Sketsnack/Allmänt tjöt

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Trevlig hoj du köpt Räven.. Grattis!

Våren är tyvärr lite långt borta än :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jepp ja är med på ett gruppköp från Enland, retunera mitt stöd med.

Jag är gärna med på gruppköp. Såg en annons på ett bra stöd , minns inte om det var i highsider? Låg runt 600kr.
2000-2200, byte av tänstift. Fitta vad tight det är, den ramen gillar jag (smal hoj) men det blir inte kul att skruva.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
2000-2200, byte av tänstift. Fitta vad tight det är, den ramen gillar jag (smal hoj) men det blir inte kul att skruva.
Menar du priset för stiften eller??? Nejnejnej... Iridiumstift från england/ebay isf!!! Eller är det milen din hoj gått? Ska du ändå byta topp-packning är det bara att ta stiften samtidigt :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Menar du priset för stiften eller??? Nejnejnej... Iridiumstift från england/ebay isf!!! Eller är det milen din hoj gått? Ska du ändå byta topp-packning är det bara att ta stiften samtidigt :)
Klockslag. Stiften är köpta på ebay/ uk. Topplockspackningen är restad, ska höra igen. Soft med lite kvällsmek :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Är det jobbigt att byta framdrev? Lite småsugen själv faktiskt på ett mindre. Men är det som på cross att man förmodligen behöver kapa kedjan å att man nitar ihop istället? Och hur delar man kedjan?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De är hyfsat lätt att byta drev, dock går de enklast om man har ett kedjeverktyg så kan man både kapa och nita med det. I alla fall dom flesta, Kman har ett bra sådant verktyg. Vanliga MC kedjor nitar man ihop ja. :tummenupp

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Är rätt ny i stan..:hej
Finns det nån bra lackerare för mc att anlita?? Inga "plastkåpejobb" utan enbart metalljobb
Börjar få ont on tid pga för många objekt..

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Vart köper man framdrev, och bromsbelägg fram + bak? Har läst mycket gott om galfer 1375 tror jag dom hete? Vart köper ni det någonstans? :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vart köper man framdrev, och bromsbelägg fram + bak? Har läst mycket gott om galfer 1375 tror jag dom hete? Vart köper ni det någonstans? :tummenupp

Motoaction köpte ja mina Galfer 1375 till K2:an, fick dom hyffsat billigt så de inte lönade sig att beställa från Ebay. Framdrev är ja inte lika säker på till Rettan, men motoaction har säkert de med. Addemoto vet ja har drivpaket till MC.

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Motoaction köpte ja mina Galfer 1375 till K2:an, fick dom hyffsat billigt så de inte lönade sig att beställa från Ebay...

Därifrån köpte jag också mina 1375:eek:r, de var t.o.m. billigare än några av säljarna på Ebay då när jag kollade.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Dags att beställa då :) Ska till garaget om en stund med och kika in drivpaketet och kolla bromsslangen fram. Håller på och installera det rackans larmet också :tummenupp

Motoaction har ju inte galfer 1375 till bak till min hoj å bara ett par hemma till fram så får väll vänta lite med det då. Framdrev kostar 189. Inga pengar alls ju? Eller vad brukar ett framdrev kosta? :)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Janne på JS klarade inte av att lacka min Gixxerkåpa i rätt blå nyans trots deras dyra samplingsmaskin. Det hela slutade i osämja och dit går jag inte igen! Kan hända att basfärg på metall funkar bättre.

Man behöver inte kapa kedjan för att man går ner en kugg ju. Det är ju bara en rulle och det kan du inte kapa ur (minimum en länk=två rullar) ergo: oroa dig inte över kedjan om du inte ska byta hela paketet, då måste du kapa och nita om. Man kör inte clips på sporthoj :mattias
Framdrev kan kosta 120 kr också.
Skit i 1375 bakbelägg. Man använder inte bakbroms speciellt mycket på SH. Åk med de som sitter där om de klarar besiktningen. Jag har fortfarande originalen bak efter 4500 mil. Fram går det åt 1-2 set per säsong :)

Två framstöd=550 kr/st inkl frakt från England. Har inte frågat om fraktkostnad för fler...
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&actionType=singinformore&item=230808083049

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Får ta å kika lite mer imorgon på hojen hur beläggen bak ser ut. Fram ska de bytas iallafall :) Men om däcket redan nästan sitter längst ut så måste ju kedjan kapas ;) Dock har jag inte kollat det heller hur det sur ut på min så det får med göras imorgon :)

Är ju fri frakt med på motoaction och dom verkar har rätt mycket prylar :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka