Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gillar den vanliga blå/vita mer men de kanske är för att den kom med vita fälgar. Kanske inte i 05:ans version ?!
Men ett par viat fälgar på den istället så... Kanske. :D

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Ja och Bullen drar till MC-Kompaniet i Väring (utanför Skövde) i morgon och de finns plats över om de är nån som är sugen på att haka på ?

Öppethus MC-Kompaniet

Med en hel del fyndande, lyckade hitta mitt skinnställ där förra säsongen. Sen kommer KTM bussen vara där så är bara testa, samt övriga hojar dom har i lager. Sen bjuds de på käk i vanlig ordning.

Så är bara att hojta till om de är nån som känner sig sugen.

Tänkte också ta en sväng till Väring men hemma själv med lilltjejen så åker med egen bil. Går säkert att fynda något. När åker ni? Ses kanske där?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
för 10K kan han få behålla dom däcken. :hihi

Fick lite fynd idag i alla fall på MC-Kompaniet. 2 flaskor Castrol racing kedjespray samt lite MC tvättmedel. Bästa fyndet vara justerskruven till kopplingen som dom hade en som ja fick gratis. :tummenupp :banana

Tänkte också ta en sväng till Väring men hemma själv med lilltjejen så åker med egen bil. Går säkert att fynda något. När åker ni? Ses kanske där?

Var på G ner till Bullen när du postade denna så. Missed me by a minute or two...

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Fick lite fynd idag i alla fall på MC-Kompaniet. 2 flaskor Castrol racing kedjespray samt lite MC tvättmedel. Bästa fyndet vara justerskruven till kopplingen som dom hade en som ja fick gratis. :tummenupp :banana

Var på G ner till Bullen när du postade denna så. Missed me by a minute or two...

10000 för hjulen. 3000 om han får ett par fälgar.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!

Ingen provkörning av nått? Surt att man har jobba helg, hade gärna hängt på annars!

Last edited by a moderator:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Själv kunde jag inte tukta KTM'er i Väring. Satt med högskoleprovet hela dagen :(
Facit ligger redan på nätet. Nån som vill veta hur korkad jag är enl 2012 års normeringstabell?

Jag har för farao en CR500. Varför skulle jag sätta isdäck på Gixxern? :va :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ingen provkörning av nått? Surt att man har jobba helg, hade gärna hängt på annars!

Jorå, han med en sväng på nya 1190 Adventure, samt en Duke 690 R. Var sugen på att test 690 enduron men de var för lång kö. Hade ingen annan rolig hoj. dock så kanske RC8:an, men mja kansek blir sugen ?! :hihi

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
...Var på G ner till Bullen när du postade denna så. Missed me by a minute or two...

Lugnt! Tyckte jag såg er på väg in i butiken precis när jag kom vid lunchtid. Galet med folk där inne så det var inte helt lätt att ta sig fram.

Gjorde också fynd. Hittade ett drivpaket till gixxern, nedsatt med 1000 kr. Standarddrevning så får se om jag ska fixa ett mindre framdrev, framdreven kostar ju inte mkt :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Gixxer har mycket mos i mellanregistret. Är inte fel att köra en säsong med original innan man ordnar mer påfrestning på bakdäcket ut ur böjarna så man hinner vänja sig lite och lära sig gränserna för greppet på de däck man gillar :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Men alla vet ju att KTM är lite bättre.

990sm/r/t är mindre kompromiss än gixxers!

edit: Sporthojsrapead!

Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jorå, han med en sväng på nya 1190 Adventure, samt en Duke 690 R. Var sugen på att test 690 enduron men de var för lång kö. Hade ingen annan rolig hoj. dock så kanske RC8:an, men mja kansek blir sugen ?! :hihi

Hur va adventuren? Den R versionen vore grymt trevligt och få ta en europa resa med misstänker jag. 150 pållar är ju definitivt intressant =)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Justerade in stötdämparna idag. Vilken grym skillnad! Har vart ute halva dan och kört fram och tillbaka runt stan. Tack för hjälpen K-man och tailgunnar. 10mil har det blivit idag..:hej

:räsertraktorn

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hur va adventuren? Den R versionen vore grymt trevligt och få ta en europa resa med misstänker jag. 150 pållar är ju definitivt intressant =)

Jorå de är väl där den trivs antar ja, funkade ypperligt offroad med, kändes stabil och att man litade på den på grusvägar även när man drog på lite.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
23 april är det provkörnint av triumph i anderstorp. Eftersom farsan har sin speedmaster:fakta så skulle han dit å frågade om jag skulle med. Tänkte att jag kunde tipsa här inne med då om någon är sugen :)

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom