dronkers
2slow2die
KTM 640 - 625cc
---------------
Vaccumförgasare
Elstart
500mil service
53.64 HP (39.2 kW)) @ 6750 RPM
60.00 Nm (6.1 kgf-m or 44.3 ft.lbs) @ 5750 RPM
Torrvikt: 149.0 kg
Power/weight ratio: 0.3600 HP/kg
Övrigt:
Vacuumförgasaren gör att gaspådraget känns lite "svampigare", anses slöare än 625/660. Har elstart, komfortsadel och större tank än 625/660. En busmotard med bekvämlighet, dock lite mer bus än bekväm då den fortfarande vibrerar ganska mycket. Långa serviceintervall.
Positivt:
Elstart, komfortsadel, större tank.
Negativt:
Vikten, effekten(?), sämre förgasare.
Specifikationer: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_640_lc4_supermoto_2007.php
KTM 625 - 625cc
---------------
Flatside förgasare
Elstart
250mil service (500mil från 2005)
28.16 HP (20.6 kW)) @ 6000 RPM
41.00 Nm (4.2 kgf-m or 30.2 ft.lbs) @ 3250 RPM
Torrvikt: 146.0 kg
Power/weight ratio: 0.1929 HP/kg
Strypt i originalförfarande, någon som vet hur många hk / nm det är i den ostrypt kan gärna göra ett inlägg om det så att jag kan ändra här ovanför.
Övrigt:
Mindre tank och smalare säte, inte lika komfortabel som 640in. Keihini flatside förgasare, rappare än 640:in. Mer baninriktad än 640:in. Elstart.
Positivt:
Elstart, flatside förgasare, rappare än 640in, 3kg lättare än 640in.
Negativt:
Inte lika komfortabel som 640in, kort serviceintervall (250mil).
Specifikationer: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_625_smc_2007.php
KTM 660 - 654cc
---------------
Flateside förgasare
ingen elstart
250mil service (500mil från 2005)
28.16 HP (20.6 kW)) @ 6250 RPM
42.50 Nm (4.3 kgf-m or 31.3 ft.lbs) @ 3250 RPM
Torrvikt: 138.0 kg
Power/weight ratio: 0.2041 HP/kg
Strypt i originalförfarande, någon som vet hur många hk / nm det är i den ostrypt kan gärna göra ett inlägg om det så att jag kan ändra här ovanför.
Övrigt:
Lättare än 625/640. Ingen elstart. Keihini flatside förgasare, rappare än 640/625 (?).
Positivt:
störst effekt(?), minst vikt, Keihini flatside förgasare.
Negativt:
Ingen elstart, Inte lika komfortabel som 640in.
Specifikationer: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_660_smc_2007.php
Tillägg: Det är samma motor på hojjarna (heter LC4), det som skiljer är avgassystem, kubik (mellan 640/625 & 660), förgasare, kam.
------------------------------------------------------------------------
Det är det här jag har snappat upp från olika trådar som finns här på sporthoj's motard-forum! Hittade aldrig allting ihopsatt på ett bra sätt även fast det fanns massvis med trådar om skillnaden mellan dessa hojjar!(!!)
Effekten stämmer nog inte på huvudsaken av alla 625/660:ior som finns där ute Så skulle vara perfekt om någon kunde skriva hur många hk / nm det är i dem ostrypta ?
Ska även tillägga att det här är sådant som jag läst mig till och jag har tagit det majoriteten verkar tycka om respektive hojjar. Jag har själv aldrig kört en supermotard Men jag tänkte ta och köpa en till våran, det närmaste jag har kommit är nog en Honda Domniator Nx650 från -94 ! Annars har det varit sport\streetfighter-hojar som gällt för mig.
Jag ska ha den till att köra ut och in i staden (1mil/dag pendling) och resten av tiden ska det lekas! så just nu känns det som att jag lutar åt en 660. Har även kollat på 690 litegrand men inte hittat så mycket information om just den, men den kanske kommer med här på listan i framtiden.
Tacksam för all extra information och eventuella fel som ni vill korrigera!
