Ska vissa personer bannas??

Ska V-Gurra bannlysas från forumet på grund av att han vågar säga vad han tycker?


  • Antal röstningar
    0

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Ok, på förekommen anledning så känner jag mig manad att fråga vad "allmänhetens" åsikt är:

Är detta forum inte till för alla, oavsett åsikt?
Uppenbarligen så är det rätt så högt i tag på sina håll, och vissa personer får uppenbarligen mer "takhöjd" än andra. Personliga påhopp verkar vara ok, så länge man är "rejsputte" eller åtminstone känner vissa personer på forumet(ingen nämnd, ingen glömd), medans andra personer som vågar stå för sina åsikter och inte tar skit uppenbarligen ska kväsas, helst bannas verkar det som.
Funkar det inte med personliga påhopp så ska personen hotas att tiga bara för att man vågar stå för sina åsikter samt inte vika ner sig för personangrepp och allmäna försök till förlöjligande.

Yttrandefrihet gäller uppenbarligen inte på forumet, eller??
Lite mer info fins här, men PM och emails kommer inteatt redovisas(även om det kliar i fingrarna)...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68429

//VG
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
V-Gurra skrev:
Ok, på förekommen anledning så känner jag mig manad att fråga vad "allmänhetens" åsikt är:

Är detta forum inte till för alla, oavsett åsikt?
Uppenbarligen så är det rätt så högt i tag på sina håll, och vissa personer får uppenbarligen mer "takhöjd" än andra. Personliga påhopp verkar vara ok, så länge man är "rejsputte" eller åtminstone känner vissa personer på forumet(ingen nämnd, ingen glömd), medans andra personer som vågar stå för sina åsikter och inte tar skit uppenbarligen ska kväsas, helst bannas verkar det som.
Funkar det inte med personliga påhopp så ska personen hotas att tiga bara för att man vågar stå för sina åsikter samt inte vika ner sig för personangrepp och allmäna försök till förlöjligande.

Yttrandefrihet gäller uppenbarligen inte på forumet, eller??
Lite mer info fins här, men PM och emails kommer inteatt redovisas(även om det kliar i fingrarna)...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68429

//VG

Yttrandefrihet gäller inte på sh.com, det står längst ner på sidan:

© 2001-2005 Sporthoj.com - Alla jäffla rättigheter reserverade. Du har noll rätt här. Denna sajten använder Cookies (kakor).








.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Lite så är det kanske,members i den slutna kretsen kan göra vad som helst tydligen:=)
Men det är ju swedie som äger sidan och kan därför göra precis hur han vill med allt som rör medlemmar och forumets innehåll.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vad är detta? V-Gurra du har ju själv dragit igång hela cirkusen med dina yttranden om att en Busa slår det mesta på banan, iaf om du sitter som pilot, att slå en 250R på bana är som att lägga straffar utan målvakt är en av dom berömda citaten från dig.

Ger man sig in i lekan får man leken tåla, du skrev även att när Oscar blir varvad så finns ingen moderator att gråta hos.

Vad menar du med yttrandefrihet, är det bara du som får skrävla och vi andra ska hålla käften eller hålla med?

Läs dina egna inlägg och fundera lite, det finns goda anledningar att vissa retar sig på dig, i övrigt anser jag att skicka hot pm är fult & fegt.

:pannkyss
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Lägg upp namnen på dom som skickar HOT-PM så man har nån att hata:=)
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Känns som att banna någon är inte någon bra lösning,
hur svårt är det att byta IP och Nickname ?

Det är bättre att bara ignorera personen i fråga, han/hon tröttnar nog till slut.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Ett forum där man inte får ha en åsikt är totalt meningslöst. Man bör dock fundera lite på vad man säger och framförallt till vem. Men ibland får då jag känslan att om någon börjar hacka på en trådskaapare så ska alla haka på och vara ännuelakare då det är fritt fram att dissa någon.

Annars måste jag säga att jag aldrig varit på ett bättre forum än detta här finns ALLT och lite till. Bra balans mellan skitsnacket och seriösa saker, Jag tot dom flesta vet var gränsen går för hur man ska betee sig i ett forum. :tummenupp
 

MikkE

Guest
Finns ju vissa här på forumet som inte verkar bry sig om att gå på andra. Tycker jag är trist.
Sedan om det är på skoj eller mer allvar är upp till de som disskuterar.
Hot går fetbort, då kan man lika gärna börja surfa på bike.se eller nåt.
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Dessa frågor dyker upp på alla forum Jag har hängt på ett antal under många år och det är samma visa överallt. Det folk inte tycks förstå är att det trots allt är någon som äger forumet och har startat det. Anledning torde vara att samla folk med samma intresse och skapa en kontaktplats där man kan mötas. Faktum kvarstår dock att denne person äger forumet,är fullt ansvarig för vad som skrivs på det och bestämmer helt och fullt vad som skall vara ok eller ej. Det är inte var mans rättighet att skriva vad de vill bara för att de är medlemmar i forumet.Självklart skall det hållas på en bra nivå men enkelt uttryckt: Passar inte forumets regler så sök dig någon annanstans. OBS: detta var ej menat mot någon i denna tråd utan generellt.

Jag förstår inte varför alla tycks ha så mycket rättigheter hit och dit då det ej är deras forum eller de har startat det. Vill ni ha en annan nivå så gå och starta upp ett eget forum helt enklelt.Forum är bra men till syvende sist så bestämmer administratorn full toch fast vad han vill göra med vad som skrivs här och hur forumet skall skötas. Sedan får mant ycka vad man vill om hur han sköter sitt jobb men så är det.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Det var som själva fan. Är det någon som vill banna V-Gurra? :confused: Det vore trist att bli av med dig, V-Gurra. Men apropå pajkastning? Tja, slänger man en och får tiofalt tillbaka vet jag inte om det är så mycket att gnälla om. Men vad vet jag... :fatta!

Vad handlar hot-pm:en om då? Bannlysning eller vad? Eller käftsmällar? :kulspruta

Hursomhelst röstade jag på det mittersta. Inte för att jag anser att man ska få trycka ner sina åsikter i halsen på folk och bli sur ifall någon käftar emot, om det nu är det yttrandefrihet handlar om i det här fallet.

Hoppas det blir en bra lösning på det här så att du, V-Gurra, slipper känna dig utstött. :tummenupp
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Thundercat skrev:
Ska vi tolerera hot?
:va

Absolut inte, men att banna någon kanske är en lösning som håller i 2 minuter, så lång tid tar det att skapa en ny användare och skicka ytterligare hot.

Sedam beror på på vilken typ av hot som förekommer, om någon hotar att slå mig på käften så skulle jag inte bry mig så mycket, men om jag blir hotad till livet så är det en annan sak och mycket allvarligare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top