xt_660 skrev:2050317Vad är det för skillnad egentligen mellan Yamaha XT 660 med tillägget R, SM respektive X ?
Veratio skrev:2050361Det finns sju skillnader.
De två största är:
Hjulen är SM-style på X.
Frambromsen är annorlunda (bättre) på X.
Sedan är det 5 småsaker, som har med framskärm, högre rumpa osv att göra.
Allt enligt MC-varuhusets försäljare som även hävdar att det inte är värt att inhandla en X för 69.900 (06) när man kan köpa en R för 54.900 (05). R´n går utmärkt att köra på landsväg, om än de medföljande däcken snabbt slits på det underlaget.
Men det är en intressant fråga. X eller R. X är snyggare enligt mig. R är mer ekonomisk försvarbar enligt mig.
Lycka till!!
//Niclas
Rasorblade skrev:2050440SM= supermotard
Ja!xt_660 skrev:2050517okey.. så för att verkligen klargöra så finns det två olika XT-modeller på marknaden, en R-modell och en X-modell, SM finns det ingen modell som heter utan är endast en benämning för ex. då en viss däcktyp som sitter fabriksmonterad på X-modellen?
xt_660 skrev:2050701okey, tack för svaren.
Spinner vidare med en liten till xt-fråga..
på gamla xt-modellen, säg en 02a, är det dyrt och komplicerat att byta ut blinkersen mot vita miniblinkers där?
Hjulen är SM-style på X.
Ismannen skrev:2091352Lånar tråden lite...
Funderar på att köpa en XT och undrar hur den är att busa med?
Blir nog en XT660R.
Vill ha en hoj som är hyffsad vid landsvägskörning och ändå går att busa lite med.
duger alldeles utmärkt att busa med...Ismannen skrev:2091352Lånar tråden lite...
Funderar på att köpa en XT och undrar hur den är att busa med?
Blir nog en XT660R.
Vill ha en hoj som är hyffsad vid landsvägskörning och ändå går att busa lite med.
M A N G E skrev:2092427duger alldeles utmärkt att busa med...
köp en X och kasta på andra däck med lite mer "mönster" på så är den underbar att köra grusvägar med den oxå.. men mycket roligare i stan
Sondek skrev:2090515Går det att montera motard hjulen på R modellen?
Är sving och framgaffel identiska?
Fast då stämmer det kanske inte med bromsarna
Hade ju varit kul om man kunde skifta mellan grusvägsåka och seriös asfalt åka på detta sätt...
Carl-m skrev:2092561Det är en anna gaffel på x. Större bromsskiva fram.
Köp en x och sätt på halvgrova däck så kan du köra lite grus också. Personligen tycker jag xen är mycket snyggare.
xt_660 skrev:2092912kanske en larvig fråga men jag är inte så jävla insatt.. ska ta mc-kort i sommar.
på XT:n, ser man vilken växel man kör på i digitaldisplayen?
Werzion skrev:2093085nu är min visserligen en vanlig XT, men känner mig 95% säker att den inte visar det i displayn.
finns ingen motorcykel jag känner till som gör detta - förutom att vissa neutral-läget.
xt_660 skrev:2092912kanske en larvig fråga men jag är inte så jävla insatt.. ska ta mc-kort i sommar.
på XT:n, ser man vilken växel man kör på i digitaldisplayen?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |