Skenförsäkringspoll

Är det okej att skenförsäkra?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Clifton skrev:
Jävla stabil du är. Så du menar att du betalar för mig :kocko
Hur fan kan du säga att vi lever på dig.
Min hoj står inte på mig o det skiter jag fullständigt i.

Ni kan juh fortsätta drömma att det kommer bli billigare för er att försäkra.
Jag menar allt annat har juh blivit så mycke billigare i det här landet NOT.

Nej folk får göra som de vill. Förstår att många sken försäkrar för priset är way to high. Kostar försäkringen lika mycke som själva hojen är det nåt fel.

Sen kostar vi som skenförsäkrar inte försäkrings bolaget särkskilt mycke pengar eftersom vi är medvetna av att försäkringen inte gäller oss. Utan vi sitter helt enkelt bara o pungar in till försäkringsbolagen

Keep on skenförsäkra

Varför försäkra över huvud taget om du är medveten om att försäkringen inte gäller? Lika vettigt som att betala för en jordenrunt-resa, men bara åka buss till Bjuv.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Clifton skrev:
May it so be. Men hoj har jag o hoj åker jag så jag klarar mig. Bil har jag o lägenhet har jag. Va det nåt mer.

Skulle klara av att betala själv men varför va får jag ut av det. Välja att betala 5000 i mån eller 700 valet är rätt lätt.

Sälj kärran å byt till en äldre hoj som du har råd att försäkra.. :D
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
kaZmur, snälla...kom med väl underbyggda argument för att kommunism inte är ett mer intelligent sätt att lösa det civiliserade samhällets struktur på än något annat. skicka PM om du inte vill gå OT i denna tråd.

McB, jag är på riktigt och min föräldrar är inte syskon.

LiCrO, nej eftersom jag förstör för någon som inte förtjänar det om jag gör så.

Ett tillägg: jag skulle inte sno från en egenföretagare. Däremot så ser jag inget fel i att stjäla från stora företag som suger ut arbetskraft. Om ni har något emot detta kan ni skicka ett meddelande för att inte förstöra tråden.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
haha man kunde på förhand säga vilka som var för skenförsäkringar.

Det är ju forumets absoluta topp bland puckon allt som oftast.
Jag räknar inte in de som ställer på och av, de betalar själva iaf även om de lurar systemet.
Sen är det samma snack, "det är inte förbjudet enligt lag" "vadå, hur kan det vara ni som får betala" osv.
Sen att personerna annars inte bryr sig om lagar och allt vad det är tycks vara glömt, då är plötsligt lagboken väldigt viktig.
Hur systemet med försäkringar fungerar är förklarat in i minsta detalj 100 ggr på forumet, detta läser de förstås aldrig, utan fortsätter tjafsa om saken för att på nåt sätt få det till att det minsan inte alls är så att de blåser hela kollektivet.

Nä jag håller med McB, hoppas ni blir utan ersättning, men låt bli att tunga forumet med en löjlig gnälltråd om hur elaka försäkringsbolagen är sen.
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Måste erkännan en sak! Jag röstade nej, samtidigt som jag har skenförsäkrat själv! Men inte bågen, utan bilen! Men det är endast i ren protest! Min förra kawa ZZR1100 kostar lika mycket att försäkra som den jag har nu, em GSX750F, ca 3000 halv/helår och 8000 hel/helår. Det anser jag vara helt acceptabelt och jag försäkrar då naturligtvis cyklarna på mig själv!

Men min bil, en Ford Mondeo 1,8TD -95, den har jag inte råd att försäkra själv! Bilen och försäkringen står på min mor och kostar då ca 2500:- hel/hel. Men om jag skulle skriva den på mig själv skulle den kosta som billigast ca 12.000:-!! Det accepterar jag ICKE! Skämmes ta mej fan! Där skenförsäkrar jag, inte stolt, men jag gör det!

//Luka
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
heliac skrev:
Du har just erkänt att du inte har råd att åka hoj...FATTIGLAPP :fatta!

Man ska åka det man har råd med...
Det är försäkringsbolagens tanke med det hela...
Då tar det tid att få råd att försäkra en maxxad värsting hoj!

Ett sätt att bromsa Jaghartagitkörkortigårskajagköpaenrettaellerengixxertusen killarna!

Visst ville jag med ha en värsting hoj dirrekt..
Så blev det inte tack och lov!

Lagat hojen jag körde sönder åt dig förresten??? :fyllisar
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
jonasjacobson skrev:
kaZmur, snälla...kom med väl underbyggda argument för att kommunism inte är ett mer intelligent sätt att lösa det civiliserade samhällets struktur på än något annat. skicka PM om du inte vill gå OT i denna tråd.

McB, jag är på riktigt och min föräldrar är inte syskon.

LiCrO, nej eftersom jag förstör för någon som inte förtjänar det om jag gör så.

Ett tillägg: jag skulle inte sno från en egenföretagare. Däremot så ser jag inget fel i att stjäla från stora företag som suger ut arbetskraft. Om ni har något emot detta kan ni skicka ett meddelande för att inte förstöra tråden.
Med tanke på att alla verkar reta sig på varandra i denna tråden så var det mer ett försök att locka in gladh osv. så att helvetet skulle bryta lös på riktigt.
Ber om ursäkt, förlåt. :tungan
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
förstår inte alla som tycker folk inte ska få åka det dom vill för att dom har mindre pengar.
En person är inte mer värd för att denne har mer likvida medel än andra.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
jonasjacobson skrev:
förstår inte alla som tycker folk inte ska få åka det dom vill för att dom har mindre pengar.
En person är inte mer värd för att denne har mer likvida medel än andra.

Med din inställning; "Om jag ser något i en affär som jag inte har råd med och vet att jag kan sno det utan att det är en stor risk att jag åker dit så snor jag det" så är det inte så konstigt att folk hyser en viss (väl motiverad, IMHO) avsky mot dig.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Anser ni att jag skenförsäkrar? Hojen är godkänd av SBP med turbo..eller ja, de sa varken bu eller bä. Men den e dock besiktigad. Alltså min effekt stämmer inte med regbeviset. MEN...i grund och botten är hojen en Blade -92 som jag lagt ut X antal tusenlappar på och hur mycket får jag för hojen om jag klotar?? Skulle inte tro att dom står speciellt högt i deras listor :tomten
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Om vi nu räknar på va det skulle kosta i mån för en person som är 18 att äga en hoj plus det andra som är ob om man bor själv.

Hoj:5000
Bil:1000
Hyra:3500 2:a
Bensin:Runt 2000
Mat:1000

Bara det är 12500:- Sen är det en jävla massa andra saker som kostar. Det är en hel mån lön för många yrken. Så fattiglapp är nog fel att säga.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
öööh undra bara vad exakt e som gör att pre,ien går upp för dom som inte skenförsäkra e det inte ändå alla olyckor som lägger priset :va
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Vad förvånade att det kostar att äga och bruka saker.
Som sagt, har man inte råd så får man låta bli tills man har det.

Men eftersom bolagen har detta svaga system så blir det så här, och det är många många fler än de absolut mest korkade som erkänner här i tråden.
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Silwer skrev:
Vad förvånade att det kostar att äga och bruka saker.
Som sagt, har man inte råd så får man låta bli tills man har det.

Men eftersom bolagen har detta svaga system så blir det så här, och det är många många fler än de absolut mest korkade som erkänner här i tråden.

Korkad som erkänner. Eller våga stå för det?.

Jag har inte hojen på mig själv men får köra den.Det 'är precis som att låna morsans eller farsan bil vilket jag antar att de flesta gör här. Men jag tycker att folk får göra som de vill förstår dom till 100%. Men en del gillar att svälja all skit som staten o alla andra stora bolag slänger på oss.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Kamikaze kid skrev:
Lagat hojen jag körde sönder åt dig förresten??? :fyllisar

Förlåt att vi spammar i tråden..... Nix jag har inte grejat med den. Egentligen hade du bara sönder bottenkåpan och toppkåpan (som redan var liite sönder på andra sidan).... Det där med kedjan måste vart jag som sjabbla när jag sträckte den...å luftfiltret oxå...men som sagt skitsamma :tungan Jag har ju vintern på mig att fixa till det :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Clifton skrev:
Sen kostar vi som skenförsäkrar inte försäkrings bolaget särkskilt mycke pengar eftersom vi är medvetna av att försäkringen inte gäller oss. Utan vi sitter helt enkelt bara o pungar in till försäkringsbolagen

Keep on skenförsäkra
Jävla stabil du är då! Kalla dej smart när du pungar ut slantar och vet att du inte kan få nåt tillbaks....

Varför betalar du försäkringen om den inte gäller?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top