Sketsnack/Allmänt tjöt

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vilken tid bör ni då åka förbi Huskvarna/Tenhultavfarten då? Jag slutar ju 17.00 och lite sällskap på hemvägen hade ju varit sköj :) (Jobbar på Husqvarna)

D'oh, missade ditt inlägg med 5-10 minuter innan jag stack från jobbet :(

Nästa gång! :tummenupp

(Fasen vilka fina och goa vägar det var från Nässjö mot Tranås för att mitt i någonstans svänga av mot mot Gränna (väg 133))

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Tack för era tips, ska kika på det helt enkelt :) provar ta bort handtaget osv och tittar där först. Annars är jag ödmjukt tacksam för lite bromsvätska, lär väl inte vara så svårt att plocka isär frambromsen och allt vad det innebär, gjort på bil 100 ggr.

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Första knäskrapet ;P , låg å rullade i en rondell tills jag äntligen tryckte ner fanskapet.

537201281743A35f4.jpg

:D :D :D :D :D / lycklig newbie!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jag tror att jag såg er när ni kom in till Nässjö (stod och tankade på JET) Ni åkte stora vägen va?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Då var det inte er, jag tror att det var en gulaktig Daytona och en blåsvart Gixxer som jag såg :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
En sak till på min Bucket List: Besöka Pikes Peak racet i Colorado USA. Tyvärr är ju hela sträckan asfalterad nu så det lär inte sladdas lika mycket längre :(

RandySchranz.JPG

De där kurvorna ser riktigt läckra ut att köra! Racet slutar ju på 4300 m höjd så där får både man o maskin höjdsjuka.
Har varit i USA ett antal gånger men har tyvärr inte fått besöka the Rocky Mountains så det här kan ju vara ett ypperligt tillfälle. Skulle gärna bila Texas-Arizona- New Mexico och sen norrut hela vägen till Kanada

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Pikes Peak har alltid varit nått man suktat efter, lite surt att dom asfalterat allt numera. Alltid kul att se sladdandet på de sista sträckan som var grus/sand.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Lite rolig FAQ därifrån: Starten går kl 0900. Vill man titta längs sträckan så måste man köra upp mellan 4-8 på morgonen, sen kan man inte köra ner förrän kvällen och vädret är ombytligt på hög höjd. Inte ovanligt med stekhet förmiddag och snö/hagel som kommer tvärt :rolleyes:
Ölen biter tydligen extra bra på hög höjd också men om man blir dålig och det visar sig vara pga alkohol så får man pynta nedresan själv :D Helt rätt

Helasfaltering tar ju bort en dimesion ur racet och framförallt ur MC-klassen men ändå var det en Ducce Multistrada som vann i år

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vad kör Kyrk jäveln för hoj då, om han ordnar mc-träffar?

Om man hypotetiskt (har inte vunnit storvinsten än) ska hyra en USA-bil som man kan köra 300 mil utan träsmak och ändå ha roligt i upp på Pikes Peak, vad ska man hyra då?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vad kör Kyrk jäveln för hoj då, om han ordnar mc-träffar?

Om man hypotetiskt (har inte vunnit storvinsten än) ska hyra en USA-bil som man kan köra 300 mil utan träsmak och ändå ha roligt i upp på Pikes Peak, vad ska man hyra då?

Mustang, annars hade jag valt Audi RS5!

Vilken resa, sån vill jag oxå göra! I en kul bil, & frugan får köra en stor husbil.

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Corvette Convertible
Cadillac CTS

jag tror AVIS har alla dom sen finns det firmor som hyr ut lyxbilar/racers men som sagt det kostar lite mer döda presidenter.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Mmmm... Kollade vad en premium-klass bil skulle kosta att hyra i en månad med olika pick-up och drop off och det landade på 4400 $ :eek:

Lutar mer åt att man köper en Chrysler Sebring cab eller liknande, billigt och säljer den eller ger bort den.

Vad finns det för rymliga cabrioleter där vuxna sitter bra i bak?
En lincoln Continental 1966 vore ju kunglig (filmen California) men de är inte billiga :(
6Y86G444782_002.sized.jpg

Kanske inte en Pikes Peak-bil men väl en roadtrip bil!

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Roadtrip genom staterna fick mig att tänka på "Raoul Duke & Dr.Gonzo" i Fear & Loathing in Las Vegas... :hihi

i001955.jpg Fear-and-Loathing-in-Las-Vegas.jpg

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tackar Spiken för hjälpen med att stänga av EPC och sätta secondary flies helt öppna.
Blev även en trevlig liten runda efteråt :)

Imorgon så hoppas vi på fint väder och många hojar utanför Mascot vid 11,00 :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin