Skilland Tranc/dance/techno/rave??

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Orkar inte läsa hela tråden så jag kanske upprepar det någon redan sagt men
Rave är ingen musikgenre, det är något som kommer till musiken, festerna.
Det som spelas på rave är oftast nån form av trance, t.ex psykodelisk trance. Mycket toner och mer "ren musik"

Techno är en annan form som trance men med mer drumbeats och ett annat sound, det är lite mer ett grundkoncept av drums som går som musiken sedan går efter.

Dance är ganska missuppfattat, E-type är inte ren dance, det är en subgenre till dance (vidareutvecklat från ett grundkoncept) kallas för euorodance, ett lite mer shlager anpåassat sådant, riktig dance härstammar från slutet på -80talet och början på -90 talet. Det är ren DANS musik. som spelades på klubbar världen över, mycket melodi, mycket sång, nästintill alltid fina kvinnoröster. Lyssna bara på masterboy t.ex som var bland eliten inom dance.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På tomgång gör min tändkula 120 bpm! :fakta

En gång för många år sedan, 6-7, så åkte jag båt i Djurgårdsbrunnskanalen med mina kamrater. Vi mötte en sådan där tändkulehistoria och kapten sade till oss andra: fy fa-aan för entusiaster.

Jag undrar ibland om det var du som väckte sådan irritation hos Herr Sea Ray Pachanga. :hihi

:D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En gång för många år sedan, 6-7, så åkte jag båt i Djurgårdsbrunnskanalen med mina kamrater. Vi mötte en sådan där tändkulehistoria och kapten sade till oss andra: fy fa-aan för entusiaster.

Jag undrar ibland om det var du som väckte sådan irritation hos Herr Sea Ray Pachanga. :hihi

:D

Det kan det mycket väl ha varit, jag brukar åka Djurgårdskanalen ibland när jag har gäster. Det blir som en eriksgata när alla vinkar och tittar. Bäst är att glida förbi tvillingarnas med bar överkropp och kolla på de stiffa slipskillarna som tar en "avslappnad" fredagsöl med chefen. Alla ser och hör men låtsas som ingenting :D

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det kan det mycket väl ha varit, jag brukar åka Djurgårdskanalen ibland när jag har gäster. Det blir som en eriksgata när alla vinkar och tittar. Bäst är att glida förbi tvillingarnas med bar överkropp och kolla på de stiffa slipskillarna som tar en "avslappnad" fredagsöl med chefen. Alla ser och hör men låtsas som ingenting :D

Jag fattar inte. Vad begär du att de ska göra, applådera och vågen? :confused:

:stiff

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag fattar inte. Vad begär du att de ska göra, applådera och vågen? :confused:

:stiff

Nej jag förväntar mig ingenting, det är mest att de syns så väl vilka människor som inte är helt bekväma när ett för dom omöjligt och töntigt investeringsobjekt stjäl showen. Lite som din tupperware-searay-kompis om jag fattade det hela rätt

Last edited:

Dr.Bike

Guest

:rofl dagens skratt... tack!

:sånaeromjävlarnasmiley :hihi

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jahopp skitungar. Imorgon smäller det. MondayBar på Munchenbryggeriet! :banana

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jajjamen, gubbjävlar! Ska Markus dit? (PM:a bild så jag vet vem jag ska hälla öl på) :D

Det är en bild på mig i mitt hoj- och båtgarage. Markus vet jag inte hur han ser ut :va

Det blir iaf mest hard style på stora golvet och trance på de mindre.

Hard style är verkligen inte min påse. Jag lär vara på trancegolven och yra om docklands.... eller i baren...och yra om om HD eller diesel eller nåt.

Snorungar

Last edited:

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Det är en bild på mig i mitt hoj- och båtgarage. Markus vet jag inte hur han ser ut :va

Det blir iaf mest hard style på stora golvet och trance på de mindre.

Hard style är verkligen inte min påse. Jag lär vara på trancegolven och yra om docklands.... eller i baren...och yra om om HD eller diesel eller nåt.

Snorungar

De var riktat till Markus då han tidigare i tråden fällde ett inlägg att han skulle hälla öl på folk i ravekläder (lär bli en dyr kväll)

Själv så tillhör jag "the church of the darkside". Men om vi ses i baren så kan vi snacka diesel ett tag :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
De var riktat till Markus då han tidigare i tråden fällde ett inlägg att han skulle hälla öl på folk i ravekläder (lär bli en dyr kväll)

Själv så tillhör jag "the church of the darkside". Men om vi ses i baren så kan vi snacka diesel ett tag :D

Så du gillar hardstyle, snoris! :D

Ja vi kan bada mackan i pinkrännan. Han är ju bra på att argumentera, men pinkrännor kan man inte snacka bort. :fakta

Last edited:

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Så du gillar hardstyle, snoris! :D

Ja vi kan bada mackan i pinkrännan. Han är ju bra på att argumentera, men pinkrännor kan man inte snacka bort. :fakta

Trance e också bra men hardstyle, hardcore och full-on är oslagbart att stampa till :bow

Ja har faktiskt sett en bild på Mackan en gång, men den var liten :gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Trance e också bra men hardstyle, hardcore och full-on är oslagbart att stampa till :bow

Som gammal maskinist och tändkuleägare kan jag erkänna att jag gillar det maskinlika kolvmotorsoundet i hardstyle mm.

Men trance är det jag gillar bäst i raveriet näst efter house, men det sistnämnda verkar det ju inte spelas så mycket nuförtiden. :(

Fin klassiker, klassades ju som techno då men skulle nog klassas som tramce idag.

[YOUTUBE-ID]Nwc0shJ2aYc[/YOUTUBE-ID]

Ett mondaybar-fynd.

[YOUTUBE-ID]BI11XoWy0_c[/YOUTUBE-ID]

Bara för det så ser jag att Hardstyle-mupparna har kastat sig över och sabbat den fina dieslemotorfavvon-"Das Boot" också :mad:

[YOUTUBE-ID]Bo-IiWC1yHc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Ja har faktiskt sett en bild på Mackan en gång, men den var liten :gnissla

Samma här, jag tror han är liten. :D

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Som gammal maskinist och tändkuleägare kan jag erkänna att jag gillar det maskinlika kolvmotorsoundet i hardstyle mm.

Hardstyle är ju för kvinnfolk, riktiga karlakarlar lyssnar på techno, svensk eller tysk. Maskinlikt så det förslår. :fakta

[YOUTUBE-ID]w2ysCwiIWA4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]6U9li9K6gM8[/YOUTUBE-ID]

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Min kväll blev ju helt förstörd... träffa en viss chey... gammal musik. gamla minnen och jag blev sentimental... fan :gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jag kommer ofta att tänka på publiken när jag är på Mondaybars fester. Så djäkla bra folk. Det är som att vara på en böghouseklubb: Alla är glada och nice trots att många är yngre. Inget bråk och tjaffs. Vakterna lallar runt sysslolösa.

Min kväll blev ju helt förstörd... träffa en viss chey... gammal musik. gamla minnen och jag blev sentimental... fan :gnissla

Aj då :gnissla

/Evighetssingel

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj