Ska Swedie fortsätta driva SH?

Ska Swedie fortsätta driva SH?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Du gör ett kanonjobb!! Å självklart ska du ha kredit för de!! Sen som andra skriver, ja de finns ingen riktig kompisanda längre. De är ungefär som att folk loggar in när dom är på dåligt humör för att få upplopp för de. Saknas en stor skop ödmjukhet skulle jag vilja säga.
Men jag hoppas du fortsätter tillsmmans med dina moderater!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En mycket bra föreslagen lösning, som Wiseguy skriver:
Låt Admin vara just admin och Swedie är du som person.
Personen som förhoppningsvis gillar att hänga med sporhojs-kompisar.
Man måste skilja på arbete och privatliv.
Att driva SH är mer eller mindre ett arbete och ska behandlas därefter.
Jag hoppas att vi medlemmar kan inse det och på det sättet få en större förståelse för Admins handlande, medan du som Swedie kan starta trådar och skriva inlägg som vem som helst här inne.

Jag har regelbundet besökt sidan sedan 2003 och jag gillar vad det är.
Tillsammans med en klar majoritet verkar det som :tummenupp.

Keep up...

// Marcus
Det där fungerar tyvärr inte i praktiken. Alla vet ändå att Admin är Jag och det är liksom ingen skillnad.

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Jag har aldrig fattat egentligen vart det skärt sig hos dig eller vad som orsakade det. Men just moderatordelen ska kollas på. Vet inte om det här med att "team" att driva SH semi-kommersiellt fungerar. SH i grunden är ju för medlemmar, mellan medlemmar. Att då ha moderatorer som går på i semikommersiellt syfte går nog inte ihop.

Ska dock se över det här med att öka på antalet moderatorer som vet vad det innebär att vara moderator. Det är inte bara att rensa inlägg o trådar enligt tycke som sagt. Finkänsla o erfarenhet får man gå på, vilket "unga" moderatorer ibland saknar o därmed får den stryk som "förtjänas"? =)

Något som kan slipas lite på också är ignorerafunktionen, hurvida det kan skrivas PM och i gästböcker, nu verkar ignorerafunktionen fungera att man ser att den man ignorerat har skrivit men man kan välja om man vill läsa det eller inte, dom gångerna jag har testat att blocka personer i GB så blockas alla så ingen kan skriva, går det inte att finslipa den funktionen lite, eventuellt ha styre över vem som kan kontakta vem om det blir s.k extremfall av den grad att du känner såhär?
Bara ett tips för att du ska slippa mycket skit!

I övrigt tycker jag att du gör ett mycket bra jobb, jag röstade JA i pollen, just därför att sporthoj.com inte blir sporthoj.com utan dig, egoistiskt tänkt kanske, men det är så jag känner.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
tycker swedie gör ett bra jobb så länge jag har vart här , diskussioner skall i mina ögon vara fria från en moderators egentyckande så länge det inte förekommer hot mot en viss person . Iden med moderatorer som hjälp kan vara bra om de vet vilka regler som gäller ( dvs inget översittande )

sen tycker jag även boris har en poäng i att det borde va lättare o få till gruppköp

men de bästa råden swedie har du ju redan fått av ovannämnda !!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej kollega

Här kommer ryggdunk, postar nästan aldrig men läser desto mer. Jag är sporthoj.com knarkare.

Jag har suttit/sitter i lite liknande situation. Driver en sajt av ungefär samma storlek(tjuvkikat på din tracker och kia) och haft liknade problem.

Jag ruttnade ur totalt ett tag och men har äntligen börjat hitta tillbaka, tack vare vänners stöd.
De jobb vi har är sköna på ett vis, men även ganska okonkreta. Folk kan även ha lätt för att gnälla men svårt att berömma. Man får även tänka: No news is good news. Dvs folk har svårare att maila när de är glada över nåt än när de är irreterade vilket gör att de lätt kan bli obalans i mail(pm)-boxen.

