Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Börjar arta sej.

* nya belägg
* Yoshin kapad och popnitad
* bakbromsljuskontakt monterad

Stort TACK till K-Man för hjälpen med ovanstående!

Imorn blir det ev besiktning och

* byte av bromsolja
* byte av motorolja och filter
* krashpuckar
* kapa mellanröret
* tillverka hållare för yoshin

Under veckan ska kärra kollas över.

Och nästa ledighet blir det på med GP211!

Kuts är beställd.
Fälgar ska lackas.

Till vintern står följande att göra

* fetingservive - ventilkoll
* köpa styrdämpare
* extra fälgar
* och köpa 600-kåpor?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja nu har man lusläst artikeln och slutsatsen var att de pengar de spenderade helt klart var värt det för att få liv i K1:an. Total kostnad 30000:- (strax under 3000£) på följande modifieringar:

* Renovering av dämpare fram och bak
* Exhaust headers GSXR K5
* PC III (Power Commander)
* K+N luft filter
* Nya bromsok 4-kolvs ok från en SV1000 K3 samt EBC HH belägg.
* K4 GSXR-750 Radial promspump
* Ställbara Kamdrev
* Manuell kamkedjespännare
* Cylinderhead mods
* Lyftare, renoverade ventiler/ventilsäten

Sen till kom en post på Dynotid, vissa saker får man ju andra priser på än de dom har in sin kalkyl så tror man kan skära lite hårdare på den budgeten. Men visst med en sån budget får man en nyare hoj för men som sagt intressant i vilket fall.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Till vintern står följande att göra
* fetingservive - ventilkoll
* köpa styrdämpare
* extra fälgar
* och köpa 600-kåpor?
Du ska ju lacka fälgarna också eller?

Ja nu har man lusläst artikeln och slutsatsen var att de pengar de spenderade helt klart var värt det för att få liv i K1:an. Total kostnad 30000:-
Skippa portning mm. Det tar tid och är dyyyrt! Isf köp nyare cykel! :fakta

Jag ska beställa GoPro-tillbehör från
http://www.eyeofmineactioncameras.com/

Nån som vill vara med? Vill helst hålla totalen under 1200 kr för att ev slippa tull.
Jag ska ha en 3" kolfiberarm så att kameran kommer ut lite från hjälmen/fästet och en meterlång handhållen teleskopstav. Xshot monopod 2.0 Dessa två blir ca 500 kr inkl frakt.
$(KGrHqR,!hYE6eWu,YljBP2loLbjEw~~60_35.JPG

Två st 32 GB Sandisk class10 SD-kort precis beställda. 230 kr st. Nybergs skulle ha 1000 kr ordinarie :3freak

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
5000 för en låskista?? :eek: Min bil har precis fått två bytta plus skivor och belägg fram. Dessutom är styrenhet till c-låset beställt då det inte hjälpte att byta låskistan i förardörren :3freak

Tur att Holmgrens betalar! :rolleyes:

Nä 2000 tror jag den kostade inkl momsen. Resten var arbete och förbrukningsmaterial. Dörren var ju som sagt låst i stängt läge.

Men men dom måste väl också tjäna lite pengar. Man det var nog fan sista gången skodan fick besöka verkstaden. Iaf den verkstaden.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Nån som vill vara med? Vill helst hålla totalen under 1200 kr för att ev slippa tull.
Jag ska ha en 3" kolfiberarm så att kameran kommer ut lite från hjälmen/fästet och en meterlång handhållen teleskopstav. Xshot monopod 2.0 Dessa två blir ca 500 kr inkl frakt.
Teleskopstaven är nice, jag är gärna med!

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Kalle: Även om du håller totalen under 1200 kr (vilket jag tror egentligen är 1600 kr idag), så kan du fortfarande bli tvungen att betala momsen på varan, men slippa tull, du behöver inte betala någon tull om detta angetts när varan deklarerades av Posten eller din speditör.
Importvaror är momsfria upp till 300 kr (förutom tobak, sprit och parfym etc).

Jag har många gånger bett säljaren att skriva ner värdet på imoportdeklarationen genom att betala varan i två olika omgångar, då får man 2 kvitton och säljaren använder ena kvittot (halva priset) som deklaration, behöver du då betala någon moms blir det bara hälften. =)
Även frakten går att lägga på säljaren och då räknas inte frakten in i momsberäkningen, vilket den gör om köparen står för frakt. =))

Tror du vet hur det funkar, bara litet tips om du missat nått =)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Får än en gång rikta ett tack till Kalle samt Danne och Goffe för hjälpen med att ställa in fjädringen på hojen, Idag har de varit premiär åket efter brutna tummen (ja en vecka tidigare än doktorn sa, men måste testa) :hihi

Blev Hökensås - Tidaholm och tillbaka igen, är ju första ggn ja kört hojen ordentligt sen vi gjorde inställningarna, fy fan va go den är nu i hanteringen. Sen nu när jag har fått på Tanktredz med så avlastar man armarna enormt mycket mer då man sitter kvar på sin plats bara man kniper med benen. :fakta

Sen så har man minskat lite i stlk sen skadan så ryggskyddet satt perfekt i stället. Livet var helt enkelt underbart idag kan bara le, kan inte vänta på att få ut den på bana och och testa den där... WoooHooo... :tummenupp :yoparty :D

Tack än en gång...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Hör av dej nästa ggn Rav3n, hade gärna hängt med! Skönt att handen är ok!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
aha tänkte lägga ut nått för men tänkte sen att detta blir lite trail and error för näven men eftersom den är ok så hojtar ja till nästan ggn ja ger mig ut. :tummenupp

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Idag.

* bytt bromsvätska
* mont Yoshin
* svurit..

Bytte bromsoljan fram, inga problem. Fyllde på mer, började bak. Svor. Luftade. Svor igen. Lufta. Pumpa. Lufta.. Va fan...! Lossade kontakten, fyllde på olja där oxå. Samma skit.

Efter en bra stund började jag leta efter en till behållare. Vad mkt lättare allt blev när jag hittade den!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Får än en gång rikta ett tack till Kalle samt Danne och Goffe för hjälpen med att ställa in fjädringen på hojen,..., fy fan va go den är nu i hanteringen. ... kan inte vänta på att få ut den på bana och och testa den där... WoooHooo... :tummenupp :yoparty :D

Tack än en gång...
Kul att höra!! Jag vill trycka Gilla mer än en gång här! :tummenupp:tummenupp
Man måste inte lägga 30tkr för att få en roligare hoj alla gånger. Ibland kostar det gratis! Bara lite tid och kompisar som krävs :)

...Efter en bra stund började jag leta efter en till behållare. Vad mkt lättare allt blev när jag hittade den!
:rofl :rofl
Du ska ändå vara glad att du inte har Hondas kombibromsar.
Helt klart värt ett inlägg i Meckartabbar

Tror du vet hur det funkar, bara litet tips om du missat nått =)
Tack för detaljerna. Hade inte stenkoll. Använd gärna mitt alias i forumet eller ett kort citat :tummenupp

Teleskopstaven är nice, jag är gärna med!
Du vill också ha en? Fixar. Köpte ju två SD-kort med dig i åtanke ;)
Då behöver vi ju två GoPro-stativfästen också. Tror att jag ska beställa dem på ebay.
l_multi-functional-monopod-unipod-for-self-picture-camera-4f8f.jpg

31782_large.jpg

Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
K-Man.. Jag kan tänkas vara sugen på en såndäringa teleskoparm åxå... Om det nu inte överskrider 1200 i totalen... Stativ fäste har jag...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-Man.. Jag kan tänkas vara sugen på en såndäringa teleskoparm åxå... Om det nu inte överskrider 1200 i totalen... Stativ fäste har jag...
Okej. För över 260 kr till Handelsbanken cl 6641, konto 384810942 och skriv ditt namn som meddelande. Frakt, tull och moms får vi lösa senare när jag vet vad det landar på

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Blev en tur till Tidaholm.

* en riktigt fin sträcka, sköna kurvor.
* stötigt väglag. Jag som kör för sakta?
* inga hål/grus.
* hojen känns bra, jämn fram - bak. Möjligen mjuka upp den ett snäpp fram, får köra bana först & känna efter.
* måste slappna av mer i armarna.
* supernöjd med dem nya beläggen!
* för jävla tråkigt att köra själv.
* för jävla gott ljud med nya korta burken!

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
...Sen nu när jag har fått på Tanktredz med så avlastar man armarna enormt mycket mer då man sitter kvar på sin plats bara man kniper med benen. :fakta

Gott med Tanktredz. Har själv tröttnat på glida runt och tänkt länge att jag skulle skaffa...fanns dock inga till min gammel-yama och universal verkar vara slutsålt överallt. Skickat efter Eazi-Grip pads från UK, £23 kändes rätt prisvärt.

64983_4388098.jpg

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Nymålade vita linjer - halt

Kör lungt på dem vita! Fick känna exakt hur halt det är med låst framhjul.

Kör säkert
Kör lungt
Kör som jag

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...