Skilsmässa

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Nu är det gjort. Berättade för frun idag att jag vill skilja mig. Fan vad jag känner mig som en stor skit. Men jag antar att det är bäst i långa loppet, även för henne.

Svåraste jag har gjort i hela mitt liv faktiskt.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tråkigt. Men du får som du säger se framåt. Hoppas att det löper igenom på en anständig nivå för er.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Ibland är det svåraste också det enda rätta.
Ha respekt för din fru (före detta fru) och för dig själv och berätta inte (för mycket) här vad som skett/inte skett.
Självfallet är det bra att ventilera saker, men vissa saker är för privata och delikata att bara lättvindigt ventileras med främmande personer på ett MC-forum.

Hoppas allt löser sej för dej.
Take care. :krama

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
fan,det var det tuffaste jag någonsin har gått igenom.
du har en tuff tid framför dig med bodelning och allt annat skit.
hoppas ni kan behålla vänskapen,men det är fan i mej svårt.
lycka till min vän.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Men vad fan! Sådanna beslut som detta är ju inget man kommer på över en öl när hon står ivägen för tv:n direkt utan det har väl "mognat" fram! Låter lite som det finns ånger i ditt inlägg!Vi är alla olika men skulle jag begära skiljsmässa så kommer det vara ett avvägt beslut utan några som helst kännslor att jag har varit taskig!Har du det??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu är den lätta biten gjord!

Sen ska man under någorlunda vänskapliga former dela upp ett helt liv emellan sig.

Vem ska ha den broderade väggbonaden som ni inte minns vem som fick i julklapp.

Vem ska ha semesterbilderna från Magaluff 88 ?

Hur ska skivsamlingen delas?

Vi lyckades någorlunda, men visst, vissa saker fick jag bita mig i tungan när dom försvann ut genom dörren.

Nu är det skitsamma, jag saknar varken prylarna eller henne för det mesta, men ibland saknar jag faktiskt både prylar och henne, vissa saker vi gjorde tillsammans t.e.x

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Letar
En av mina äldsta vänner gjorde slut med sin sambo tidigare i månaden, de hade varit ihop i 10 år, han kände likadant men insåg också att om tankarna fanns där och inte försvann så var det inte mycket annat att göra även om han mådde jättedåligt av att såra henne.

Hoppas ni båda kan gå vidare på ett bra sätt. Håll fast vid att det var det bästa för båda, ingen blir nog glad i långa loppet i ett förhållande som en egentligen inte vill vara i.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hon fick tekniklegot som du saknar att bygga med henne?

Näe, men skivspelaren och alla skivor...
Det är inte alla gamla skivor som går att tanka hem digitalt, och även om man bränner dom på CD så saknar jag att vända vinyl ibland...

Saker som vi gjorde är svårare att sätta fingret på, men när man gör en sak som man förut har gjort tillsammans så kan det hugga till lite...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Näe, men skivspelaren och alla skivor...
Det är inte alla gamla skivor som går att tanka hem digitalt, och även om man bränner dom på CD så saknar jag att vända vinyl ibland...

Saker som vi gjorde är svårare att sätta fingret på, men när man gör en sak som man förut har gjort tillsammans så kan det hugga till lite...

Du är bitter ännu.... Sant?.... Hur länge sedan var det?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Visst känner man sig förjävlig, som universums största praktskit.

Och det är man också.

Man kan ju försöka rättfärdiga det med rationella argument, men känslan av att vara djävulens avkomma finns alltid kvar; känslor är inte rationella :fakta

Men när man sedan ser endast till sig själv, och hur bra man faktiskt mår, så vet man instinktivt att det var rätt val.

Det är ens eget liv, inte partnerns.

6(!) "man".

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Vem fan bryr sig om materiella saker, de går nästan alla att ersätta. Det jag tänker på, då jag inte känner TS, är ifall det finns barn inblandat.

Så lätt hänt att de kommer i kläm när föräldrarna inte kan bete sig som vuxna människor som behandlar varandra med respekt.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vem fan bryr sig om materiella saker, de går nästan alla att ersätta. Det jag tänker på, då jag inte känner TS, är ifall det finns barn inblandat.

Så lätt hänt att de kommer i kläm när föräldrarna inte kan bete sig som vuxna människor som behandlar varandra med respekt.

jo.. been there. Barnen är dom som får ta mest skit i en sån här grej. Dom vet ju inget eller hur jag ska säga.. Undantag om dom är lite äldre. endast lite.

Får man fråga TS...hur frun tog det?

Själv var jag 6 år när farsan stack. OT.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du är bitter ännu.... Sant?.... Hur länge sedan var det?

Näerå, jag är absolut inte bitter.

Skulle det vara så kan jag säkert få igen skivorna, men det är väl klart man saknar dom, det är inte samma grej att starta spotify och leta fram "Another brick in the wall" som att plock fram singeln, lägga på skivpucken och knastra igång en dammig skiva...

Another brick in the wall finns förövrigt inte med Pink Floyd på spotify...

Ungarna gick självklart först för oss!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Näerå, jag är absolut inte bitter.

Skulle det vara så kan jag säkert få igen skivorna, men det är väl klart man saknar dom, det är inte samma grej att starta spotify och leta fram "Another brick in the wall" som att plock fram singeln, lägga på skivpucken och knastra igång en dammig skiva...

Another brick in the wall finns förövrigt inte med Pink Floyd på spotify...

Ungarna gick självklart först för oss!

Skönt o höra om ungarna GuW. Verkligen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skönt o höra om ungarna GuW. Verkligen.

Nu är dom ju knappast ungar längre.

Dom flyttar nog ut så fort dom får egna stadiga inkomster, och då kan jag sälja huset och köpa leksaker till mig själv för vinsten!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln