Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Limmas tex logga på skinnställ? Vad för lim?
Kontaktlim. Snåla inte. Se till att skinnet inte är fett där det ska på. Håll koll på loggan vid 1a turen. Kan släppa i nåt hörn i början och behövas limmas om
Det blir en snabb runda runt huset vid hemkonst. Måtte ju börja lära mig det här med slanga i tid. Så man inte får skämmas i sommar :(
Wheelieträning på kall asfalt? Tänk på att helt nya däck ska skrubbas in (köras), kolla däckstryck, ha två hekto under rek nu när det är kallt och kör en km eller två innan du försöker några hjältedåd :tummenupp :krama
Det kan vara riktigt dåligt fäste när det är kallt! :crash:
Sent på hösten när jag pangar Tranemovägen i 10-15'C får jag knappt upp tempen i framdäcket. Bak blir lite ljummet bara. Nu är det ännu kallare och skitiga vägar.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det blir en snabb runda runt huset vid hemkonst. Måtte ju börja lära mig det här med slanga i tid. Så man inte får skämmas i sommar :(

1 dags träning behöver du i vår, sen sitter dina bakhjulsåk utan att du behöver skämmas. Skitlätt med motard! :tummenupp

Tack Kman för limtips. Torkar du av skinnställ innan med tex aceton eller förstör det bara skinnet?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tack Kman för limtips. Torkar du av skinnställ innan med tex aceton eller förstör det bara skinnet?
Jag tog nog lite brakleen på en trasa och torkade av på stället i fråga.

Vet inte riktigt vart vi ska v 10. Det är inte något lov då så utbudet av sista minuten stugor är rätt bra. I fjol bokade vi ju en skitfin stor stuga i hundfjället tre dagar innan vi åkte och sparade 5-6000 på det.
Sugen på att hänga med Goffe?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Sugen på att hänga med Goffe?

Självklart, men nu blir det lugnt med extra utgifter ett tag. Bilbyte, barnvagn mm.
Vill ha 6-7 platser och stort bagage. Pajero Wagon/XC90 (inte enormt bagage med alla stolar uppe) Suburban och Grand Voyager står som sökord. Tips på annat? Hade gärna köpt VW Transporter/Caravelle, men jag vet inte om jag litar på DSG lådan. Körde en i Frankrike, den växlar fint men dem har ju haft lite strul med vissa DSG.
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Suburban:yoparty
Dsg lådan är vääldig fin som sagt. Kört en fem sitsig transporter i jobbet rätt mycket. Riktigt härligt bil faktiskt:tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vad ja kunde se i texten så stog de nått om "tail closed not for original seat" men om de innebär att den passa eller inte på org. bakram vet ja inte. Får nog maila säljaren och fråga ?!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vad är det du håller på med Goffe? Ska du bygga sporthoj av den igen eller nått eget? Varför inte bara en sats kinakåpor ?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vad är det du håller på med Goffe? Ska du bygga sporthoj av den igen eller nått eget? Varför inte bara en sats kinakåpor ?

Fram har jag en KTM SD front/lyse (ej monterad än, behöver ordna nya fästen mm) tank från en 2008 kawa (2008/9/10 tycker jag är snyggare, skiljer inte mer än att det går att ändra) Behöver bakram och plast bak från 2008/09., och ett nytt lätt batteri. QS måste monteras/ordna rätt längd & kopplas in till PC:n. Styrkronan ska moddas lite. Bort med allt onödigt/tungt. Det är nog vad som är/blir i år. Laga bucklan i tanken och färg på skiten.

Nästa steg har med fjädring & sving att göra. Men det ligger längre fram i tiden. Längre ner i plånboken.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top