Skillnad på Slip-on

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur stor skillnad är det egentligen på slip-on till olika hojar?

Om det bara är diametern på anslutningen till röret så är ju det enkelt fixat. Funderar på att kränga på slip-on som eg är till en annan hoj.

Om man tänker bygga ett själv, var får man då tag på måtten man bör hålla sig till och hur noga är det att det blir exakt?

Tack på förhand

//Lugn
 

grön

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
har ingen
en annan slip-on fråga

vad är det för skillnad på dom olika materialen ..
Titan är offtast dyrast ... men varför ?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Re: en annan slip-on fråga

grön skrev:
Titan är offtast dyrast ... men varför ?

Titan är ett dyrt material helt enkelt. Vet dock inte om det beror på tillgången eller om det är dyrt att framställa.


Jag håller på att sätta på ett WD slipon (från en rad4a) på min. Hoppas bara på att det funkar bra :)
 

fastwheeler

Terminator
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Haparanda
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Om man bara är ute efter ljudet ska det inte vara några större problem. Men för maximal effektökning så är det längder och diametrar som är noggrant uträknade.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top