Skandal på Råsunda

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Synd på en spännande match som AIK hade dominerat i första halvlek, efter ett tapp i andra så började AIK stila till sig när matchen blev avbruten, givetvis skulle den för övrigt usla domaren Martin Hansson ha avbrutit matchen helt. Huliganerna är bara att identifiera via film/foto och stänga av på livstid från matcherna då de inte har något där att göra.

För att undvika framtida skandaler så kan man ju införa åldersgräns/målsmans sällskap samt förbjuda uppenbart onyktra personer att komma in på arenan.

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Personligen slåss jag hellre än tittar på fotboll men i andra sidan klipper jag hellre gräset än å slåss.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Spel utan publik i några matcher kommer aldrig att hjälpa mot dessa individer. De anser sig själva stå över alla andra och vara de riktiga supportrarna. De skiter helt enkelt i att det skadar föreningen och att majoriteten tycker att det är oacceptabelt beteende.

Det enda som hjälper är identifiering och långa avstängningar från matcherna.
Har det egentligen någon som helst betydelse om man stänger av dom från matcherna? Många av dom har antagligen rätt dålig koll på hur det gick i matchen, och dom brukar ju mötas upp på helt andra ställen bara för att puckla på varandra. Snuten borde lämna dom ifred såna gånger, så har dom snart tatt hand om sig själva. Alternativt sälja handgranater, knivar och mynningsladdare runt hörnet :D

Jag är inte bara motorbög utan även vanlig bög, jag tycker det är kränkande när du kopplar ihop mig med fotbollsslöddret.:mad:
Ja, hur fan kan man vara så elak mot en hojbroder att man jämför honom med fotbollsslödder? :( Du får min empati Jörgen!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är en del av mångkultåret-repititionerna, var inte så enkelspåriga.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Skulle någon tappa en flörtkula på en polis på Barkarby skulle aktiviteterna förbjudas där för all framtid!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Skulle någon tappa en flörtkula på en polis på Barkarby skulle aktiviteterna förbjudas där för all framtid!
Självklart! Vi är ju kriminella fartdårar! Fotboll är ju en trevlig familjegrej! :tummenupp

Swedish bike meet konkade ju sen dom fick räkningen från snuten. Men jag misstänker att staten fortfarande betalar snutinsatserna runt fotboll å hockey? :va

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Har det egentligen någon som helst betydelse om man stänger av dom från matcherna? Många av dom har antagligen rätt dålig koll på hur det gick i matchen, och dom brukar ju mötas upp på helt andra ställen bara för att puckla på varandra. Snuten borde lämna dom ifred såna gånger, så har dom snart tatt hand om sig själva. Alternativt sälja handgranater, knivar och mynningsladdare runt hörnet :D

Nu kan jag ju inte svara för hur mupparna som slängde in smällarna, eller som media vill säga BOMBERNA, fungerar. Men det är en väldigt vanlig missuppfattning att firmanissarna, de som gör upp på helt andra ställen, inte har koll på hur det går i matcherna och inte är intresserade av fotbollen i sig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast likförbannat kostar ett derby på Råsunda samhället mer än en onsdagssrunda med sporthoj. Och även om det åks av ibland så blir det fler skadade på Råsunda.

Absolut, men det måste väl vägas mot de 49.950 personer som vid varje match på plats får uppleva en treevlig tillställning? Att resterande 50 personer förstör för alla andra är tråkigt men kanske värt för samhället att betala för, med motorcyklister är ju förhållandet det omvända. Kanske 0,1% av förarna som sköter sig och inga alls av sporthojsförarna.
Att det är fler skadade på Råsunda rtror jag inte, och det medför garanterat oerhört mycket större kostander årligen med MC-skador än med Råsundaskador. Är inte ens på samma skala.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu kan jag ju inte svara för hur mupparna som slängde in smällarna, eller som media vill säga BOMBERNA, fungerar. Men det är en väldigt vanlig missuppfattning att firmanissarna, de som gör upp på helt andra ställen, inte har koll på hur det går i matcherna och inte är intresserade av fotbollen i sig.

Äntligen klarnar det! Jag trodde kulmagarna kom från öldrickande!

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Nyss hemkommen från AIK - Hammarby, 25/8-08.

Fyrverkerier...

Det positiva med fo-poll är just huliganer, våldet och sabotaget. Ju mer desto bättre, till en viss gräns dock. Man behöver ju t ex inte skada folk – men att röja sönder en match så den inte kan genomföras bör vara ett krav.

När de fo-poll-entusiaster som vill ha det på annat vis blir jätteupprörda – blir det extra kul. :tummenupp

122025

Guest
Förbjud Hammarby att ha fans nästkommande 5 matcher. AIK-klacken skötte sig fint, inga bråk, ingenting som kastades in på planen. Inte en enda polis vid oss.

På andra sidan, vid idioterna, hade dryga 30-40 kravallpoliser fullt tjå med att lugna ner arga Hammarby fans. Då passar en jävla idiot på att kasta fyrverkerier/smällare på poliserna också! BRA JOBBAT HAMMARBY!

I Danmark hade Polisen gått upp och sänkt varenda jävla upprorsmakare. Men i Sverige vänder de ryggen till och går där ifrån.

Go Sverige.

Last edited:

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
I Danmark hade Polisen gått upp och sänkt varenda jävla upprorsmakare. Men i Sverige vänder de ryggen till och går där ifrån.

Go Sverige.

Ja då antar jag att du anser att polisen borde ha gjort samma sak på norra stå 2004.

Jag tycker att bengen agerade helt ok i denna situation. Det hade varit helt obefogat att späda på den uppretade stämningen med att gå in och röja runt.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping