Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Blir man inte av med polisen när man kör hoj så är det bättre att börja spela golf. Hoppas det gick bra iaf.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Raven startar du motorn på en modern diesel med commonrail teknik KAN det kostar så mycket som 70tusen.... det händer lite då och då på jobbet...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Raven startar du motorn på en modern diesel med commonrail teknik KAN det kostar så mycket som 70tusen.... det händer lite då och då på jobbet...

Fy fan... Ja som tur var avrådde jag honom att starta bilen. Visar sig nu att hans försäkring täcker sådana här klantigheter, så notan landar istället på 1000:- (självrisk) :tummenupp

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Det slår aldrig fel med sommarjobbarna på jobbet, förra veckan var det 2 bilar som fick bärgas pga feltankning =)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Såg den ut som en Daytona 675? :D

Haha, icke!
Jag var bara åt huskvarna hållet för att besiktiga tilda, sniglade på så fint så fint.

250932_3927574464512_1932619816_n.jpg

Hittade farsans gamla skinnställ från 1984. Fixa dragkedjan och man _kanske_ lyckas klämma sig i det! :hihi :yoparty
Hittade även en lite mer modern (typ 90-tal hehe) helsvart som jag faktiskt kan tänka mig att ha, så inköp av skinnställ pausas, dock ryggplatta och ny hjälm ska införskaffas.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Kör man en modern diesel med bensin i systemet skär bränslepumpen ihop "sitter framme vid motorn" och fixar metallspån precis överallt så vad jag har förstått får man byta tanken bränslerör bränslefilterhållare bränslepump spridare ja precis allt som det finns diesel i vanliga fall... Men startar man inte motorn så räcker det att tömma tanken och det är mycket billigare... jag tror dessutom att självrisken när du klantar dig själv är på 50% så det blir en nätt slant för dom som lyckas....

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Stannade för att tanka på en mack i Italien för några dagar sedan. Det var en gubbe som kom och tankade åt mig och gissa om jag poängterade att det var en diesel när han tog en blå slang i stället för den svarta.. :crash

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Va det nån som lyckades ropa hem nått kul på nybergs auktionen? Själv lyckades jag fixa nya mc stövlar till flickvännen och ett stativ för hjälmar, vi har rätt många :hihi

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Körskoleläraren i malmö kör R1 -10! Stenhårt!

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Huh, hade ca 1,5 sekunders dödspanik på E4:an igår.
Skulle köra om en bil + lastbil då bilen svänger ut framför utan att blinka.
Jag svär såinihelvete och försöker bromsa - trycker lätt, frambromshandtaget går inte att rubba! Tar i som fan, handtaget rör sig inte. Får stå på bakbromsen istället.

under ~10 mil så har ena skruven till gashandtaget vibrerat ut och lagt sig i kloss mot handtaget! fyfan vad obehagligt
fick stanna i väggrenen och gå på toa samt skruva in skruven igen. Glöm inte loctite!

har någon annan upplevt något liknande?

Last edited:

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Va det nån som lyckades ropa hem nått kul på nybergs auktionen? Själv lyckades jag fixa nya mc stövlar till flickvännen och ett stativ för hjälmar, vi har rätt många :hihi

Fick bli ett par fodrade handskar, daineese. Otroligt sköna och bra, kommer passa bra på vår/höstkanten.
Blev även lite kedjeolja till mig och bror.

Och idag blev det en zx9r. Känslan är bra!! :yoparty :banana

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...