---------------
Vaccumförgasare
Elstart
500mil service
53.64 HP (39.2 kW)) @ 6750 RPM
60.00 Nm (6.1 kgf-m or 44.3 ft.lbs) @ 5750 RPM
Torrvikt: 149.0 kg
Power/weight ratio: 0.3600 HP/kg
Övrigt:
Vacuumförgasaren gör att gaspådraget känns lite "svampigare", anses slöare än 625/660. Har elstart, komfortsadel och större tank än 625/660. En busmotard med bekvämlighet, dock lite mer bus än bekväm då den fortfarande vibrerar ganska mycket. Långa serviceintervall.
Positivt:
Elstart, komfortsadel, större tank.
Negativt:
Vikten, effekten(?), sämre förgasare.
Specifikationer: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_640_lc4_supermoto_2007.php
KTM 625 - 625cc
---------------
Flatside förgasare
Elstart
250mil service (500mil från 2005)
28.16 HP (20.6 kW)) @ 6000 RPM
41.00 Nm (4.2 kgf-m or 30.2 ft.lbs) @ 3250 RPM
Torrvikt: 146.0 kg
Power/weight ratio: 0.1929 HP/kg
Strypt i originalförfarande, någon som vet hur många hk / nm det är i den ostrypt kan gärna göra ett inlägg om det så att jag kan ändra här ovanför.
Övrigt:
Mindre tank och smalare säte, inte lika komfortabel som 640in. Keihini flatside förgasare, rappare än 640:in. Mer baninriktad än 640:in. Elstart.
Positivt:
Elstart, flatside förgasare, rappare än 640in, 3kg lättare än 640in.
Negativt:
Inte lika komfortabel som 640in, kort serviceintervall (250mil).
Specifikationer: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_625_smc_2007.php
KTM 660 - 654cc
---------------
Flateside förgasare
ingen elstart
250mil service (500mil från 2005)
28.16 HP (20.6 kW)) @ 6250 RPM
42.50 Nm (4.3 kgf-m or 31.3 ft.lbs) @ 3250 RPM
Torrvikt: 138.0 kg
Power/weight ratio: 0.2041 HP/kg
Strypt i originalförfarande, någon som vet hur många hk / nm det är i den ostrypt kan gärna göra ett inlägg om det så att jag kan ändra här ovanför.
Övrigt:
Lättare än 625/640. Ingen elstart. Keihini flatside förgasare, rappare än 640/625 (?).
Positivt:
störst effekt(?), minst vikt, Keihini flatside förgasare.
Negativt:
Ingen elstart, Inte lika komfortabel som 640in.
Specifikationer: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_660_smc_2007.php
Tillägg: Det är samma motor på hojjarna (heter LC4), det som skiljer är avgassystem, kubik (mellan 640/625 & 660), förgasare, kam.
------------------------------------------------------------------------
Det är det här jag har snappat upp från olika trådar som finns här på sporthoj's motard-forum! Hittade aldrig allting ihopsatt på ett bra sätt även fast det fanns massvis med trådar om skillnaden mellan dessa hojjar!(!!)
Effekten stämmer nog inte på huvudsaken av alla 625/660:ior som finns där ute Så skulle vara perfekt om någon kunde skriva hur många hk / nm det är i dem ostrypta ?
Ska även tillägga att det här är sådant som jag läst mig till och jag har tagit det majoriteten verkar tycka om respektive hojjar. Jag har själv aldrig kört en supermotard Men jag tänkte ta och köpa en till våran, det närmaste jag har kommit är nog en Honda Domniator Nx650 från -94 ! Annars har det varit sport\streetfighter-hojar som gällt för mig.
Jag ska ha den till att köra ut och in i staden (1mil/dag pendling) och resten av tiden ska det lekas! så just nu känns det som att jag lutar åt en 660. Har även kollat på 690 litegrand men inte hittat så mycket information om just den, men den kanske kommer med här på listan i framtiden.
Tacksam för all extra information och eventuella fel som ni vill korrigera!
Last edited: