Sketsnack/Allmänt tjöt

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hallå..

Jag har fått förfrågan om att arrangera ett Supermoto-race i Eksjö och det kunde ju vara kul, frågan är om det finns några lokala förmågor som kan tänkas hjälpa till med ett sådant arrangemang?

Vi har inte kommit så långt ännu men skall ha möte med kommunen i början av februari. Mer info finns i denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?259672-Stadsrace-och-publikrace-2013

/HW

Har även skrivit lite i den tråden ovan men hjälper gärna till med vad nu som tänkas kan behövas! Bor ju i Eksjö så lite underlättande kan det ju vara.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Aa en Magnum hade ju inte vart fel. Själv skulle jag vilja ha en riktig pickup. Finns inget tuffare att åka i :yoparty
Jag hade pickis när jag var fattig student och behövde nåt att transportera crossen på men fy vilka opraktiska bilar de är egentligen. Få sittplatser och allt bagage måste åka utomhus... :(

MazdaB180080.jpg

PS, Magnum-idén mottogs inte särskilt väl hemma. Katastrof skulle man kunna säga :död Men jag räknar vidare på det

Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Köp en magnum nu k-man, tror H kommer bli överlycklig när du överraskar henne ;)

Fet pickup btw, hade inte haft något emot en sån faktiskt, lite snyggare fälgar så hade det ju varit en riktig brudmagnet =)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
..eller köp chrysler 300c som är samma grund med snyggare :p
Nä, jag föredrar Dodgens grill framför Chryslerns dollargrin. Krom är inte min grej.
Dessutom är ju Magnum det överlägset coolaste modellnamnet i hela bilvärlden :)

Spännande att räkna på sin ekonomi. Det gick 22351 kr till Ebay förra året :rolleyes:
Bazzaz och delar efter Skodans motorras kostade visserligen en hel del men.... :crash
Åas... vad hade allt kostat över disk i Sverige?

Dodgen är privatimporterad från USA, blir det dyrare med försäkring o service då?

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag hade pickis när jag var fattig student och behövde nåt att transportera crossen på men fy vilka opraktiska bilar de är egentligen. Få sittplatser och allt bagage måste åka utomhus... :(

MazdaB180080.jpg

PS, Magnum-idén mottogs inte särskilt väl hemma. Katastrof skulle man kunna säga :död Men jag räknar vidare på det

En mer praktisk bil kan du ju inte hitta.
Köp en 4 dörras eller en med 1,5 hytt.
Bekvämare kan man knappast åka, enda bilarna som är byggda för en normalstor karl.
Fast då pratar jag såklart om truckarna ifrån det stor landet i väst.

Och någon kärra kommer du aldrig behöva igen, tänk va skönt att bara langa upp hojen på flaket och sätta farthållaren på 120!

Handla en pickis, tror mej du kommer bli nöjd :)

Och just de, om det blir tjaffs hemma så kan du bara lugnt och fint berätta att bilarna är säkra, störst går först liksom :)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ånä. Jag gör som jag vill med mina bilar och pengar. Saken är långt ifrån avslutad :7peta
Bara förvånansvärt motstånd. Det är ingen tvåsitsig sportbil ffs. Det är en kombi!

Sån där Van är perfekt när Zombisarna kommer :rolleyes:

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dodgen är privatimporterad från USA, blir det dyrare med försäkring o service då?

Kan bli dyrare försäkring, men servicekostnade bör inte skilja. Är inte säkert att alla bolag gör skillnad om den är importerad.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Mej veterligen finns (fanns) bara 2 svenska bilmärken, resten är väl att klassas som import?! (Även fast tex Volvo V40 byggdes i Belgien osv)
Vissa importbilar har billigare skatt.
Vissa importbiilar har dyrare försäkring.

Du är bra för ebay Kman! Är det saker man ändå skulle köpt så hoppas jag du sparat en slant genom att handla där.

En god vän har en Ram 3500. Skulle inte vilja lasta upp en hoj på flaket, hög bil! Men oj så fet!

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Se där. 'Firmabil' :hihi Färg?

Köp en YZ250 och dubbdäck också :tummenupp

Exakt. I värsta fall tar man bara solbrillor i hjälmen :)

Jag gillade lösningen med inbyggt solvisir i hjälmen på min AGV SV4 som man fäller ner innanför befintligt visir när man behöver. Hade fått bra i säkerhetstester, annars finns ju alltid en risk att den tappar på den punkten, typ modeller med fällbart hakparti. Återstår att testa hur det fungerar i praktiken :banana. Lite plus i kanten för TopGun-känslan när man flippar upp och ner :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tips. Paket med fram och bakdäck sportsmart. 180/55 17. 120/70 17. 2000 inkl. frakt! Bröderna nilsson hbg

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Drömde inatt att det va lite vårkänslor så jag tog ut r1an och åkte en sväng. Det var snö i vägkanterna. Åkte bara i tisha och jeans. Det gick köra bakhjul jätte bra. Sen kör jag genom en privat väg mellan Grästorp och Lockebo (Där hällstorps bilverkstad ligger) och börjar tjata med några medelålders gubbar som går där. Går in å hälsar på dom i verkstan och sen kommer den ena gubben ner med sin 500 2t. Och de va den enuroreggade Hondan som jag länkade till på blocket för någon vecka sedan. Så frågade han om jag ville köra lite. Så piskade jag runt ute på åkern med den en stund. As go känsla, tills man vaknade upp... Fortfarande snö och minusgrader ute :huvet

Testar mc utrustningen varje dag nästan. Längtar ihjäl mig till första turen detta året. Men den kommer väl tillslut :confused:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Någon som vet om slipon från en KTM 990 Supermoto 2005-2009 passar på en 990 SMT 2012?

Ring och fråga din verkstad.
Jag tror 950 och 990 har samma. 990 kom först -08. SÅ passar den 05 till 09 så bör den även passa din. Tror inte det är någon skillnad på dem då orginalburkarna ser ut att vara samma på alla varianter jag sett.

Va gött!!! Helgen har börjat!

Edit: Har jämfört slipon på johans mcs hemsida. Det är samma artikelnummer på slipon som passar alla tre 950sm 990sm 990smt så det ska inte vara några problem. KÖP!

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...