Skillnad på Slip-on

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur stor skillnad är det egentligen på slip-on till olika hojar?

Om det bara är diametern på anslutningen till röret så är ju det enkelt fixat. Funderar på att kränga på slip-on som eg är till en annan hoj.

Om man tänker bygga ett själv, var får man då tag på måtten man bör hålla sig till och hur noga är det att det blir exakt?

Tack på förhand

//Lugn
 

grön

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
har ingen
en annan slip-on fråga

vad är det för skillnad på dom olika materialen ..
Titan är offtast dyrast ... men varför ?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Re: en annan slip-on fråga

grön skrev:
Titan är offtast dyrast ... men varför ?

Titan är ett dyrt material helt enkelt. Vet dock inte om det beror på tillgången eller om det är dyrt att framställa.


Jag håller på att sätta på ett WD slipon (från en rad4a) på min. Hoppas bara på att det funkar bra :)
 

fastwheeler

Terminator
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Haparanda
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Om man bara är ute efter ljudet ska det inte vara några större problem. Men för maximal effektökning så är det längder och diametrar som är noggrant uträknade.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top