Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fick bekräftelsemail. DrömDodgen är såld :gråta Den hade ju rätt färg, inredning, utrustning, AWD och helt grönt Carfax (historik). Den var verkligen RÄTT :huvet :huvet Nu är jag riktigt besviken :( Hade ju legat ute en månad men under de fem dagar jag jagade den så hann den säljas :död

Finns ju en svart RWD ute men den mörkblåa är så mkt snyggare
Finns även en blå snik-V6 på 190 hk men hur kul är det jämfört med 340 hk V8-muller och AWD?
Ingen på mobile.de nu heller :(

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Såg en stolle på sin r1a idag på öxnehaga. Samma hoj som körde PÅ vätterstranden i sommras och som stod på råslätt tills första snön kom. Röd och utan skylt

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Boys, har slipat ner grenrör m.m och täntke se om biltemas värmefärg duger. Någon som gjort liknande?
puzz

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Enligt farsan finns det bara en behandling som fixar glödgade rör. Linolja.. pensla på och starta hojen. Det kommer ryka och lukta men när det har slutat så..

Testa på egen risk :crash

Polera dem i stället :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
En mer praktisk bil kan du ju inte hitta.
Köp en 4 dörras eller en med 1,5 hytt.
Bekvämare kan man knappast åka, enda bilarna som är byggda för en normalstor karl.
Fast då pratar jag såklart om truckarna ifrån det stor landet i väst.

Och någon kärra kommer du aldrig behöva igen, tänk va skönt att bara langa upp hojen på flaket och sätta farthållaren på 120!
Handla en pickis, tror mej du kommer bli nöjd :)
Och just de, om det blir tjaffs hemma så kan du bara lugnt och fint berätta att bilarna är säkra, störst går först liksom :)
Jo, vi satt och klämde länge på Dodge Laramie'n på mc-mässan (mest för att jag var inne på Dodge och inte fått dödsbudet än då) 440000 kr tror jag Exclusive Cars ville ha för den. Ev plus moms :rolleyes:
Omöjlig att parkera, måste lyfta upp ungarna och högt flak - livrädd att lasta hoj på smal ramp. Tror säljaren hade lyckats köra den till mässan på endast 1,8 l/mil. Nä, helt enkelt för opraktisk tyvärr men hade man haft ranch i USA så självklart :tummenupp

ZZG317-1001.jpg

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Skulle behöva lite hjälp med att dreva om bakdrevet till sommarn. Ska börja med bakdrevet och troligtvis även dreva om i fram efter jag testat lite. Ska börja med ett 47 kuggars ibak.

Tänkte passa på när jag ändå ska byta däck och sätta på mina nya swing-puckar.

EDIT: Suck, satt och läste i "Sketsnack" men skrev i filmer/bilder. Raven, du får gärna flytta..

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Skriv inte 'puzz' igen.

Jag tycker ett målat grenrör ser billigt ut, men har du slipat så kör på biltemas. Det värsta är att du ev får slipa en ggn till.

Näe gillar lite matt-svart har jag kommit på, ser bra ut och inte särskilt målat :)

puzz på dig bubbido

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Skulle behöva lite hjälp med att dreva om bakdrevet till sommarn. Ska börja med bakdrevet och troligtvis även dreva om i fram efter jag testat lite. Ska börja med ett 47 kuggars ibak.

Jag hade börjat med en kugg mindre fram, gjorde underverk på R1an i alla fall !

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Vi kan väl ha drevbytarkväll i början av säsong? Fått tips av andra kära VTR:are att öka kuggen lite bak kan göra suzen

kjamiz

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...