Skilland Tranc/dance/techno/rave??

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vad roligt! Jag har inte lyckats få tid till en enda kryssning trots alla år. Men jag ska. Närmsta är ju Luciakryssen om jag inte missat ngt.

Helvete, Monday bar ....-93 -94 hörnet Hamngatan och Norrlandsgatan.
Vilka minnen... tror att jag kommer ihåg, dock inte helt säker.

Har minnen av gula jeans och grön tröja med självlysande cirklar.:D
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Helvete, Monday bar ....-93 -94 hörnet Hamngatan och Norrlandsgatan.
Vilka minnen... tror att jag kommer ihåg, dock inte helt säker.

Har minnen av gula jeans och grön tröja med självlysande cirklar.:D

-93 -94. Wiiuuu, dude. Då var jag i moppeåldern:hojsmilie, visste knappt vad fruktsoda var för nått och hade precis fått "släppa Lille Holger på bete" :yoparty å du hängde redan på klubb:banana :fyllisar . Shit, farfar... :tomten


:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Helvete, Monday bar ....-93 -94 hörnet Hamngatan och Norrlandsgatan.
Vilka minnen... tror att jag kommer ihåg, dock inte helt säker.

Har minnen av gula jeans och grön tröja med självlysande cirklar.:D

Precis, de höll ju till på gamla DownTown som ju låg på Norrlandsgatan 5A. På den tiden var det ju perfekt att värma på gamla fina
Vau de Ville på Hamngatan (där Max nu ligger) :Rockbanan

/J
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är som med alla andra undergrupper av musikgenrerna: det är bara de som är insatta i genren som hör någon direkt skillnad.

Exakt!

Det är som med Europe och Pantera... same shit :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har tydligen trampat någon på tårna ordentligt....:hihi

Låt oss prata om dig lite istället Markus. Vad gillar du och vad gillar dina vänner?

Nej då, inga ömma tår här inte.
Jag lyssnar på massor med musik, från Emmy-Lou och Cash till sådant du lyssnar på. Jag har förresten varit som du också, vägrade länge erkänna att Euro är bra och Docklands satte jag inte min fot på för det var så kommersialiserat. Jag gick bara på riktiga fester när det begav sig, du vet innan Hammarby Sjöstad fanns, och när Telefonplan hade fina lokaler. Brytrejvet på Albano 1993 var bäst av dem alla, tycker du inte?

Dockland var kul tills Hinze ballade ur. Frihetsfronten och Tritnaha på Fridhemsplan minns man också. :D

1995 var jag på ett skumt ställe som hette Underbar, de körde en ambientklubb som hette Anemon. Det låg nog i Vasastan men det var före mitt lokalsinne hade kommit på plats så jag undrar var det var egentligen. Vet du? Du bor ju där, bland Lattemammorna.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
1995 var jag på ett skumt ställe som hette Underbar, de körde en ambientklubb som hette Anemon. Det låg nog i Vasastan men det var före mitt lokalsinne hade kommit på plats så jag undrar var det var egentligen. Vet du? Du bor ju där, bland Lattemammorna.

Jo det låg rätt nära mig, jag var in där och tittade ngn gång minns jag. Blått sken (inte polisen), källare och grejs är vad jag minns.

Kvällarna på Abstract var roligare på den tiden. Satan... :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo det låg rätt nära mig, jag var in där och tittade ngn gång minns jag. Blått sken (inte polisen), källare och grejs är vad jag minns.

Kvällarna på Abstract var roligare på den tiden. Satan... :D

De hade även en båt i källaren som hängde i taket för att man skulle känna sig som på havsbotten. :3freak
Och man kunde som 16-åring köpa starköl. :yoparty
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det kan jag tro, du var nog en sällsamt envis och argumentationslysten 16-åring. Stackars bartender... :D

Och vilken tur att polarens tjejs storebrorsa såg på pricken ut som mig som barn och gav mig ett giltigt pass.
:)
Man vart ju 19 över en natt redan som 16-åring, och kunde redan adress, telefonnummer, föräldrarnas namn och allt annat som de kan kugga en på.

Men tror inte det behövde visas på Anemon.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Nej då, inga ömma tår här inte.
Jag lyssnar på massor med musik, från Emmy-Lou och Cash till sådant du lyssnar på. Jag har förresten varit som du också, vägrade länge erkänna att Euro är bra och Docklands satte jag inte min fot på för det var så kommersialiserat. Jag gick bara på riktiga fester när det begav sig, du vet innan Hammarby Sjöstad fanns, och när Telefonplan hade fina lokaler. Brytrejvet på Albano 1993 var bäst av dem alla, tycker du inte?


Hahaha....:D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå bra musik

Förr i tiden var ju P3 Dans en fantastisk show, nu är det väl bara vänstertechno där kan jag tro. I alla fall, en låt som spelades där har fastnat i mitt minne, jag minns den som brutalt bra men vem vet hur den skulle låta nu, 13-14 år senare. :gnissla
Jag minns att låten hette Skyscraper och var stenhård Acid.
Förstår att det är ett långskott utan dess like men om någon kan hitta den...:)

Förresten har jag en stor kartong med kassettband i källaren, någon dag ska jag koppla upp mitt Technics dubbelkassettdäck och gå igenom gamla favoriter.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Vad är Spotify? :confused:

Mr Current Affairs! Det är en ny musiktjänst som gick live igår. Man lyssnar på vad man vill direkt över nätet utan att behöva ladda ner det först. Gratis om man kan stå ut med reklam då och då, annars bellar man månadsavgift.

Läs tidningarna! :tungan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Förr i tiden var ju P3 Dans en fantastisk show, nu är det väl bara vänstertechno där kan jag tro. I alla fall, en låt som spelades där har fastnat i mitt minne, jag minns den som brutalt bra men vem vet hur den skulle låta nu, 13-14 år senare. :gnissla
Jag minns att låten hette Skyscraper och var stenhård Acid.
Förstår att det är ett långskott utan dess like men om någon kan hitta den...:)

Förresten har jag en stor kartong med kassettband i källaren, någon dag ska jag koppla upp mitt Technics dubbelkassettdäck och gå igenom gamla favoriter.

Det var inte Skyscraper med Underworld du menade? Den var bra också. Älskade Underworld.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Hur pretentiös kan man bli egentligen? :lol
Du påstår dig vara ur-rejvare men klarar bara vissa typer av elektronisk musik.
Snacka om att skiner igenom att det är image mer än något annat som lockar dig.
Har du sådana där fula vida byxor och löjliga rejv-skor också? :)

Du är inte 18 kan man skönja av ditt inlägg, men inte mer än 19 heller väl?

Nej Markus, nu har du faktiskt fel, det är stor skillnad.
Jag har i princip helt och hållet slutat lyssna på sån här musik
men här har du en ganska uppenbar jämförelse:

Commercial Trance (Tuggummitrance som han kallade det)
[YOUTUBE-ID]UCzz4_FPbug[/YOUTUBE-ID]

Hardstyle
[YOUTUBE-ID]Dm5FCBQ7IjM[/YOUTUBE-ID]
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag vet inte vad du tror att du läst men ingenstans har jag påstått det du tror. Så stfu.

Du påstod indirekt att han valde bort den ena genren för att han var för bra för den eller något i den stilen,
Jag tycker samma som honom och tycker att du har fel samt att det är stor skillnad mellan genrerna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du påstod indirekt att han valde bort den ena genren för att han var för bra för den eller något i den stilen,
Jag tycker samma som honom och tycker att du har fel samt att det är stor skillnad mellan genrerna.


Jag har aldrig skrivit att det inte är stor skillnad så stfu som sagt.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top