skaffat räserslipponet! se hit

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
vafasen, för det första materialet kostar nån 100 lapp eller vad han sa, sen tar det ju en nedrans tid att fixa det också plus att han kanske vill tjäna en liten hacka på det..om ni nu skulle vilja ha ett sånt tycker jag 400 inte va så mkt o klaga på! tack för ordet.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
jag ska också ha ett! 400:- låter okej :) men hörru, sätter du bara den där utan på orgianljudämparen då? hur funkar det?

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Honda NSR 125
Ok, Ja ska skicka bilder när de blir lite bättre väder. Så ja kan ta ner motorcykeln först o främst =) Och precis. Om du skulle kunna fixa ett hur får man dit det själv när man har det i handen?

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
fixade en liten snabb ritning på hur jag har gjort! hoppas ni fattar :) konstruktionen kanske kan verka lite klen men jag kan försäkra om att den sitter som berget! fråga om ni undrar något! :tummenupp

Bifogat

• slutburks ritning.GIF
    slutburks ritning.GIF
    6.1 KB · Visningar: 104

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ja somliga lyckas andra inte...

Bifogat

• raket.jpg
    raket.jpg
    116.2 KB · Visningar: 93

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
nicke skrev:
tufft!... du måste göra ett åt mig me :p ..... ne men fint försök iallfall...

Haha, ja efter att brännt sönder startkolen så hade man inget bättre för sig...

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Esquina skrev:
Haha, ja efter att brännt sönder startkolen så hade man inget bättre för sig...

haha... det var inte det hetaste jag sett! vad är det du har dragit över egentligen?
förresten var ute och burnade lite idag... såååååå skönt! och jag kan ju meddela att dämparen funkade utmärkt :tummenupp

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Lingonpoeten skrev:
haha... det var inte det hetaste jag sett! vad är det du har dragit över egentligen?
förresten var ute och burnade lite idag... såååååå skönt! och jag kan ju meddela att dämparen funkade utmärkt :tummenupp

Hehe det är hushållsrullarna som tagit slut, la beslag på dom o byggde mig en dämpare hehe!

Jaså, fan va najs :D Skulle också vilja ha en sån där om det inte vore för att pengarna ska på massa annat skit på hojjen som ett sprillans bakdäck etc..

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Lindahl skrev:
jag ska också ha ett! 400:- låter okej :) men hörru, sätter du bara den där utan på orgianljudämparen då? hur funkar det?

På Af1:eek:rna så är väll röret längstbak på dämparen vinklat neråt, då funkar ju inte den dära principen.

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Edholm skrev:
På Af1:eek:rna så är väll röret längstbak på dämparen vinklat neråt, då funkar ju inte den dära principen.

stämmer bra de! ett alternativ att göra då möjligen är att man borrar ett hål på undersidan på den dära dämparn som man lägger över, men ser konstigt ut när man ska köra å röken kommer ut på undersidan röret å inte ut ur det "vanliga" hålet :rolleyes: :hihi

tyvärr lindahl, din ideé kanske skiter sej endå... men bara lugn, ja kan reta dej på skolan eller någe imorrn... :tummenupp

VFR_RC36

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Honda VFR 750F -90
Håller på med ett eget projekt till min VFR, har kommit över lite mejerirör av kaliber 63 mm och 100 mm som skall bli själva dämparen. Planen är klar i huvudet men det är just innanmätet i dämparen som är problemet. Det skall bli ett överliggande system och sången blir något i hästväg :banana

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
VFR_RC36 skrev:
Håller på med ett eget projekt till min VFR, har kommit över lite mejerirör av kaliber 63 mm och 100 mm som skall bli själva dämparen. Planen är klar i huvudet men det är just innanmätet i dämparen som är problemet. Det skall bli ett överliggande system och sången blir något i hästväg :banana

Haha :) Sök lite på bilder och filmer-forumet, någon hade gjort en egen slutdämpare som blev kanonsnygg :)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
VFR_RC36 skrev:
Innanmätet? Näe skit i de :tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...