Skenförsäkringspoll

Är det okej att skenförsäkra?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Silwer skrev:
haha nu har vi kommit till att alla är avundsjuka igen, den sista utposten från dumskallarna.
?? tycker du e lite snabb på att kalla folk saker och ting +döma.
så du är helt perfekt lr?? du laddar tex aldrig ner saker från nätet lr liknande?
lr aldrig kört över hastighets begränsningen så du utgör större fara för allmänheten?
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jidetoft skrev:
Ps. Sen är det rätt svårt att "vinna" en diskussion på sporthoj.com Ds. :tungan
Förmodligen är det helt omöjligt.

Det har försökts på alla sätt i denna fråga, och som jag sagt förut jag kommer aldrig lägga ett possiivt inlägg i skenförsäkringsfrågan.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
vart har jag skrivit att jag skenförsäkrar?

om jag inte har råd med trafikförsäkring(inte så troligt scenario men ändå) så förbjuder dom ju mig att åka motorcykel, iaf i trafik.

Jag är inte anarkist men jag tror att man först måste rasera samhället såsom det är uppbyggt idag för att sedan kunna bygga om det från grunden. Men det kommer nog att lösa sig själv sinom tid. Under tiden så ska jag ha kul. Du kan inte få mig att tycka det är fel att stjäla från folk som suger ut arbetskraft och tjänar orimliga belopp på detta. det sjukaste är att det är helt lagligt.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Silwer skrev:
haha nu har vi kommit till att alla är avundsjuka igen, den sista utposten från dumskallarna.
:fakta ja du ser iq verkar inte vara lika högt som du försöker få dig själv att framstå som.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jonasjacobson skrev:
Jag är inte anarkist men jag tror att man först måste rasera samhället såsom det är uppbyggt idag för att sedan kunna bygga om det från grunden. Men det kommer nog att lösa sig själv sinom tid. Under tiden så ska jag ha kul. Du kan inte få mig att tycka det är fel att stjäla från folk som suger ut arbetskraft och tjänar orimliga belopp på detta. det sjukaste är att det är helt lagligt.
Du är ju korkad på riktigt, du stjäl inte från försäkringsbolagen du stjäl från oss andra i kollektivet.
Man börjar snart gråta över hur tappade bakom en vagn en del är, du borde ju beläggas med förbud att uttala dig, du är ju farlig nästan
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
jonasjacobson skrev:
om jag inte har råd med trafikförsäkring(inte så troligt scenario men ändå) så förbjuder dom ju mig att åka motorcykel, iaf i trafik.

Så du menar att alla ska ha råd att göra allting, bara man vill? Företag skall anpassa sina priser till din ekonomi?

Ingen förbjuder dig att åka sporthoj. Ingen förbjuder dig att göra något alls, så länge det inte är olagligt.

Jisses... Darwin hade verkligen rätt. :jisses
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
jonasjacobson skrev:
vart har jag skrivit att jag skenförsäkrar?

om jag inte har råd med trafikförsäkring(inte så troligt scenario men ändå) så förbjuder dom ju mig att åka motorcykel, iaf i trafik.

Jag är inte anarkist men jag tror att man först måste rasera samhället såsom det är uppbyggt idag för att sedan kunna bygga om det från grunden. Men det kommer nog att lösa sig själv sinom tid. Under tiden så ska jag ha kul. Du kan inte få mig att tycka det är fel att stjäla från folk som suger ut arbetskraft och tjänar orimliga belopp på detta. det sjukaste är att det är helt lagligt.
Detta ÄR anarkism. Vet du inte det är det knappast troligt att du klarar av att förändra samhället.

Förhoppningsvis kommer nån att stjäla din hoj, så får vi se hur "förstående" du är mot folk som tänker som du. Det är väl OK att jag snor din hoj, jag har alltid velat ha en sån men jag har inte råd att köpa en?
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Silwer skrev:
Du är ju korkad på riktigt, du stjäl inte från försäkringsbolagen du stjäl från oss andra i kollektivet.
Man börjar snart gråta över hur tappade bakom en vagn en del är, du borde ju beläggas med förbud att uttala dig, du är ju farlig nästan
altså lägg ner silwer du verkligen försöker trycka ner folk som e här pga 1 sak SH
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Wassup skrev:
altså lägg ner silwer du verkligen försöker trycka ner folk som e här pga 1 sak SH
Är det ok att jag snor dina pengar? Är det ok om jag snor din hoj? Är det ok om jag låter dej betala min försäkring?
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
silwer och mcb är ni på riktigt!eran poäng är ju att folk fifflar så att dom får billigare försäkring,och på så sätt höjer premiern för andra!ställa av på är ju att riktigt fiffla med premiern!er poäng är i och med det borta!!!!!!!!!
enligt min menig av-påställning lika illa om inte värre!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top