Jag har haft en kungsboa (redtailed boa, ja en helt vanlig boa ) och en rävsnok. 2 kuliga ormar som funkar bra ihop dessutom. Det man ska tänka på är att kungsboan blir lite grinig av sig när den når könsmogen ålder.
Nåväl...det rör sig om Kungspyton/Bollpyton nu. En fin orm som är lättskött för förstagångsägare. Finns inget som säger att man inte får mata med levande föda! Däremot kan det vara läge att vänja den vid död föda då en del djuraffärer helt sonika vägrar att sälja levande möss/råttor som ormföda.
Asiatisk Råttsnok hade jag oxo på span när jag sysslade med ormar. Var det inte Elaphefamiljen som har lite av giftighet i saliven? Inga huggisar i käken utan bara aningens tendens i saliven?
Detta var ju inte bra....fick ju slita fram mina gamla ormböcker. Nu dregglar man igen....
blir dyrt detta......
Nåväl...det rör sig om Kungspyton/Bollpyton nu. En fin orm som är lättskött för förstagångsägare. Finns inget som säger att man inte får mata med levande föda! Däremot kan det vara läge att vänja den vid död föda då en del djuraffärer helt sonika vägrar att sälja levande möss/råttor som ormföda.
Ormar e najs som fan, haft runt 20st genom åren och är påväg att ordna ett par st nu efter några års uppehåll.
Riktigt fascinerande djur som kan bli riktigt "kelig" om man får dom handtama
Till dig som ville ha en snygg orm, finns busksnokar som är ilgröna som äter syrsor och liknande, inte dyra, riktigt snygga. Och annars kan jag rekommendera asiatisk råttsnok som jag tycker är ruggigt snygga.
www.repti.net är din vän i reptilvärlden.
Asiatisk Råttsnok hade jag oxo på span när jag sysslade med ormar. Var det inte Elaphefamiljen som har lite av giftighet i saliven? Inga huggisar i käken utan bara aningens tendens i saliven?
Detta var ju inte bra....fick ju slita fram mina gamla ormböcker. Nu dregglar man igen....
blir dyrt detta......
Last edited: