Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Själv är jag pepp Helvete att testa bana efter allt snack... så får väl palla mitt arsle och Gixxern ner nästa ggn ja har förutsättningarna att komma ifrån.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Själv är jag pepp Helvete att testa bana efter allt snack... så får väl palla mitt arsle och Gixxern ner nästa ggn ja har förutsättningarna att komma ifrån.

Det borde du verkligen göra. Och jag som är som mega nybörjare tyckte de va äckligt kul :banana

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jo fan, även jag är superkåt på att prova bana, allt "extra-mycket-snack" om bana på forumet i år (eller bad jag som tycker det har varit det?) gör ju inte det hela mindre olidligt att vänta på.

Ny MC-klädsel under vintern och en SMC-bankörning till våren är den spikade planen :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hmmm kanske är dags att se om man kan få ihop lite folk till PAINTBALL igen. Vet att jag har ett par polare som är sugna utanför SH gemenskapen så man kanske kan få till ett större gäng denna ggn.

Lite inspirerande video som uppvärmning... :hihi

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag ställer lätt på paintball igen ;D Nu är vi ju lite fler aktiva här inne med så då kanske vi blir fler än sist :tummenupp

Edit: En regel för inga skydd mer än hjälmen borde vi ha såfall ;)

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Är det någon som har CHEST MOUNT till Gopron att låna ut på lördag? Ska till Liseberg då och tänkte filma allting och se om de blir något att ha. Hade underlättat lite med chest mount :tummenupp

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Hemskickad från sjukan ikväll för att komma tillbaka imorgon :( Läkarna kan inte se någon på röntgen men tror också något är brutet. No shit, bröstben och nyckelben buktar ut 2-3cm på högersidan och det knakar fint när man ändrar läge på armen. Nyckelbenet flexar 0,5 cm bakåt och i höjdled trots allt gammalt titan som sitter kvar sedan tidigare skada :gnissla

Glädjande i a f att försäkringsbolaget täcker vurpan med både olycksfall och reparation av MC. Ska försöka få ner den till mascot snart så de kan dra igång hela processen. Vore gott att komma upp i "sadeln" igen innan det är dags att ställa av.

Retar mig fortfarande att jag inte vet exakt varför bromsarna gav upp för mig. Finns säkert en hel del tänkbara teorier. Ska be Mascot kolla över bromsarna när de får in hojen. Det var i a f ok nivå på vätska kvar i behållaren och jag kollade beläggen samma morgon. Kan det ha varit luft i systemet som börjat vandra p g a vibrationer och hårdare körning än vanligt? Kärvande bromscylindrar? Vill ju inte råka ut för något liknande igen. Bara en jäkla tur att det hände där det hände och inte på vägen hem från torpet. Läskigt som fan var det iallafall.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Skönt att höra att du inte är down and out i alla fall trots skadan som låter mindre rolig. Hoppas allt ordnar sig smidigast möjligt och att du får lite åka igen innan säsongen är över. :tummenupp

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Är det någon som har CHEST MOUNT till Gopron att låna ut på lördag? Ska till Liseberg då och tänkte filma allting och se om de blir något att ha. Hade underlättat lite med chest mount :tummenupp

Skriker du när du åker Atmosfear så kastar jag sten på dig från mitt fönster :D

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hemskickad från sjukan ikväll för att komma tillbaka imorgon :( Läkarna kan inte se någon på röntgen men tror också något är brutet. No shit, bröstben och nyckelben buktar ut 2-3cm på högersidan och det knakar fint när man ändrar läge på armen. Nyckelbenet flexar 0,5 cm bakåt och i höjdled trots allt gammalt titan som sitter kvar sedan tidigare skada :gnissla

Glädjande i a f att försäkringsbolaget täcker vurpan med både olycksfall och reparation av MC. Ska försöka få ner den till mascot snart så de kan dra igång hela processen. Vore gott att komma upp i "sadeln" igen innan det är dags att ställa av.

Retar mig fortfarande att jag inte vet exakt varför bromsarna gav upp för mig. Finns säkert en hel del tänkbara teorier. Ska be Mascot kolla över bromsarna när de får in hojen. Det var i a f ok nivå på vätska kvar i behållaren och jag kollade beläggen samma morgon. Kan det ha varit luft i systemet som börjat vandra p g a vibrationer och hårdare körning än vanligt? Kärvande bromscylindrar? Vill ju inte råka ut för något liknande igen. Bara en jäkla tur att det hände där det hände och inte på vägen hem från torpet. Läskigt som fan var det iallafall.

När byttes bromsvätskan sist?
Fukt i bromsvätskan är inget bra när man börjar köra hårt, då börjar bromsvätskan koka och bromsverkan försvinner total på en gång.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
@Jocke: Ja, jag tror också på kokad vätska. Anderstorp sätter ju större press på bromsarna än nån annan bana med ideliga 250+ bromsningar. Även jag med nyare hoj och kolfiberbelägg får ju fade där.

Trist att de inte meckat ihop dig än men du har bra inställning - upp på hästen igen asap :tummenupp

Behöver du hjälp med att dra hojen till Nässjö så säg till

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jaha nu har jag en fråga.

Tänkte (bättre sent än aldrig) börja plugga till våren.

Har därför funderat på om man har råd att ha kvar hojen. Började snegla på att iaf skaffa en lite mindre hoj bara för pendling. Lär inte ha råd med några europaresor ändå.

Kom då att tänka på Suzuki SV 650/1000 som jag tycker är riktigt läcker i nakenversionen.

"Aldrig att jag har råd med den försäkringen som student" tänkte jag men kollade för skojs skull upp den.

WTF!!!

Skriven på mej i halmstad (där jag förmodligen kommer plugga) skulle en SV1000 halvförsäkrad kosta mej 2700 kr/år.

Det är ju mindre än hälften av vad jag betalar för min TDM som är äldre och har en betydligt klenare motor.

Okej att självrisken är rätt hög på sukkas märkesförsäkring men ändå.

Hur kan dom ha lyckats ragga såna bra erbjudanden medans yamahas suger?

Det här tåls att tänkas på alltså. Har knappast råd med dom 6000 om året jag ger nu men vill ju fan inte vara utan hoj hela studietiden.

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
När vi endå är inne lite på bromsar så får jag damp-kaka. Luftade igenom allt igår och bytte bromsvätska, men endå är bromsen svampig som en nyplockad karl-johan. Är jag kass på att lufta? Eller är mina slangar helt slut? Är min hojj tjurig på mig av någon annan anledning? Det går ju inte fråga den, han fick bada igår och oxå och borde vara glad.

990:- fanns stålomspunna slangar för iaf!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tänkte ja startar en intresse lista för PAINTBALLEN för att se hur mycket folk vi kan få ihop samt så kan man fylla på när de funkar bäst för en om man har koll på det.

Kopiera bara listan och fyll på med namnen... :tummenupp

-----------------------------------------

SH paintball shootout 2012

1. Rav3n
2.
3.
4.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...