Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Silver går fetbort i min värld. Alldeles för mainstream. Grått liksom... så trist. Ingen vågar ha färger i det här beigea landet. Nä, en blåmetallic har nåt extra som tilltalar mig.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Den har legat ute i evigheter, och för det priset och det kromet förstår jag det. Den kanske går att köpa för 150 men sen måste allt krom bort mm. Rätt färg ändå! :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Dodge Magnum SRT-8, 425 hk

Tror du det är stor skillnad? Knappt 100 hk extra, ngt mer soppa annars tror jag det är snarlika kostnader. .
Haha, jag angav uppgivet reg.nr i Trygg-Hansas 'vad kostar försäkringen'-länk och fick 3000 kr hel/hel :eek:

...sen såg jag att det reg.numret var en gammal Toyota Corolla :huvet

Synd att den här inte har dragkrok. Kunde vara en instegsmodell...
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_Magnum_2_7_BORLA_KOMBI_45186732.htm?ca=17&w=3

Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Epic times

Biltema färgen härdade fint i söndags när det fortf var torrt ute. Blir skit bra! Dock så har någon i vårat garage snott EN av mina ljuddämpare, fattar inget ...

3000:- självrisk på försäkringen men då får jag nya, men bajsmackan är ju inte kul.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Epic times

Biltema färgen härdade fint i söndags när det fortf var torrt ute. Blir skit bra! Dock så har någon i vårat garage snott EN av mina ljuddämpare, fattar inget ...

3000:- självrisk på försäkringen men då får jag nya, men bajsmackan är ju inte kul.
Det går inte hitta en billigare på blocket eller ebay?
Är ni många som delar garage?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Epic times

Antar att du har den i garaget som går in från gröna gatan under ditt hus? I det garaget iaf så har vi kört en del extra pga att det varit folk som tagit sig in. Bara leta efter någon moppe med en gigantisk dämpare på.

Skaffa larm på hojen!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fan va surt med ljuddämparen, var det original som försvann? Blir det original eller passa på att köpa t.ex. Arrow eller annan tredje part med lite mer buller/muller? :)

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Nej har GPR som är upphöjt, riktigt gott ljud. Vi är ju 7 pers som har garage ute i Bankeryd. Dvs jag och farsan hyr i första hand och sedan hyr vi ut platser i garaget. Så det känns jävligt weird att något tagits. Har ju pratat med alla och givetvis vet ingen något.

Fett weird och vi ska nu iaf byta lås och nycklar. Har svårt att jag inte ska kunna lita på dom som också har dyra grejor där ute.

Får helt nya nu iaf för 3k självrisk, det får funka!

Klippt ihop ngn film än?

Nä ledsen, erkänner mig besegrad, tappade suget helt för det. Hoppas på motivation för säsongen som kommer :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Det blev ju inte så mycket gatåkning förra året för mig om man räknar bort crossen så nu kan jag lova er att jag långtat nåt enormt mycket till våren. Få rulla ut hojen ur garaget och kränga på sig det tajta skinnstället, knäppa den nya hjälmen och ta på sig handskarna. Rulla ut på gatan och peta i 2ans växel runt ~120-130 km/h. Den där kvällen jag fick testa Goffes zx10r för första gången på gamla e4an var nåt som fick mig vilja köpa sporthoj. Andra gången jag fick testa den var på anderstorp så var man i princip fast. Visst var det kul att åka cross/motard mem det var faan ännu roligare med sporthoj :banana
Nu längtar jag tills en kvällskörning på anderstorp igen fast med min egen cykel. Peeace :tummenupp

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja då va R1an såld och ny hoj ska inhandlas fråga är vad... BMW står högt upp i listan men mycket pengar.. Är man dum i huvudet om man lånar till sin dröm. Får se vad det blir tillslut och nej det blir högst troligtivis ingen suzuki...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Va :eek: , ska du överge Yamaha totalt nu ?

Man tycker S1000RR (som ja antar du menade med BMW) borde gå ner i pris iom HP4:an men så kanske de inte är ?!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
HP4an är bara en limited edition utgåva av s1000rr med extra allt tror inte den tar någon marknadsandel av vanliga S1000RR serien..! Överger inte yamaha totalt för jag har ju min YZ kvar !

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ja då va R1an såld och ny hoj ska inhandlas fråga är vad... BMW står högt upp i listan men mycket pengar.. Är man dum i huvudet om man lånar till sin dröm. Får se vad det blir tillslut och nej det blir högst troligtivis ingen suzuki...

Man lever bara en gång :7peta

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
HP4an är bara en limited edition utgåva av s1000rr med extra allt tror inte den tar någon marknadsandel av vanliga S1000RR serien..! Överger inte yamaha totalt för jag har ju min YZ kvar !

Aahh... de var mer än ja visste. Trodde i min enfald att de var fortsättningen. :huvet

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Efter regn kommer solsken
Efter Yamaha kommer KTM

:hej

Hade de inte ändrat geometrin i chassit till hp4? Eller gäller det alla de senare s1000rr?

edit: Skönt att man kan köpa en R-hoj färdig med värmehandtag så man slipper smyga med det! :D

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Så länge man har råd med lånet så är det ju lugnt!

R1 -09 & frammåt
ZX10R -11
S1000RR
RSV4R

BMWn är (enda av dem jag kört) riktigt fin att köra, pers hade jag valt mellan ZX10 & RSV4.
Lycka till med att hitta rätt.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Då jag inte är gubbe än så kostar försäkringen för mycket på hojar i denna prisklass och således har jag inte provat någon av dem.

Men S1000RR och RSV4R hade jag tittat på. Hade valet vart oprövat och idag hade det blivit RSV4R, kanske en framtida kärlek..

Ett stort plus för BMWn mot APAn är försäkringskostnaden. Detta gäller tydligen även ni gamlingar. ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka