Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Helt rätt :)
Dubbelt så halt på det vita när det är blött. Låg på E4'an hem från Sviestad i jämn fart 120, alltså jämngas och ändå spann det upp bak direkt jag kom ut på linjen.

Farligt att åka hoj. Därför är det så skoj :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
IMG_1097.JPG

kom från högskolan, vänsterfilen mot klostergatan.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Dessutom så ligger det alltid vitt pulver uppepå just när de är klara, märkte det på nymålat övergångsställe och pilar i gatan. :död

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jepp nu är dem ute och klabbar med färg lite var stans så det finns gott om ställen för ofrivillig drifting. Nylagd asfalt där olja tränger ut vid minsta solglimt brukar funka lika bra :fakta

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
kom från högskolan, vänsterfilen mot klostergatan.
Gjorde du det strecket med FRAMhjulet?? :eek: :)

Det känns som att just vår grupp 'Jönköping med omnejd' uppdaterar för alla under 'Visa nya inlägg'. Gör alla grupper det eller är det bara vi som är aktiva? :D

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gjorde du det strecket med FRAMhjulet?? :eek: :)

Det känns som att just vår grupp 'Jönköping med omnejd' uppdaterar för alla under 'Visa nya inlägg'. Gör alla grupper det eller är det bara vi som är aktiva? :D

Måste vara för vi är så aktiva. Roligt att ingen ser att de är inne på JKPG delen, men hey de blir mer liv då med.. :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Gott med Tanktredz. Har själv tröttnat på glida runt och tänkt länge att jag skulle skaffa...fanns dock inga till min gammel-yama och universal verkar vara slutsålt överallt. Skickat efter Eazi-Grip pads från UK, £23 kändes rätt prisvärt.

Velade själv fram och tillbaka mellan dessa, Stomp gripz och Tank tredz. Dock kom ja fram till att tank tredz var mest diskreta samt fanns i bra passform. Körde på 03-04, men kollat på bilder och kom fram till att tankformen är ganska lika så körde på det och de passade som handen i handsken.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ni som gillar att spela in film.. Köp ett par av denna: Länk

Såååå jävla sjuk bildkvalle till ett så lågt pris..
Själv har jag en #11 808 cam och det är ruskigt bra kvalle på den oxå.

Kan vara ett alternativ för att filma andra vinklar när man vill filma flera samtidigt och bara har en gopro (alltså är detta inget för dig K-man då du har flera ;)

Batteriet räcker ca 90 minuter, docj går det köpa större batteri för ett par dollar som räcker bra mycket längre.

Filmklipp med 808 #16 på mc.. Glöm inte att klicka upp kvaliteten till 720 i inställningarna på youtube...
http://www.youtube.com/watch?v=x2Y5SuV5YfQ

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Var precis ute med en bil (vit XC60 med Boardlife-stickers).
Noterade en donna på en sporthoj, Yamaha reg.MHK 6XX och ett par på en grön Kawa (om jag inte såg fel) vid Atollen, några som hänger här? :)
Fick mig iallafall att inse att även om tiden är en bristvara idag så kan jag inte låta bli att dra en runda med hojen.
Tack för inspirationen :tummenupp (måste köpa in sladdar och förgrenare och skit, så får köpa endast det viktigaste och pressa ner det i en ryggsäck hehe)

blå 675'a med mig på i gore-tex-ställ, fritt fram att tuta :krama

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Stannade du inte och pratade med dem på Atollen?!

Kort runda i stan idag, kom ikapp han med RSV:n, 05a tror jag. Snackade lite, hoppas han hänger med till Tranemo! Han är väl polare med han som har RC8an?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Stannade du inte och pratade med dem på Atollen?!

Kort runda i stan idag, kom ikapp han med RSV:n, 05a tror jag. Snackade lite, hoppas han hänger med till Tranemo! Han är väl polare med han som har RC8an?

Aha han med stor Aprilia Emblemet på sidan av hojen ? Tror jag såg dom på Biltema för någon vecka sen i fin vädret.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras