Jag håller med 2-taktarna, köp dt:n om du nu har lite ont om pengar, annars ta wr:n om du nu e inne på den
Jag skulle ta DT:n före WRen. Jag tycker DT:n av nyare modell är snygg som faen!
Jag håller med 2-taktarna, köp dt:n om du nu har lite ont om pengar, annars ta wr:n om du nu e inne på den
han ville ha en xt,wr eller dt
Han letade först o främst efter 2-takt
Jag håller med 2-taktarna, köp dt:n om du nu har lite ont om pengar, annars ta wr:n om du nu e inne på den
Jag skulle ta DT:n före WRen. Jag tycker DT:n av nyare modell är snygg som faen!
Kom igen nu, välj DTn, du kommer inte att ångra det.
Bensin är långt ifrån den enda kostnaden för mc. Däck, service, oförutsedda kostnader (krash, ras osv..), försäkring, värdeminskning m.m
Försäkringen är antagligen dyrare på en 5 år nyare hoj. Värdeminskningen är oftast större och det är svårare att hitta dyra delar på skroten om man krashar. Tänk på det.
Billigaste WR125X jag hittar kostar 28 papp.
PunGt.
bättre än deras förre, dock tycker jag wr:n är snyggare , men det är ju en smaksak
Ni ger mig beslutsångest WR125X eller DT125X är ju de jag pendlar emellan...Vad är för och nackdelar med en 4-taktare samt 2-taktare då?
Låter som att en 4 taktare är det bättre valet för en nybörjare? inte fan behöver ja ha en jäkla 2-takts monster eller ja har inte kört nå värstingar i hela mitt liv men dom klena jag har testat har ändå vart hur roliga som helstAndreas fyll på är du snäll om du inte hunnit före
4-taktare är bara att tanka och dra igång å sen brassa på. Själv tycker jag ju att 4-taktarna låter goare. Kan finnas strypning men det gör det endå inte.
2-taktare låter som vilken moped som helst. Om du kommer till besiktningen ostrypt så kan du få åka hem igen med körförbud(?) tills du strypt den igen. Dock så brukar de flesta skratta och låta dig få godkänt med strypningar borta.
En 4-takt enligt min uppfattning är det lätt att bara dra igång den och köra då 2-takt behöver lite mera skruvande och då menar jag byta munstycken och sånt så den går som den ska.
I motorerna så byter du motorolja i 4-taktarna till lameller(koppling) och växellådan, i 2-taktarna är det oftast bara växellådan som behöver bytas olja i.
Låter som att en 4 taktare är det bättre valet för en nybörjare? inte fan behöver ja ha en jäkla 2-takts monster eller ja har inte kört nå värstingar i hela mitt liv men dom klena jag har testat har ändå vart hur roliga som helst
Vad är nu detta, http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_wr125x_2011.php
och
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_dt125x 05.htm
bara 0.25 mer Hk i DTn??? :O
(-05a och -10a såg jag nu precis)
Jag kan intyga att Husky SM125 är brutal, och då har den inte så mycket mer pulver än en DT!
Min gamla WR125X gick upp på bakhjulet ifall jag gav full gas och släppte kopplingen samtidigt som jag ryckte som en idiot i styret, jäkligt klumpig hoj IMO.
Hur går en xt 125?
fönderar på att införskaffa en sån
Hur går en xt 125?
fönderar på att införskaffa en sån
En XR 125 -04 -06 är värd ca 14 000:-
Om du ska köra på bana så tycker ju jag du bör köra 4-takt på gatan så känar du mer pengar att ha på bana sen. Du skaffar dig nog snart mellan behörigheten.
Om det nu verkligen är XR ni pratar om - JJ(CBR)JJ frågade om XT - så kan jag direkt avråda dig JJ(CBR)JJ från den. Dens bromsar är urusla, och nu när du vant dig vid bra bromsar på din CBR (ser så ut på bild iaf) kommer ju en XR kännas katastrofalt dålig inför svängarna. Då måste du bromsa tidigare etc, vilket ger lägre tempo i körningen... och det verkar som att du vill köra snabbt
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |