Skenförsäkra??

Status
Ej öppen för fler svar.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Fattar du inte att du hade sparat grymma pengar om du snott hojen från någon annan. Snacka om att du hade löst hojsäsongen billigt då!

Fläjma på...

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Mr K skrev:
flamebait

Jag tycker inte det är skoj att betala DIN försäkring.
Det gör du inte heller. Jag har utnyttjat min försäkring en enda gång. Det var när några pundare försökte sno hojen och välte den...

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
:arsele

skenförsäkra ÄR när man försöker lura försäkringsbolaget för att få det billigare, har man däremot förklarat hur man tänkt göra och dom godtar det så är det INTE att skenförsäkra :fakta

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
ingen alls för tillfället..
Att trimma sina fordon är väl inte heller lagligt ?. Men ändå hör man inte mycket gnäll om dom...??

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Felix skrev:
Ett tips är att nästa gång du handlar kläder stoppar med dig ett par extra brallor i ryggsäcken!

Utnyttja systemet! Dessutom blir kädinköpen mycket billigare för dig.

Att stjäla kläder är ju olagligt, det är väl inte olagligt att ha en felförsäkrad hoj? :confused:

Måste erkänna att jag har jobbat svart en gång, jag fick 4kg kaffe som betalning, hoppas att ni inte hatar mig för att jag har utnyttjat systemet och snuvat er på skattepengarna.:D

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Vsundelin skrev:
Att trimma sina fordon är väl inte heller lagligt ?. Men ändå hör man inte mycket gnäll om dom...??
Nej, det är inte olagligt så länge förändringarna godkänns i en besiktning.

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Trigger skrev:
Snart 30 bast, chef och bor hemma. Har man inte råd och försäkra då?? :corn

Håller med - undrar hur mycket det gills om arbetarna är hemma ex 2 av fem och chefen jobbar ensam och ändå får betala lön till de som skenjobbar :D - vill ha det jobbet.//R

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sluta med sådana här drygtrådar. Bannar hela Göteborg, eller iaf Arons MC-medlemmar. En ska inte förstöra för alla andra?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Skulle vara intressant att få höra vad alla som är emot försäkringsbedrägeri (speciellt skenförsäkring då detta drabbar deras/vårat stora intresse) tycker om skattebedrägeri (svartjobb m.m.). det drabbar ju också oss "ärliga" själar.

...eller befinner sig dubbelmoralen i sitt esse här?

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Swedie skrev:
Sluta med sådana här drygtrådar. Bannar hela Göteborg, eller iaf Arons MC-medlemmar. En ska inte förstöra för alla andra?
Asså, jag skriver bara vad jag tycker om försäkringar. Man måste få tycka att det är ok med så kallad "skenförsäkring", eller? Jag har rätt att vara kritisk mot personer som inte tycker som jag. För det verkar ju va helt ok att va kritisk mot personer som inte har sina hojar ställda på sig själva. Jag tycker det är allvarligare att ligga i 270km/h på 90 vägar än att skenförsäkra. Och jag tror att de flesta här kör så snabbt på 90-vägar (inkl. jag) både en och två gånger/säsong. Tycker att det har blivit en löjlig grej av det här med skenförsäkringsfrågan på forumet. Folk är emot det bara för Att liksom. Det ingår liksom i paketet om man är medlem på sporthoj.com verkar det som.

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
ingen alls för tillfället..
newstead skrev:
Nej, det är inte olagligt så länge förändringarna godkänns i en besiktning.

Hur många finns det då inte som byter till orginalprylar inför en besiktning?....och hur ser besiktningsmannen vad det är för prylar inuti motorn ?, men det är klart, syns det inte, så finns det inte...Det är väl också lite mygel och fusk?

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ingen för tillfället
skaffa krashpuckar och halvförsäkra hojen se till att inte krascha varför skenförsäkra då det flesta bolagen ändå inte betalar ut en enda krona om dom anser att du har skenförsäkrat då har man betalat x tusen för en helförsäkring som i slutändan klassas som trafikförsäkring. Men jag bryr mig inte alla kan göra som dom vill försäkringarna är jävla dyra men de beror knappast på att folk skenförsäkrar utan på att folk kraschar för mycket :huvet
sista tippset flytta upp till norrland där verkar vi krascha mindre eftersom premierna är lägre! men det beror väll på att vi inte har banor att köra på antar att rätt många som klotar på banorna och säger att dom klotade på en avfart eller nått :va
Kör hårt :yoparty

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
newstead skrev:
Hört talas om försäkringsbedrägeri?
ja, men det är väl inte bedrägeri om man bara försäkrar? Anledningen till att folk skenförsäkrar är väl att kunna helförsäkra en hoj mot stöld, brand mm men slippa betala 100 000kr/år för en hoj som är värd 50 000. Om man sen klotar, så är det ju självklart fel att försöka få ut nåt..eller rättare sagt upp till försäkringsbolaget att bevisa.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...