Ne nu har det gått alldeles för lång tid. Fyller 21 om 1 månad och 12 dagar. Risk 1,2 är klara.
Ska boka uppkörning och teori provet tills slutet av juli.
Hur många lektioner tror ni det behövs? Vet att ni inte kan veta men hur många tog ni?
Har kört cross sen 9 års ålder. Visst har de vart lite pauser men då åkte man moppe och minicrossar. Kört "riktig" motorcykel några ggr.
Anser själv att jag har rätt bra balans osv och klarar krypkörning någorlunda tycker jag iallafall.
Själva teorin tror jag inte är så mycket problem med om det är mycket från b-koret.
Kör runt 80-90 mil per natt så hoppas jag vet hur det funkar i trafiken.
Och vad kostade era kort? Mitt är redan uppe i 4200 och de är bara för kurserna
Läste om dieselutsläpp i gbg-backen. Tänkte bara lägga ut en lite varning, även om det lär vara sanerat av räddningstjänsten så är det nog en god ide att ta det lugnt/åka annan väg.
http://jnytt.se/nyhet/48149/man-brot-sig-in-pa-kontor---greps-snabbt
biddarn,
jag valde körskola efter pris. mitt kostade 6500 kr(böcker+6 lektioner +uppkörning)
1- Slappna av!!! Endast när du gör styr-inputs (trycker på styret) ska du spänna armarna. Men visst, 50+ milaetapper är drygt åt gashanden som faktiskt måste hålla trottlarna uppe. Märkte vi på Alperna-resan också men cruisecontrol är för pussies!Tog en runda på "Tidaholmsvägen" med tösen bakpå igår. Nu är det ju alltid skillnad på att skjutsa eller inte, men märker av två smärre problem.
1) gashanden, framförallt musklen runt tummen, jäklar vilken kramp man kan få där
2) Finns utrymme att flytta runt på sadeln, skönt när man brände 54 mil på motorväg hem - inte lika skönt när man kör inspirerat på en kurvig väg och vid varje gupp flyttas/hoppas fram.
1- Slappna av!!! Endast när du gör styr-inputs (trycker på styret) ska du spänna armarna. Men visst, 50+ milaetapper är drygt åt gashanden som faktiskt måste hålla trottlarna uppe. Märkte vi på Alperna-resan också men cruisecontrol är för pussies!
2- Res dig lite lätt i sadeln när det kommer gupp om du ser dem. Att kärringen inte ser guppen och flyger upp som en ryggsäck på dig får man tyvärr räkna med.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|