vem dessa är irl, så är det faktiskt bara Swedie som lyckats, ur min synvinkel, att INTE förr eller senare framstå sig själv som en jubelidiot. Starkt.

När det gäller huruvida du ska fortsätta som supermoderator; bra fråga. Rent spontant, självklart. Med lite mer eftertanke; tror det är dags att du lämnar ifrån dig facklan, men att du fortsätter åka med i följebilen. Forumet skulle inte vara detsamma om Farsan försvann helt, om man får säga så.

Så, hur röstar jag?

Ingen jävla aning. Överlåter det till mer kompetenta varelser än mig (vårtsvin t.ex)

/Daniel

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...