Skall vi rusta mot ryssen?

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Någon som verkligen tror att ryssen ska invadera sverige:rolleyes:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Någon som verkligen tror att ryssen ska invadera sverige:rolleyes:

Jag är gammal-gammal... 1904 trode jag läget var coolt på balkan. Inte fan trodde jag Hitler skulle få makten och aldrig trodde jag väl att UK skulle göra slag i saken att förklara total war. Inte kan väl människor vara så tokiga. Att USA skulle för invasionskrig i mellanöstern var utom min fantasi. Så korkat.

Nej, invasion tror ju inte jag heller på. Risken är dock att vissa krav skall framföras med gasledningen till Tyskland.

Sedan är det ju så att alla länder har en armé. Sin egen eller någon annans.

Låt oss hoppas att Putin inte carpe diem.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Du missuppfattar, tar man bort försvaret försvinner vapnen och utan vapen blir alla snälla.

Nä. Pinnar och stenar funkar bra också, titta bara på arabien.

“I don't know what weapons will be used in world war three, but in world war four people will use sticks and stones.” Albert Einstein

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man måste förundras människans natur, varje vår är han lika lyrisk över dom allt längre dagarna och dom små gröna knopparna. Varje höst lika imponerad av de vackra färgerna i träden och dom klara krispa morgnarna.

Lika förvånad är den när ett nytt krig eller konflikt står för dörren, historien har inte lärt den något, någon gång.

Var gång är den sista, vi är nu så utvecklade att vi har passerat stadiet av konflikt och kommer att lösa allt på fredlig väg, med hjälp av den nyfunna diplomatin.

Samtidigt går dess söner och slåss på gatan med det rivaliserande fotbollslagets supportrar.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Låt oss hoppas att Putin inte carpe diem.
Så han hamnar i lyxfällan? I alla avsnitt av programmet som jag råkat se har "offren" haft de orden skrivna på väggen eller tatuerade nånstans på kroppen. Får hoppas då att ryssfonderna stabiliseras annars blir det medeltid.

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
KTM LC4 x2
Man måste förundras människans natur, varje vår är han lika lyrisk över dom allt längre dagarna och dom små gröna knopparna. Varje höst lika imponerad av de vackra färgerna i träden och dom klara krispa morgnarna.

Lika förvånad är den när ett nytt krig eller konflikt står för dörren, historien har inte lärt den något, någon gång.

Var gång är den sista, vi är nu så utvecklade att vi har passerat stadiet av konflikt och kommer att lösa allt på fredlig väg, med hjälp av den nyfunna diplomatin.

Samtidigt går dess söner och slåss på gatan med det rivaliserande fotbollslagets supportrar.

Fick en gång som barn höra att 'historien lär oss att vi ingenting lär oss av historien'. Dock var det i relation till mitt eget uppförande, men det passar minst lika bra i andra sammanhang.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Då röstar jag hellre för att vi bygger en större vätebomb inkapslad i kobolt. Det borde få kommunistasen att få kalla fötter!!!!

Då röstar jag hellre för att vi bygger en större kaloribomb inkapslad kokosboll. Det borde få kapitalistasen motiverade att försvara oss.

Nej, det enda fungerande försvaret för Sverige tror jag är ett allmänt värnpliktsförsvar.
Hajj-täck kräver utbildning och massor av pengar, eftersom det bara är modernt tills nästa version kommer.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Äsch, vi bara påpekar att deras armé saknar både feministiskt perspektiv och värdegrundsutbildning så kommer de att slokörade dra hem igen Det vet ju alla att det inte går att genomföra något ö.h.t utan dessa värdefulla komponenter.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Äsch, vi bara påpekar att deras armé saknar både feministiskt perspektiv och värdegrundsutbildning så kommer de att slokörade dra hem igen Det vet ju alla att det inte går att genomföra något ö.h.t utan dessa värdefulla komponenter.

Främlingslegionen har ju helt plötsligt blivit väldigt politiskt korrekt.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Mer tanks fler fartyg och mer flyg är vad som behövs.

Nä, alla sådana system kommer ändån att bli uppkäkade första timmen. Köp in 100 0000 granatgevär, minor, försvarsladdningar mm och gör klart för alla intressenter, att ni är välkomna hit, men ni kommer fan inte ut igen...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nä, alla sådana system kommer ändån att bli uppkäkade första timmen. Köp in 100 0000 granatgevär, minor, försvarsladdningar mm och gör klart för alla intressenter, att ni är välkomna hit, men ni kommer fan inte ut igen...

Under tex Kalla kriget kunde ett sådant förband som till exempel E1, attackflyget, ha varit krigsavgörande i tid av ofred, och i tid av fred var det krigsavhållande. Granatgevär och försvarsladdningar är måhända bra att ha men inga strategiska resurser.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Under tex Kalla kriget kunde ett sådant förband som till exempel E1, attackflyget, ha varit krigsavgörande i tid av ofred, och i tid av fred var det krigsavhållande. Granatgevär och försvarsladdningar är måhända bra att ha men inga strategiska resurser.

Viet cong hade varken artilleri, pansar eller jaktflyg att tala om. Vem vann till slut?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja. Och seger till vilket pris.. över en halv miljon döda i en 20 år lång konflikt.

Säger inte att du har fel, bara att det som syns utåt i ögonen på befälhavare är ofta just hårda mål, de har genom historien haft svårt att uppskatta motståndet av en beväpnad befolkning.

Utom japanerna, fanns ingen risk att dom ville ta kriget till jänkarnas hemmaplan, undra varför...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin