... i om man kan köra i skogen eller inte för det kommer jag inte göra.
Får man bara fråga varför?
... i om man kan köra i skogen eller inte för det kommer jag inte göra.
Förfan! Köp en nyare Yamaha DT 125x typ 2006a eller 2007a om du kan punga ut 25 papp. Du kommer ha roligt och få en snygg hoj.
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_Dt_125_R_32873527.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_DT_125_X_33415786.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_DT_125_X__NY_KOLV__EV_byte_33744370.htm?ca=14&w=3
Nu fick du tillockmed 3 olika färger att välja på! och nu när du tittat på dem så tar du upp telefonen och ringer! Inget jävla mail trams RING!
Jag säger ju att den blåa är snyggast.
Snabba på innan jag hinner före!
Haha! Tack du har verkligen lättat på min beslutsångest, ja var ju innte på den här modellen tills någon sa att det möjligen inte var bästa alternativet för asfalten, men har man kul på den så är ja nöjd ;-) Du säger Yamaha DT 125x alltså? den första du länkade var dock en R modell, du sa tidigare att R modellen var piggare o bättre osv, varför då inte välja en R modell när dom av vad jag har sett inte säljs för mer än 3 tusen mer än en X modell?Förfan! Köp en nyare Yamaha DT 125x typ 2006a eller 2007a om du kan punga ut 25 papp. Du kommer ha roligt och få en snygg hoj.
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_Dt_125_R_32873527.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_DT_125_X_33415786.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_DT_125_X__NY_KOLV__EV_byte_33744370.htm?ca=14&w=3
Nu fick du tillockmed 3 olika färger att välja på! och nu när du tittat på dem så tar du upp telefonen och ringer! Inget jävla mail trams RING!
Jag säger ju att den blåa är snyggast.
Snabba på innan jag hinner före!
där jag befinner mig så är det en halvtimmes resa till närmaste skog man faktiskt kan köra i och i min familj har vi inget man kan transportera biken så den lär ju vara reggad, sen om mystiska problem skulle uppstå så klumpig som jag är så blir det ju inte så roligt, nä jag känner att jag få nöjja mig med gatan i den situation jag befinner mig iFår man bara fråga varför?![]()
den första du länkade var dock en R modell, du sa tidigare att R modellen var piggare o bättre osv, varför då inte välja en R modell när dom av vad jag har sett inte säljs för mer än 3 tusen mer än en X modell?(nu börjar natten komma här så ni får återigen ursäkta om jag skriver som en idiot)
Du märker ingen skillnad tro mig. För det andra så är ju då XT 4-taktare och DT:n 2-takt. 4-taktarna behöver du bara fylla på med bensin från mackarna eller farsans 5 liter dunk till gräsklipparen(bästa fall 20 liter till båten+ 25 liter reservdunk). 2-takt måste du fylla på med vanlig bensin och även 2-takts olja som går att blanda i bensinen men det brukar finnas en annan "tank" att hälla i oljan i.
Du märker absolut ingen skillnad på R och X modellen på DT:n alltså motor snack nu alltså.
Ska du vara ute i skogen på olika spår och sånt och ha roligt den vägen så skulle jag föredra R modellen då fälgarna är till för sånt och du får bättre grepp på grus och skogs material. X modellen är ju som sagt super motard, Det går att köra offroad med såna hära också men det kan slita på dina vackra fälgar något enormt om du kör på fel ställe.
Och att köra i skogen med sina vänner är nog det bästa jag vet!
Och med offroad behöver man inte vara orolig att inte komma fram. Blir du fast i en lång kö så går det utmärkt att köra om i diket(egna erfarenheter)
Med SM däck kan du bli fast då det kanske är för halkigt och däcket börjar spinna och du kommer ingenstans bör du veta.
Visst det är roligt att åka motard också, Meen då brukar det oftast vara olagligt
Hoppas något i texten hjälper dig på vägen.
1. SM funkar alltså inte så bra i skog, om vi vänder på det då, hur funkar en R modell på asfalt? märker man nån skillnad?
2. Okej, som jag förstår det så är en 4-taktare lätt o tanka, men inte betyder det att en 2-taktare är svår att tanka bara för att det inte är lika lätt som på en 4-taktare?![]()
1. SM funkar alltså inte så bra i skog, om vi vänder på det då, hur funkar en R modell på asfalt? märker man nån skillnad?
2. Okej, som jag förstår det så är en 4-taktare lätt o tanka, men inte betyder det att en 2-taktare är svår att tanka bara för att det inte är lika lätt som på en 4-taktare?![]()
Har nu bestämmt mig, det blir en supermotard, troligtvis en 4-taktare för det är billigare o tanka t.ex. nu är frågan ska man köpa en yamaha wr 125 x eller xt 125 x? vad är skillnaden?
Yamaha WR 125x inget mer att tänka på en XT!
Åk å tjööööööööööööp!
Då får du en nyare modell med insprutning om jag inte missminner mig.
Men vad, sitter fyrtaktsmaffian här och hjärntvättar?
Varför i h_e ska en WR vara "det enda rätta"? Det dyrare inköpspriset gör det inte alls billigare att köra 4-takt!! Prisskillnaden mellan en DT125X och en WR125X räcker till all 2-taktsolja du förbrukar på flera år, samt kolvbyten.
Och med samma kostnad (WR eller DT + olja och kolvar) så borde körglädjen, utseende och liknande få avgöra. Säg vad man vill om utseendet, men +10 hk gör mycket för körglädjen.
Varför köpa en dyr 4-taktare (=slö) när en pigg tvåtaktare och service kostar mindre eller lika mycket?
Finns en Wr125x -09 på blocket där jag bor nu för 22tusen medans en yamaha dt125 -05 säljs för samma pris, ja kanske är detta en engångs händelse att en 09- säljs så billigt men på blocket hittar jag ingen wr som är dyrare än en dt:a och jag har kanske tight med pengar nu sååååååMen vad, sitter fyrtaktsmaffian här och hjärntvättar?
Varför i h_e ska en WR vara "det enda rätta"? Det dyrare inköpspriset gör det inte alls billigare att köra 4-takt!! Prisskillnaden mellan en DT125X och en WR125X räcker till all 2-taktsolja du förbrukar på flera år, samt kolvbyten.
Och med samma kostnad (WR eller DT + olja och kolvar) så borde körglädjen, utseende och liknande få avgöra. Säg vad man vill om utseendet, men +10 hk gör mycket för körglädjen.
Varför köpa en dyr 4-taktare (=slö) när en pigg tvåtaktare och service kostar mindre eller lika mycket?
Finns en Wr125x -09 på blocket där jag bor nu för 22tusen medans en yamaha dt125 -05 säljs för samma pris, ja kanske är detta en engångs händelse att en 09- säljs så billigt men på blocket hittar jag ingen wr som är dyrare än en dt:a och jag har kanske tight med pengar nu såååååå![]()
Men vad, sitter fyrtaktsmaffian här och hjärntvättar?
Varför i h_e ska en WR vara "det enda rätta"? Det dyrare inköpspriset gör det inte alls billigare att köra 4-takt!! Prisskillnaden mellan en DT125X och en WR125X räcker till all 2-taktsolja du förbrukar på flera år, samt kolvbyten.
Och med samma kostnad (WR eller DT + olja och kolvar) så borde körglädjen, utseende och liknande få avgöra. Säg vad man vill om utseendet, men +10 hk gör mycket för körglädjen.
Varför köpa en dyr 4-taktare (=slö) när en pigg tvåtaktare och service kostar mindre eller lika mycket?
Han gav 2 exempel av det han ville ha och då tyckte jag WR va det enda rätta
Sen om han kollar på fyrtakt kanske det är det han vill ha, eller?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |