Sketsnack/Allmänt tjöt

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Hej. lite ny i forumet. har en fråga?
Det blev en tur på arslet igår... bromsade förhårt och låste framhjulet och gick omkull :rodnar. :huvet
Tack och lov har jag helförsäkring och hojen ska lagas.
Fråga: är mcproffsen något att ha i jönköping? eller vem tror ni kan laga min Suzuki bäst? (Maskot, MCguiden?)
Tacksam för svar. MS

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag hade nog tagit hojen till mascot först OM dom lagar sucki annars har jag hört en del gott om dom i vetlanda...

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
MC proffs har jag aldrig fått någon bra känsla hos.
Däremot är Mascot kanon! :tummenupp.
MC-Guiden är också bra folk.

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Då är de inte bara min magkänsla som säger mig att mcproffsen känns oseriösa. (var där och kollade på hoj för ett år sen. den var ombyggd för att en anställd skulle få öva. tror stark den hade krockat´s tidigare). Mascot är vid jobbet, får se vad försäkringsbolaget säger när de ringer... Någon som vet om man får nytt skinnställ på försäkringen?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Under kvällsnacket med K-Man kom jag på vad som krävs för att hitta tillbaka min wheelie-mojo! Återkommer med resultatet imorn!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
skyddsutrustning ersätts vanligtvis. Men de pajjiga sakerna brukar dom vilja ha skickade till sig
Sist jag klotade (Mantorp 2008) så ville de inte ens ha bilder på grejorna, än mindre skrotet. Jag skrev en lista på allt skadat, inköpsår, nypris och vad jag ville ha i ersättning. Fick ersättning/värdeminskning för allt utom mina gamla stövlar tror jag. Även civilkläderna jag hann byta om till som klipptes sönder på akuten ersattes.

Vem vet. Kanske är hårdare numera...

Highside ut på start/mål. Jagade en kompis på Gixxer1000 med min 750 och vred på för mycket. Bridegestone BT-002 Race var inte så bra bakdäck ens när de var nya och framförallt inte när de var slitna. (framdäcken var skitbra) Hann tänka 'Jag räddar den' innan jag åkte i backen och tumlade. Bröt skulderbladet och pajade rotatorkuffen. Gör fortfarande ont att kasta boll :(
Mantorp080502.jpg skulderblad.JPG

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mc"proffsen" är tyvärr ingen firma ja kan rekommendera. Bara varit en massa strul med dom när ja har haft mina cyklar där. När de gäller Suzuki så är de Mc Guiden i Vetlanda eller MC-kompaniet i Väring ja skulle rekommendera.

Gällande skyddsutrustning är de lite olika beroende på bolag skulle ja gissa när jag hade krockat med en bil så ersatte dom allt och ville ha foto på det, dock så blev de aldrig att dom kollade på sakerna för att värdera då "Försäkrings snubben" som åker runt inte hade tid och sen semester så ja fick dom ersatta med visst avdrag på nypris.

Men ja på ett eller annat sätt ersätts dom grejerna med...

Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Sist jag klotade (Mantorp 2008) så ville de inte ens ha bilder på grejorna, än mindre skrotet. Jag skrev en lista på allt skadat, inköpsår, nypris och vad jag ville ha i ersättning. Fick ersättning/värdeminskning för allt utom mina gamla stövlar tror jag. Även civilkläderna jag hann byta om till som klipptes sönder på akuten ersattes.

Vem vet. Kanske är hårdare numera...

Highside ut på start/mål. Jagade en kompis på Gixxer1000 med min 750 och vred på för mycket. Bridegestone BT-002 Race var inte så bra bakdäck ens när de var nya och framförallt inte när de var slitna. (framdäcken var skitbra) Hann tänka 'Jag räddar den' innan jag åkte i backen och tumlade. Bröt skulderbladet och pajade rotatorkuffen. Gör fortfarande ont att kasta boll :(
View attachment 367175 View attachment 367176

Argh, som PT och styrketräningsnerd och dessutom haft en flickvän som var sjukgymnast så gråter jag nästan lite till dessa skador :(

Hur länge fick du rehabba rotatorcuffen? Den är ju i princip omöjlig att få bra igen efter att ha pajjat bra.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hej. lite ny i forumet. har en fråga?
Det blev en tur på arslet igår... bromsade förhårt och låste framhjulet och gick omkull :rodnar. :huvet
Tack och lov har jag helförsäkring och hojen ska lagas.
Fråga: är mcproffsen något att ha i jönköping? eller vem tror ni kan laga min Suzuki bäst? (Maskot, MCguiden?)
Tacksam för svar. MS

Skulle utan tvekan rekommendera mc guiden i vetlanda och där har du väl suzuki återförsäljaren med i trakten? Gick i backen förra året med min förra hoj, lätt marksyning som blev sjukt dyr men dom löste det på rekordfart(lite flyt i tiden hade jag nog) men det tog knappt två veckor och dom är riktigt bra att ha o göra med!

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Aj då. röntgen och sjukan slapp jag. Viste knappt att man kunde bryta skulderbladet.
Ett nytt kopplingshandtag, växelspak och en blinkers. (ena ljuddämparen måste justeras ut lite också) så ska jag ut ock köra igen. Fixa lack m.m. hoppas jag de kan vänta med tills i vinter. det är ju iallafall 2 mån säsong kvar.
Vad hade du för fb och försäkring som gäller på bana? (eller hända de på allmänväg?:brynad)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
dom flesta FB har försökringar som gäller på banan om de är en SMC utb, nu vet jag inte om de var det i K-man's fall.

Hemförsäkringen brukar annars täcka MC utrustning så som ställ/hjälm/handskar m.m.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ska upp med pappa till den avstängda biten på gamla e4an om en stund och öva lite konkörning. Har ju uppkörningen nu på tisdag och har insett att de kommer bli sjukt svårt att klara de med pappas hoj :confused:

Så här ser den ut
20120719_165309.jpg

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Har du tränat något på manöverbanan alls?

Inte skit enkelt på en sån hojj :eek:

Tränade 4 veckor med min VTR, klarad det precis på fitthåret ibland, blev endå att jag körde upp på körskolans enduro/touring bmw, men då var ju dom skitenkelt helt plötsligt :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ne de har ja inte. Får hoppas på att mina cross skillz kommer in nu och visar mig lite vad jag lärt mig i skogen. Hade ja fått köra den banan på crossen hade jag fixat det på bakhjulet :hihi

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Inte en aning om man får de? Vore hemskt snällt av dig såfall men den måste vara reggad som 40 kw vad jag fattar det som?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka