Skaffa orm!?

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag har haft en kungsboa (redtailed boa, ja en helt vanlig boa :) ) och en rävsnok. 2 kuliga ormar som funkar bra ihop dessutom. Det man ska tänka på är att kungsboan blir lite grinig av sig när den når könsmogen ålder.

Nåväl...det rör sig om Kungspyton/Bollpyton nu. En fin orm som är lättskött för förstagångsägare. Finns inget som säger att man inte får mata med levande föda! Däremot kan det vara läge att vänja den vid död föda då en del djuraffärer helt sonika vägrar att sälja levande möss/råttor som ormföda.

Ormar e najs som fan, haft runt 20st genom åren och är påväg att ordna ett par st nu efter några års uppehåll.

Riktigt fascinerande djur som kan bli riktigt "kelig" om man får dom handtama :tummenupp

Till dig som ville ha en snygg orm, finns busksnokar som är ilgröna som äter syrsor och liknande, inte dyra, riktigt snygga. Och annars kan jag rekommendera asiatisk råttsnok som jag tycker är ruggigt snygga.

www.repti.net är din vän i reptilvärlden.

Asiatisk Råttsnok hade jag oxo på span när jag sysslade med ormar. Var det inte Elaphefamiljen som har lite av giftighet i saliven? Inga huggisar i käken utan bara aningens tendens i saliven? :va

Detta var ju inte bra....fick ju slita fram mina gamla ormböcker. Nu dregglar man igen....:drool

:gnissla blir dyrt detta......

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Har själv fött upp ormar, dock mestadels giftormar.

Mycket vackra djur, perfekt för dem som inte vill ha ett husdjur man måste passa varje dag

som någon redan tipsat om... repti.net :tummenupp

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
J
Asiatisk Råttsnok hade jag oxo på span när jag sysslade med ormar. Var det inte Elaphefamiljen som har lite av giftighet i saliven? Inga huggisar i käken utan bara aningens tendens i saliven? :va

Fick min asiatiska råttsnok av en djuraffär i stan då ingen ville köpa en fullvuxen orm, finaste ormen med det bästa temperamentet jag någonsin haft.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Fick min asiatiska råttsnok av en djuraffär i stan då ingen ville köpa en fullvuxen orm, finaste ormen med det bästa temperamentet jag någonsin haft.

Snabba jävlar :fakta! :yoparty
Men fasligt fina. Tycker det är mäktigt när de ringlar upp sig i stående huggställning.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Snabba jävlar :fakta! :yoparty
Men fasligt fina. Tycker det är mäktigt när de ringlar upp sig i stående huggställning.

Min gjorde inte det så ofta men han var nog kuvad lite av dom andra ormarna i terrariet, hade den med en boa constriktor och ett par majsormar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...