HanneZ
Guest
Jag har prutat ner hojar till halva priset då utgångspriset va helt ok! Så visst ska man utnyttja att vissa är i behov av snabba pengar! Det är ju de som kallas "affärer"
Krigge skrev:Det värsta är att 50% av alla som annonserar ut grejer tror att dom har guld.
70 papp för en R1 -98, jodå det händer nog. En sån hoj är värd ca 50, bjuder du det får du säkert en utskällning. Zx9:a 98 för 65? Visst, när man kan hitta en för 45!!
Klassiker:
Måste bort!...... senare i texten: 65 000:- inga prutare!!
Ser ju desperata folk på blocket som får lägga ut 4-5 annonser för och bli av me grejorna, SÄTT RÄTT PRIS MED EN GÅNG, är ju inte så jävla svårt att kolla av marknaden lite och fatta att dom inte kommer köpa din hoj för 95k när man får en för 80k oprutat.
Här är ännu ett lysande argument av en drömmare:
http://www2.blocket.se/view/2462716.htm?l=0&c=1&city=0
Diversion skrev:Om vi tar det exemplet gör han ju fel men om jag var köpare och skulle pruta så skulle jag lägga ett realistiskt bud. Alltså vad säger du om 38 000:-? t.ex.
Skulle aldrig falla mig in att slösa bort hans tid för att till slut säga öh, du får 25.000 ok?
Det är skillnaden mellan seriösa bud och skambud.
wonderwizard skrev:kanske fult att inte ens titta på hojen när man ger bud ?
wonderwizard skrev:iofs via mail... kanske fult att inte ens titta på hojen när man ger bud ?
Diversion skrev:Det finns ju faktiskt ett marknadspris som inte ändras över en natt. Kostar en hojmodell runt 63-69.000 kr i 10 annonser så kan man ju tänka sig att det är ett korrekt pris.
Visst ska man pruta men skambud är alltså att ringa och säga, du får 33.000:-
Diversion skrev:Om vi tar det exemplet gör han ju fel men om jag var köpare och skulle pruta så skulle jag lägga ett realistiskt bud. Alltså vad säger du om 38 000:-? t.ex.
Skulle aldrig falla mig in att slösa bort hans tid för att till slut säga öh, du får 25.000 ok?
Det är skillnaden mellan seriösa bud och skambud.
Diversion skrev:Det finns ju faktiskt ett marknadspris som inte ändras över en natt. Kostar en hojmodell runt 63-69.000 kr i 10 annonser så kan man ju tänka sig att det är ett korrekt pris.
Visst ska man pruta men skambud är alltså att ringa och säga, du får 33.000:-
KawaChris skrev:bakdäck 1500
drivpaket 1000
service 2000
org system 3000
totalt typ 7500:- så det var nog inget skambud
Kenta skrev:Räknar man med att de kommer bli budgivning på objektet och vet att den garanterat kommer gå för mer eller?
Okej. Men om du inte hade skrivit nåt annat än bara "Bud." då?wonderwizard skrev:Min gamla lägenhet var lätt värd 200.000:- så jag skrev 200.000:- eller enl. överenskommelse eller bud.
KawaChris skrev:Inskickat av KawaChris
bakdäck 1500
drivpaket 1000
service 2000
org system 3000
totalt typ 7500:- så det var nog inget skambud
wonderwizard skrev:vart hittade du dessa priser ? jag frågade på Yamaha-Center i Hbg.
drivpaket = fram + bakdrev + kedja = 2500
Bakdäck
Metzler 2235:- + mont.
Michelin 2362:- + mont
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |