Sketsnack/Allmänt tjöt

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Fan jag som hade tänkt att dra ut hojen om det blev lite varmare på mina lediga dagar =(

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Tog årets första runda igår, en runda här i byn i stort sätt... Helvete vad jag vill ha vår.nu!

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
färg är väl sekundärt? man kan inte sitter och önska sig en hoj i malva/persika/pumpa eller någon annan färg som en tjej kommit på :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nä iofs, men de finns ganska många hojar av Gixxern i den färg (Blå/vit) man egentligen vill ha men visst. Om inte annat kan man ju göra de till ett vinter projekt att dekal pimpa den. :hihi

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bara att köpa Kinakåpor i Rockstar-Makitafärger. De har du sparat in till det inköpspriset. Däremot kan jag tänka att den går fort. Sitt inte och sov nu Räven :7peta
Annars kollar du upp Eugene Lavertys Relentless-Suzuki från British SBK. De är rätt fräcka i svart

;)

Bifogat

• KinaMakita.jpg
    KinaMakita.jpg
    56.7 KB · Visningar: 70

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ringt och snackat med honom och de var en snubbe som hade sms:at om att komma och kolla på den i afton men han skulle höra av sig under eftermiddagen om hur han skulle göra. Ja ska slå en pling i afton/morgonbitti och se om den är kvar om den är de så åker ja i morgon och kollar/köper om inte annat.

Hur spänner man fast hojen på en kärra smidigast om inte de är nån som hänger här som har ett sånt där framhjulsställ som man kan låsa de med ?!

Så den håller en transport i kärra, har aldrig strappat fast en vanlig MC i kärra utan bara crossarna som är lite enklare.

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Det är väll ungefär likadant om jag minns när vi åkte till anderstorp. Visserligen va de lite tajt med 3 hojjar på samma kärra så kanske inte gick spänna på nåt annat vis? Men iallafall så har jag för mig vi körde dom emot lemmen fram och vred styret(?) och drog spännband från fotpinnarna/ramen runt fotpinnarna och spände framåt. Och nåt runt bakhjulet? Annars så kör fram framhjulet i hörnet på kärran så kan den inte komma någonstans? Sen ställer du den lit på tvären å spänner ungefär likadant? Lycka till med köpet :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Gjorde de enkelt för mig själv och köpte ett framhjuls stöd till den istället så är de löst, från Jula.

Bifogat

• 601050.jpg
    601050.jpg
    8.7 KB · Visningar: 197

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Sen hittade ja dessa bilder som får bli inspiration till ev kommande vinter pimpande...
(tack för infon K-man, nu gör de inte lika mycket att den är svart.)

Bifogat

• 5758742101_97d511eefa_b.jpg
    5758742101_97d511eefa_b.jpg
    79.6 KB · Visningar: 65
  • Guy_Martin_team_Relentless_Suzuki_by_Tas_C_team_Relentless_Suzuki_by_Tas.jpg
    Guy_Martin_team_Relentless_Suzuki_by_Tas_C_team_Relentless_Suzuki_by_Tas.jpg
    241.8 KB · Visningar: 86
  • tasprnewbike4.jpg
    tasprnewbike4.jpg
    138.4 KB · Visningar: 69

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
WooHoo, då drar ja bilen + kärra till Kungälv i morgon efter 15. Nu ska här handlas MC. :tummenupp
Var importerad från US of A.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Vilken tid det tar att åka bil med släp t o r Huskvarna Kungälv när det är -4grader och regnar..

Growlerpipa på gixxer låter som fan. :3freak

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp de blev köp, allt var i sin ordning så gott man kunde se och testa så var ingen ide att kämpa emot. Lite små fixa och pimpande får bli vinterns melodi. Återkommer med lite bilder på den när jag väl har tvättat av den, den var rätt dammig och små skitig.

Sen ska ja komponera en lista på saker som ska Ebay'as hem till den med, så som stålomspunna slangar, ny
a bromsbelägg osv. för att ha den tiptop till våren. :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...