Jag tycker du gör ett klockrent jobb, och för mej var det på sätt och viss lite skönt att se att det inte alltid är helt på topp för dej, för då vet jag att det inte bara är jag som ruttnar ut på denna typ av "jobb" -och ja jag tycker det passar bättre med "jobb" än jobb, för vi har det egentligen för jävla bra jämfört med många andra. De gäller att focusera på det och inte glömma vilken frihet man egentligen har skapat sig.:tummenupp

Hoppas du kör vidare.
Jo, ruttnar gör man till slut. Det här med att "tala med en vägg" o allt man gör är helt omöjligt att få in på andra sidan och alla tror man är "emot" dom... Jag vet inte vad det talar för hos individen i fråga, men det är trist och behöva hantera för det är näst intill omöjligt. Jag försöker dock...

Jag tror det går som sagt lite upp o ner, ibland packar det på sig lite för mycket bara, som i det här fallet.

Något som kan slipas lite på också är ignorerafunktionen, hurvida det kan skrivas PM och i gästböcker, nu verkar ignorerafunktionen fungera att man ser att den man ignorerat har skrivit men man kan välja om man vill läsa det eller inte, dom gångerna jag har testat att blocka personer i GB så blockas alla så ingen kan skriva, går det inte att finslipa den funktionen lite, eventuellt ha styre över vem som kan kontakta vem om det blir s.k extremfall av den grad att du känner såhär?
Bara ett tips för att du ska slippa mycket skit!

I övrigt tycker jag att du gör ett mycket bra jobb, jag röstade JA i pollen, just därför att sporthoj.com inte blir sporthoj.com utan dig, egoistiskt tänkt kanske, men det är så jag känner.
Gästboken är handknackad av mig o behöver lite uppdateringar. Det blir tyvärr plåster på plåster lösningar när man själv gör allt och inte har en färdig produkt.

Jag kommer till årsskiftet uppdatera SH med en ny design / utseende och gå över funktioner o lägga till och uppfräscha dom.

Last edited:

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
En tanke, lite vidare spinn på min tidigare post.
Ta inte allt ansvar själv, dvs delegera mer. Det var en av grejjerna som tog musten ur mig då vi var en "ledningsgrupp" på ett fåtal som hade olika ansvarsområden, problemet var bara att man var tvungen att ha ett finger i varje syltburk ändå och det tär på en.
Satsa på att finna bra moderatorer som klarar av att sköta sig själva och ta egna initiativ. De behöver inte nödvändigtvis vara experter på att skruva/köra hoj men ska ha bra värderingar och veta hur man modererar på ett sätt att man slipper problem i stor utsträckning. Trevlig approach och konsekvent. Om du sen klarar av att förlita dig på dessa har du kommit en bra bit på vägen.

/ Jacob

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
tycker swedie gör ett bra jobb så länge jag har vart här , diskussioner skall i mina ögon vara fria från en moderators egentyckande så länge det inte förekommer hot mot en viss person . Iden med moderatorer som hjälp kan vara bra om de vet vilka regler som gäller ( dvs inget översittande )

sen tycker jag även boris har en poäng i att det borde va lättare o få till gruppköp

men de bästa råden swedie har du ju redan fått av ovannämnda !!
Gruppköpen kan jag inte tillåta då det inte finns något bra sätt att hantera för att göra det rättvist mot de betalande annonsörerna. Ett dilemma jag är väl medveten om.

Jag hade mer än gärna sett att gruppköp släpps fritt, då gruppköp är till för medlemmarna som gynnas mest av det.

Då sidan är finansierad av annonser, och SHs existens därav, så måste tyvärr pengar (annonsörerna) styra huruvida det blir gruppköp eller ej. Just nu Nej.

Kreativa förslag om eventuellt upplägg som fungerar för alla parter kan tas via PM eller email (swedie@ sporthoj).

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag har aldrig fattat egentligen vart det skärt sig hos dig eller vad som orsakade det. Men just moderatordelen ska kollas på. Vet inte om det här med att "team" att driva SH semi-kommersiellt fungerar. SH i grunden är ju för medlemmar, mellan medlemmar. Att då ha moderatorer som går på i semikommersiellt syfte går nog inte ihop.

