Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
I en sån kan man göra sk. "perfekta strips" enligt ett par sk. experter... dock är de ett par timmars projekt för att göra tillräckligt många och så måste man koka dom i vakum påse först (sous vide).. :hihi

2:47 in i klippet för pommes tillverkningen

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jepp visst blir man sugen på en shoppa en smidig 600-kubikare som tål lite marksyning. Sen behövs det väl en del moddande för att få till reglage och grejer så att den blir mer stunt-vänlig men man måste ju ha en hoj till att börja med. Man kanske skulle göra som Goffe och gå och vinna på Lotto :tummenupp
Det handlar om att inse att en äldre sh inte har ngt värde. Vad gör det om man lägger den en ggn? Det är bara att öva på!
Har man pengar över tycker JAG att Svensson skaffar sej en KTM 660 utöver sin sh, eller byter sh mot en KTM SuperDuke. Då tror JAG Svensson har roligast och kommer utvecklas i slangandet.
Att köpa en ren stunthoj tror JAG inte många kommer ge många roliga timmar.

Motbevisa mej gärna!
Finns andra än KTM!
Gör som ni vill!
Lotto är skiten!

ebayade hem en ultraljudsrengörare modell mindre, bra att-ha-pryl hoppas den hittar hem snabbt från china :)
Vad är det?

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
- Jag fick dock till bergs-sektionen bra igår och jag tycker att jag börjar få en hygglig känsla för den speciella körstil som krävs runt the Mountain Course med höga ingångsfarter i kurvorna och tidiga påslag för att få med sig farten ut på nästa raka, säger Björn Gunnarsson.

Taget från highsider.se
Hur hårt är inte IOM!

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Apropå detta så varning också för att snabelbilen varit ute på vägen mellan eksjö, anneberg, solberga och nässjö. Förstörde en annars mycket fin väg där när jag och Lerutis körde igår.

NEEEJ! Har dem varit ute och "lagat" med snabelbilen på Solberga/Annebergsvägen mellan Nässjö och Eksjö?! VILKA SVIN!

Är det på många ställen? Och var är det mest? Mellan Nässjö-Solberga? Solberga-Anneberg? Anneberg-Eksjö?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Läste ju detta nu men jag var där vid 11 faktiskt. Såg dock ingen K-man o Co.
Vi gick upp Pustaleden och stod på bron vid 11. Var nedanför halvtimmen innan. Var lite torftigt tyckte jag. Släppet ska tydligen vara bäst högst upp sa nån vi pratade med.

Museet är en av mina favoriter i stan. Det blir knappt manligare än motorsågar, vapen och bågar :)

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag har börjat inse att jag nog inte kommer köpa en sporthoj :3freak

Men det kommer nog iallafall bli en reggad motard iallafall. Billigare i inköp och jag har ju redan alla "skydd" som behövs till det. Sen kommer det såklart bli massvis med olika varianter av bakhjuls körning också:tummenupp

Men drömmen är ju såklart en sporthoj någon gång :yoparty

BTW om ni vill så finns de några gamla filmer man kan kolla på här inne

http://www.youtube.com/user/Biddarn199/videos

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jag har börjat inse att jag nog inte kommer köpa en sporthoj :3freak

Men det kommer nog iallafall bli en reggad motard iallafall. Billigare i inköp och jag har ju redan alla "skydd" som behövs till det. Sen kommer det såklart bli massvis med olika varianter av bakhjuls körning också:tummenupp

Men drömmen är ju såklart en sporthoj någon gång :yoparty

BTW om ni vill så finns de några gamla filmer man kan kolla på här inne

http://www.youtube.com/user/Biddarn199/videos

Ska du köpa något nyare eller större än en random 600 motard så behövs ingen sporthoj, en KTM SMT, SMC eller SMR funkar bättre till det mesta ;) :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ska du köpa något nyare eller större än en random 600 motard så behövs ingen sporthoj, en KTM SMT, SMC eller SMR funkar bättre till det mesta ;) :D
Ska man ge en känga tillbaks så är en motard inte speciellt snabb, vibrerar som f*n, obefintligt vindskydd så glöm långturer, och har motorkaraktär som en traktor. ;) :D

Är nog kul i stan och att stunta med men jag skulle inte välja en som enda hoj. Tur att vi alla är olika :tummenupp

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ska man ge en känga tillbaks så är en motard inte speciellt snabb, vibrerar som f*n, obefintligt vindskydd så glöm långturer, och har motorkaraktär som en traktor. ;) :D

Är nog kul i stan och att stunta med men jag skulle inte välja en som enda hoj. Tur att vi alla är olika :tummenupp

Stämmer iochförsig. Men om man vill ha något som funkar till allt så kan jag, efter att ha köpt en själv, rekomendera en KTM 990 SMT, SMRen ska vara mer eller mindre likadan fast med lite bättre fjädring om jag inte minns fel och lite hårdare sadel.

Största pluset är att man slipper ligga ner å köra, om man nu inte gillar det :) Jag fastnade direkt för SMTn när jag provkörde den, hade en cbr1100xx blackbird innan.

Men som du säger: "Tur att vi alla är olika"
Blir så mycket roligare på wheelieträffarna då ju :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Blir nog en lite mer smidigare motard såfall, runt 500cc.

Nja ja vet kman :/ vibrerar så in i och jag kan glömma Tranemo rundan med er. Men de går wheela från 10 km/h till ungefär 150 kanske ;)

Eftersom jag är lite mer av cross typen så får de nog bli såhär först kanske. Men jag kan hålla fast vid att sporthoj är de roligste ja kört:yoparty

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Blir nog en lite mer smidigare motard såfall, runt 500cc.

Nja ja vet kman :/ vibrerar så in i och jag kan glömma Tranemo rundan med er. Men de går wheela från 10 km/h till ungefär 150 kanske ;)

Eftersom jag är lite mer av cross typen så får de nog bli såhär först kanske. Men jag kan hålla fast vid att sporthoj är de roligste ja kört:yoparty

Går att köra 15 mil + på en motard med, fast det är lite jobbigare, fråga Madass_ :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka