Sketsnack/Allmänt tjöt

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
javadfan kortege imorgon, jag har tertialmöte hela fucking dagen :/

nu ser jag kl 20, men sådags är jag ju berusad på företagets bekostnad., what to do, what to do ?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Som gjort för att låta motorn bli varm och bränna upp kopplingen. Hellre ta sej någonstans och titta på.

/pers åsikt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Haha skön optimist, var han kurd eller?

Gott folk det är Kortegen imorgon...
Japp. Helskön kille från Kurdistan. Han fick låna min regnjacka att ha utanpå för att stoppa vinden. Han huttrade som bara den hela förmiddagen ändå men glatt humör när solen tittade fram vid lunch :tummenupp

K-Man var det du som hade hållare till din mobil? Vart hittar man en sån att köpa?
Ebay såklart! Kinaprylar kostar skit o ingenting nästan ju. Jag köpte en sån med sugproppsarm till bilen och hållaren går att klicka loss från den. Sen satte jag självhäftande kardborre på styrkronan (för både fäste och skydd) och säkrade extra med ett buntband

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Under Armour heat gear är så najs när det är varmt! Men 'satt i kö'? Du kör ju hoj ffs. Då glider nån ju förbi! :tummenupp

Jotack jag tänkte flera gånger men på vänstra sidan var diket och på högra stod koner och en sån där härlig rand med tjära från den nylagda asfalten som var anledningen till att det var kö från början.

Och ja hade ingen lust att kuska runt i diket eller kleta in mina däck i sån skit så jag knäppte upp jackan och tuffade på som alla vanliga dödliga..

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Jotack jag tänkte flera gånger men på vänstra sidan var diket och på högra stod koner och en sån där härlig rand med tjära från den nylagda asfalten som var anledningen till att det var kö från början.

Och ja hade ingen lust att kuska runt i diket eller kleta in mina däck i sån skit så jag knäppte upp jackan och tuffade på som alla vanliga dödliga..
Sist jag körde med Danne var det 'kö' på E4an. Till höger fanns en bil & jag hade ingen lust att kuska in i den & till vänster vajer-räcke. Blev till vänster i 270, som alla vanliga dödliga. :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sist jag körde med Danne var det 'kö' på E4an. Till höger fanns en bil & jag hade ingen lust att kuska in i den & till vänster vajer-räcke. Blev till vänster i 270, som alla vanliga dödliga. :)

Haha ja nu var ju min kö en riktigt kö och inte bara bilar som höll under 200 :p

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Japp. Helskön kille från Kurdistan. Han fick låna min regnjacka att ha utanpå för att stoppa vinden. Han huttrade som bara den hela förmiddagen ändå men glatt humör när solen tittade fram vid lunch :tummenupp

Han måste verkligen ha gillat att åka hoj, för solen är Kurdens bästa vän som sagt. Haha Skönt citat!

Nu finns det ett inlägg om kortegen men det låter klokt att inte åka den. Jag dyker upp imorgon så kan man hänga och kolla lite. Lägg in en tid i åka tråden bara så träffas vi. Klippte info från länken. Verkade inte stämma dock.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Nae och det blir nog inte så heller. Tycker om den för mycket :)
Satt på blocket innan och kollade där vad typ en gammal r6 kostade på mig i försäkring och de är inte billigt alltså :va

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Satt på blocket innan och kollade där vad typ en gammal r6 kostade på mig i försäkring och de är inte billigt alltså :va

Årsmodell 92 eller tidigare = veteranförsäkring på 1600/hel/hel

Annars hitta de fina hojjarna som inte är så dyra.
Priser från Folksam när jag själv tänkte köpa hoj.

Yamaha YZF1000R – thunderrace -00 15600
Suzuki GSX 750 – 00 7243
Yamaha XJ 600 – 01 5386

Regplåtar tagna från blocket. Försäkringar är Hel/hel från folksam som var billigast för mig på de flesta hojar som inte var veteran eller offroad.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Årsmodell 92 eller tidigare = veteranförsäkring på 1600/hel/hel

Annars hitta de fina hojjarna som inte är så dyra.
Priser från Folksam när jag själv tänkte köpa hoj.

Suzuki GSX 750 – 00 7243

Regplåtar tagna från blocket. Försäkringar är Hel/hel från folksam som var billigast för mig på de flesta hojar som inte var veteran eller offroad.

Gixxern bör du få ner nån eller några 1000:- lappar till om man kollar med Suzukis Märkesförsäkring (hel/hel).

------------------------------------------------------------------------------------

*pust* ja då var man äntligen hemma igen i stan, efter en bilresa på drygt 18tim från Haparanda till Hka. SDå skönt att komma hem till denna värme men får ju inte köra hoj för de... :gråta

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu börjar det brännas!

Anmälningslista Paintball 27/5
1. K-man
2. Biddarn
3. Cliftabiff
4. Madass
5. Goffe
6. Werzion
7. Teamy
8. Tailgunner
9. HelikopterHenrik !!! :tummenupp

Jag har nu fått låna Jensens Chest harness till GoPron och min nye vän hakade på även här. Han verkar inte vara den som bangar på äventyr :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj

Även trafik?
Kolla med en gammal blade, 92-94.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Haha ja nu var ju min kö en riktigt kö och inte bara bilar som höll under 200 :p

Sist jag körde med han som fryser.nu fick 10an prova på en åktur på en gräsmatta/åker. Funkar utmärkt! Allt för att slippa köer.. ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu börjar det brännas!

Anmälningslista Paintball 27/5
1. K-man
2. Biddarn
3. Cliftabiff
4. Madass
5. Goffe
6. Werzion
7. Teamy
8. Tailgunner
9. HelikopterHenrik !!! :tummenupp

Jag har nu fått låna Jensens Chest harness till GoPron och min nye vän hakade på även här. Han verkar inte vara den som bangar på äventyr :)

Vilken tid och plats är de som gäller på söndag ?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ska sätta på ett fäste på mitt "gevär" sen å filma även jag imon :) Nu blir det ner till munksjön och dra upp gammelgäddan ;) Sen blir det skaka av sig lite fett på NMK så man orkar röra sig imorgon :tungan

Edit: Kan man fortfarande ställa hojjen på farsan? Han är 50+ och säkert haft kortet sen 20års åldern typ?

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Man kan göra det, men det är eg inte rätt att göra det. Min 1a hoj stod på min far. Skicka ett pm om du vill kolla vad en R6 tex kostar på mej.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...