Ska dock se över det här med att öka på antalet moderatorer som vet vad det innebär att vara moderator. Det är inte bara att rensa inlägg o trådar enligt tycke som sagt. Finkänsla o erfarenhet får man gå på, vilket "unga" moderatorer ibland saknar o därmed får den stryk som "förtjänas"? =)

Det är precis stycke ett som gjort att jag har svårt att komma överens med dig faktiskt. Jag har sagt det länge, länge. Du måste välja väg, du måste välja om sporthoj.com är kommersiellt eller inte. Nu driver du siten halv-kommersiellt och det fungerar inte. Alls. Du vill ha hjälp gratis, du lagar inte saker som kommersiella siter MÅSTE laga (bannerproblemet) och så vidare. Alltså, antingen göra ett ideellt team som driver siten, men då kan inte du gå runt och ha en massa finansiella fördelar, alternativt driva den HELT kommersiellt. Alla intäkter in i ett AB och ge folk lön för att arbeta med SH.com. Och då menar jag INTE moderatorer, då menar jag utveckling av siten, nya affärsområden och så vidare och så vidare.

Man kan inte vara kommersiell på intäkter och ideel på utgifter, åtminstone jag stör mig oerhört på sånt. Moderatorer måste alltid vara medlemmar, erfarna och lugna men teamet bakom behöver inte vara det.

Jag tror definitivt man kan driva ett kommersiellt forum för medlemmar av 'medlemmar'.

Men; välj väg, är det hobbyprojekt, då får du fortsätta själv i samma stil eller gör det på riktigt riktigt.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Tyvärr är det inte så många som tänker på hur mycket du sliter med sajten (inklusive mig).
Har varit med väldigt länge, men tagit avstånd under perioder oxå av den enkla anledningen att det inte gick att ställa en fråga eller berätta en historia utan att få en massa spydiga svar :gnissla
Tycker det är mer eller mindre fantastiskt att du och moderatorerna lyckats så bra som du/ni gjort med att hålla reda på över 45.000 medlemmar, gå igenom närmare 200.000 trådar och över 4 miljoner inlägg!

Hatten av till dig Swedie :Bugar Jag ger dig/er stående ovationer :klappar
Hoppas du orkar fortsätta:tummenupp

Dr.Bike

Guest
Jag tycker att du ska lämna över rodret för SH till någon annan nu Swedie.

Inte för att du gör ett dåligt jobb - utan mer för det du själv antyder, och funderar på.
Dessutom vore det väl kul att göra något annat?
Jag vet ju att du har massor med annat iofs, men SH är väl ändå både skötebarnet och hjärtesaken.

Men iom att du HAR börjat fundera, och tycker att det är lite kämpigt, så är svaret klart.

Därmed inte sagt att du måste försvinna.
Men lämna över själva driften och huvudmodererandet till någon annan.
Du har gjort ditt, och dragit ditt strå till stacken.
Och du har gjort det bra.

Så unna dig du att göra nåt du gått och klurat på.
Frågan är väl om du "vågar/klarar" ;) släppa SH...
Kanske skulle du bli en "pain in the ass" för kommande ägare/driftare? :D

Nä - känn efter en gång till, och gör sedan ditt val klart.
Välj med hjärtat, och det kommer bli bra.

M.v.h

Il Dotttore

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Triumph Thruxton -07
Jag hade hoppats du Swedie som verkar vara driftig skulle starta försäkringsbolag för oss hojåkare med rimliga premier. Utöver driften av SH då förstås:D:tummenupp
Glömde säga du och de andra gör kanonjobb!

Last edited:

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
*Ryggdunkar för fullt* Du är "dagispappan" åt denna tokiga verksamhet men du gör det jävligt bra också!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Har funnits med på denna site sedan Vasa styrde Sverige (känns det som iaf).
Med åren så blir man mer och mer inaktiv då det är annat i livet som tar fokus, men har alltid uppskattat det jobb du har lagt ner för att kunna tillhandahålla ett fungerande forum för likasinnade hojåkare. :tummenupp

Vad du vill göra med SH är något som endast du själv kan svara på. En tråd som denna kommer att ge dig så pass många ryggdunkningar så att du kanske orkar med ett tag till. Men när känslan väl krupit fram att det bästa kanske vore att rikta fokus på annat så kommer den troligast att komma tillbaka om ett tag igen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är precis stycke ett som gjort att jag har svårt att komma överens med dig faktiskt. Jag har sagt det länge, länge. Du måste välja väg, du måste välja om sporthoj.com är kommersiellt eller inte. Nu driver du siten halv-kommersiellt och det fungerar inte. Alls. Du vill ha hjälp gratis, du lagar inte saker som kommersiella siter MÅSTE laga (bannerproblemet) och så vidare. Alltså, antingen göra ett ideellt team som driver siten, men då kan inte du gå runt och ha en massa finansiella fördelar, alternativt driva den HELT kommersiellt. Alla intäkter in i ett AB och ge folk lön för att arbeta med SH.com. Och då menar jag INTE moderatorer, då menar jag utveckling av siten, nya affärsområden och så vidare och så vidare.

Man kan inte vara kommersiell på intäkter och ideel på utgifter, åtminstone jag stör mig oerhört på sånt. Moderatorer måste alltid vara medlemmar, erfarna och lugna men teamet bakom behöver inte vara det.

Jag tror definitivt man kan driva ett kommersiellt forum för medlemmar av 'medlemmar'.

Men; välj väg, är det hobbyprojekt, då får du fortsätta själv i samma stil eller gör det på riktigt riktigt.
Gällande javascript-problemet så har jag försett Hjemmets med informationen gällande att det är en bugg i safari och en del äldre läsare. Detta är en bristfällig lösning tillsvidare, då annonserna från adtech gick på 60+ moms i månaden ett tag.... bara för att driva själva annonssystemet. Ohållbart såklart.

Gällande fråga om gratis saker, så är det så 2003. Det hade sina orsaker. Släpp det nu. Det är snart 2010. Var inte långsint.

Jag äger ju som du noterat inte SH längre och får inga pengar från vad sajten driver in. Menar inte att avsäga mig ansvar, men vill bara påpeka det.

Men nya saker är på G till 2010... och det är kommersiellt inslag på det om du undrar. =)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Något som jag tror skulle underlätta pressen på dig vore om du med dessa moderatorer skapade ett forum som bara ni kommer in på som kallas typ "Ledningsforum", där kan ni diskutera kring vissa åtgärder internt innan det sätts i verket, på det viset är ni flera som kommit fram till åtgärd (ban/spärr/osv osv). Har själv varit moderator på ett forum där det fungerar på det viset och det gör att det blir mindre personligt när man gör dessa mindre omtyckta åtgärderna.
Då kan även Admin vara en inloggning för alla er moderatorer, med andra ord går det då inte att anklaga dig för att man blivit drabbad.

Men som många redan varit inne på, du behöver nog för din egen hälsas skulle delegera lite mer.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Klart du skall köra vidare. :tummenupp

Modererar siter som är av samma storlek som SH fast med annan inriktning, det är svårt att vara alla till lags då det finns lika många åsikter som medlemmar.

Att man skall följa gällande lagar angående hur inlägg skrivs borde vara var mans ansvar. Tyvärr så tänker nog inte alla så utan man kör på som man bäst finner lämpat.

Det är ju trots allt väldigt lätt att vräka ur sig saker när man sitter och är anonym bakom ett tangentbord.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Du gör ett bra jobb swedie! jag tycker du ska fortsätta göra det på sh.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Något som jag tror skulle underlätta pressen på dig vore om du med dessa moderatorer skapade ett forum som bara ni kommer in på som kallas typ "Ledningsforum", där kan ni diskutera kring vissa åtgärder internt innan det sätts i verket, på det viset är ni flera som kommit fram till åtgärd (ban/spärr/osv osv). Har själv varit moderator på ett forum där det fungerar på det viset och det gör att det blir mindre personligt när man gör dessa mindre omtyckta åtgärderna.
Då kan även Admin vara en inloggning för alla er moderatorer, med andra ord går det då inte att anklaga dig för att man blivit drabbad.

Men som många redan varit inne på, du behöver nog för din egen hälsas skulle delegera lite mer.
Det finns redan :)

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Faktiskt den enda siten som jag besöker dagligen... :tummenupp
Kan inget om hur man administrerar eller lägger upp - så inga förslag på den fronten.

Jag hoppas dock att du tjänar bra med pengar på denna site - då jag har svårt att se att någon enskild person gjort mer för hoj kollektivet i allmänhet och sporthojsåkare i synnerhet !!! :Bugar

Önskar dig all lycka och hoppas att du hittar en fortsatt bra väg för såväl SH som dig själv !
:krama

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...