Sketsnack/Allmänt tjöt

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Kollar också drivpaket till gixxern. Standarddrevning är 17/42 530 men tänkte gå ner en kugge fram om man ändå ska byta. JT-drev säljs på de flesta ställen. Är det vettig kvalitet? Vad rekommenderar ni för kedja? RK, EK eller D.I.D? Finns ju kedjor från 100-lappar upp till guldkedjorna för 1800-1900 kr.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kollar också drivpaket till gixxern. Standarddrevning är 17/42 530 men tänkte gå ner en kugge fram om man ändå ska byta. JT-drev säljs på de flesta ställen. Är det vettig kvalitet? Vad rekommenderar ni för kedja? RK, EK eller D.I.D? Finns ju kedjor från 100-lappar upp till guldkedjorna för 1800-1900 kr.
Lägg minst 1000-1500 kr på drivpaket. Ett kedjebrott som slår sönder blocket är inte roligt. Hände en kompis i Nässjö som envisades med att använda nån form av kedjevax som inte kladdade ner fälgarna. Den smorde tydligen inte kedjan heller :rolleyes:

Efter 3500 mil hade jag flax och hittade ett originalpaket som blev över efter racehojsbygge, men framdrevet är sen ett JT för att få en kugg mindre. Räcker det 3500 mil på en 160 hk hoj är det inte så dyrt med riktiga grejor :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Lugn, du kommer inte vara ensam. Det går alltid få tag på beggade böcker från de som går andra året. Mycket bättre pris :)

Ja jag håller på för fullt att fixa beggade böcker online iaf till första delkursen. Sen kan man ju leta under tiden när man väl är på plats.

E-böcker, det lär väl finnas på biblans konto eller i piratbukten.

Ooh det där är farligt. Blir nog lätt att man surfar runt på annat istället för att läsa i e-boken :p

Kommer behöva posta sladd och batteri till datorn till mej själv så jag inte har några temptations på några dagar :3freak

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon som har brännboll/baseballträ att låna ut? Snart dags för jobbets årliga vinterbrännboll.
Skicka ett pm isf.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har du bytt bil?

Jepp pensionerar Renault Laguren, köpt mig en Mazda 6:a -04 istället, trivs med den än så länge.

Mazda.jpg

Vi har ju en kombi i familjen så fick bli en sedan, så länge ja har nått ja kan dra ett släp med när man ska frakta MC och/eller Cross.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
:hihi vet att fotot blev lite mupp, men har inte lagt nån sten på den, promise. :tungan

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Vart köper man visir till shoei xr1100 och vilket visir rekommenderas? Mörkt eller spegel? Vet att de är skit i dåligt vädet/kvällar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Köpte ett mörkt som ja är nöjd med, funkar hyffsat i mörker med, om du ska köpa lokalt så har Mascot Motor de annars är de många som beställer från Helmetcity.co.uk har ja för mig dom heter. En engelsk sida vilket fall som som har bra priser.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Vad kostar ett mörktonat då? :) Så man har lite att jämföra med. Sitter vid mobilen och den har blivit hellustig så kan inte se alla hemsidor :/

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Kan inte åka på mässan :/ Just därför ja köpte hjälm nu. Flyttar ju nu den första med så har väll inte överdrivet med cash över och jobbar naturligtvis när det händer något :/

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Kan inte åka på mässan :/ Just därför ja köpte hjälm nu. Flyttar ju nu den första med så har väll inte överdrivet med cash över och jobbar naturligtvis när det händer något :/

Stressa inte då. Det är ju ett par månader kvar till du ska använda det :)

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Se där. 'Firmabil' :hihi Färg?

Köp en YZ250 och dubbdäck också :tummenupp

Exakt. I värsta fall tar man bara solbrillor i hjälmen :)
Nej men jag ska köpa en tror jag... Lutar åt en man mattgrå

Ev? Det var väl klart?

Trodde din hoj stod o väntade på våren..

Inget e klart ...
Nej faktiskt inte men snart så hoppas jag :)

Last edited by a moderator:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...