Det gör du inte heller. Jag har utnyttjat min försäkring en enda gång. Det var när några pundare försökte sno hojen och välte den...Mr K skrev:flamebait
Jag tycker inte det är skoj att betala DIN försäkring.
Springnota på macken!Felix skrev:Fattar du inte att du hade sparat grymma pengar om du snott hojen från någon annan. Snacka om att du hade löst hojsäsongen billigt då!
Fläjma på...
Trigger skrev:Snart 30 bast, chef och bor hemma. Har man inte råd och försäkra då?? :corn
fattaliano skrev:
skenförsäkra ÄR när man försöker lura försäkringsbolaget
Felix skrev:Ett tips är att nästa gång du handlar kläder stoppar med dig ett par extra brallor i ryggsäcken!
Utnyttja systemet! Dessutom blir kädinköpen mycket billigare för dig.
Nej, det är inte olagligt så länge förändringarna godkänns i en besiktning.Vsundelin skrev:Att trimma sina fordon är väl inte heller lagligt ?. Men ändå hör man inte mycket gnäll om dom...??
Trigger skrev:Snart 30 bast, chef och bor hemma. Har man inte råd och försäkra då?? :corn
Hört talas om försäkringsbedrägeri?ola_sandin skrev:Att stjäla kläder är ju olagligt, det är väl inte olagligt att ha en felförsäkrad hoj?
Asså, jag skriver bara vad jag tycker om försäkringar. Man måste få tycka att det är ok med så kallad "skenförsäkring", eller? Jag har rätt att vara kritisk mot personer som inte tycker som jag. För det verkar ju va helt ok att va kritisk mot personer som inte har sina hojar ställda på sig själva. Jag tycker det är allvarligare att ligga i 270km/h på 90 vägar än att skenförsäkra. Och jag tror att de flesta här kör så snabbt på 90-vägar (inkl. jag) både en och två gånger/säsong. Tycker att det har blivit en löjlig grej av det här med skenförsäkringsfrågan på forumet. Folk är emot det bara för Att liksom. Det ingår liksom i paketet om man är medlem på sporthoj.com verkar det som.Swedie skrev:Sluta med sådana här drygtrådar. Bannar hela Göteborg, eller iaf Arons MC-medlemmar. En ska inte förstöra för alla andra?
newstead skrev:Nej, det är inte olagligt så länge förändringarna godkänns i en besiktning.
ja, men det är väl inte bedrägeri om man bara försäkrar? Anledningen till att folk skenförsäkrar är väl att kunna helförsäkra en hoj mot stöld, brand mm men slippa betala 100 000kr/år för en hoj som är värd 50 000. Om man sen klotar, så är det ju självklart fel att försöka få ut nåt..eller rättare sagt upp till försäkringsbolaget att bevisa.newstead skrev:Hört talas om försäkringsbedrägeri?
GÖR DET NU!!!Swedie skrev:Sluta med sådana här drygtrådar. Bannar hela Göteborg, eller iaf Arons MC-medlemmar. En ska inte förstöra för alla andra?
blom skrev:GÖR DET NU!!!
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |