Skinnställ/Banta

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

Nu har ja kollat runt på Blocket som en dåre, alla ställ med lite större storlekar står det "liten i storleken". Så nu jävlar ska ja bli av med några (läs en jävla massa) kilo. Tror ja behöver loosa 30 kg

Jag behöver tips på att självsvälta mig till en normal storlek 50, funkar det att bara dricka vatten.....

TIPS I MÄNGDER ÄR ÖNSKVÄRT

Ja, ja e fet..... men ja ska bli mindre

Solid snake

Guest
Billig fettsugning går till på följande sätt: Skär ett hål i magen passande din dammsugares munstycke.

Sätt dit dammsugaren.

Sätt igång dammsugaren.

Vips så har du gått ner 30 kilo, men fått en dammsugare full med fett. :hihi

Coola Ola

Guest
Löpning eller spinning är bra sätt att bli av med fett. sen har det ju massa andra positiva bieffekter :tummenupp Annars finns ju nutrilette o sånt skräp. :3freak

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Banting

Ska du verkligen gå ner i vikt SNABBT så är det Danska Rikshospitalets ämnensomsättningsdiet som gäller. (Sök på nätet och du skall finna)

Sen kan det ju diskuteras hur bra en sådan här kur är. Efter 4 veckor är du inne i samma gamla spår igen.

Ett bättre tips - mer långsiktigt, är att dricka mer vatten, ta bort ALLT "extra" (dvs smör, sylt, godis, kakor, dressing.... all sån skit). Är mer proteiner och mindre kolhydrater (ris, pasta, potatis och bröd). Givetvis inget fett. Krymp portionerna (man behöver inte råge på pastatallriken). Ät mycket frukt mellan måltiderna.

Lägg till 1h rask promenad / dag så går du ner 2-3 kilo/vecka. Garanterat.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Cambridge kuren är kanon! :tummenupp
Kör det i två veckor så är du lika fit som Arnold Schwarzenegger i sina glansdagar! :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Tänk på att muskler väger mer än fett! :mattias
Så stirra dig inte blind på kilona.

Lycka till! :tummenupp

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Boktips Fredrik Paluen -Allt om fettförbräning eller Glykokemisktindex.
Står allt man behöver veta.Finns i pocket lite överallt.

Mitt tips morgonpromenader innan frukost då man har minst insulin i kroppen vilket påverkar fettförbräningen väldigt positivt.
Annars promenera,simma,cyckla eller spring rör på dig släng bilnycklarna,drick vatten bort med allt dåligt.Ät ofta och mindre minst 5ggr per dag för man måste få i sig kolhydrater för att förbränna fett.

Fimpa alla rikshospitalet eller camebrige osv sabbar bara magen och tarmfuktionerna mer än vad dom gör nytta för vikten.Plus att du blir helt utslagen av dom.Sen släpper kroppen bara en viss mängd fett när du kör dessa kurer pga att du lurar kroppen att det är svält då kommer kroppen bara kämpa för att behålla fettet för att överleva,för som vi alla vet så är hjärnan kroppens mest fettrika organ.

EDIT:Lycka till och kämpa på :tummenupp

Last edited:

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
myztify skrev:

Nu har ja kollat runt på Blocket som en dåre, alla ställ med lite större storlekar står det "liten i storleken". Så nu jävlar ska ja bli av med några (läs en jävla massa) kilo. Tror ja behöver loosa 30 kg

Jag behöver tips på att självsvälta mig till en normal storlek 50, funkar det att bara dricka vatten.....

TIPS I MÄNGDER ÄR ÖNSKVÄRT

Du kommer att höra massa snack om att du bränner bara muskelmassa, att du kommer gå upp allt på en gång, att det är bättre med motion och tusen andra saker. Men det finns nog bara ett sätt att relativt snabbt och relativt säkert tappa ganska många kilo och det är en VLCD (very low calory diet). Tex Nutrilet, Modifast, Naturdiet mfl. Numera finns det ganska välsmakande chokladkakor så man slipper det vedervärdiga pulvret. Räkna med att du kommer att må som :arsele :mad: :död :gnissla de första veckorna.

Edit: Hmm... strolek 50 skriver du. Kanske enklare med ett större ställ?

Last edited:

matte_r6

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Yamaha YZF R6-99
effedrin och koffein på morgon och sedan gå upp och gå i ca 45-60 min innan frukost.. detta funkar skit bra. fast du måste ändra din kostvanor också skippa nästan alla kolhydrater och om du ska är dessa så se til att dom är långsamma.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
matte_r6 skrev:
effedrin och koffein på morgon och sedan gå upp och gå i ca 45-60 min innan frukost.. detta funkar skit bra. fast du måste ändra din kostvanor också skippa nästan alla kolhydrater och om du ska är dessa så se til att dom är långsamma.

Sant kaffe innan morgonpromenaden hjälper :tummenupp
Men att man måste ha kolhydrater för att kunna spjälka fettet i tarmarna,så en del behövs.Sanning 2 långsamma kolhydrater är superbra utom efter träning då kroppen behöver snabba för att kunna hämta sig när den superladdar.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Satsa på en långsiktig viktminskning som håller. Det första du skall göra är att ändra dina matvanor, inte bara när och hur mycket utan lika mycket vad. Kunskap är ovärderligt vid viktminskning när man vet vad man går ner av och varför. Jag lyckades gå från 90kg till 74 på lite över ett år vilket jag är nöjd med.Även om jag vill gå ner några kilo mer...

Vill man sen se mer resultat är styrketräning en bra träning vid "fettminskning" som det igentligen handlar om, som någon skrev ovan så är muskler tyngre än fett och därför kan vågen gå upp medans midjan ändå blir mindre dvs man börjar "komma i form" . Sen bränner musklerna fett även när du inte tränar, din kropps fettförbränning kommer igång på allvar........

Bra länk:
http://www.paulun.se/paulun.asp?strExt=11

eller goggla finns jättemycket bra info på nätet om detta

Lycka till, ge inte upp :tummenupp

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Starstriker skrev:
Givetvis inget fett.

Lägg till 1h rask promenad / dag så går du ner 2-3 kilo/vecka. Garanterat.

Hur tror du att kroppen ska kunna loosa fett då? För att bli av med fett måste man äta fett. Äter man inget fett försöker kroppen behålla det den har...Och det var ju exakt det man inte vill, right?

1 h rask promenad per dag garanterar inte alls en viktminskning på 2-3 kg per vecka. Det finns många saker som spelar in på en sådan viktnedgång och det handlar inte om att gå så lite som en 1 h per dag.

Edit: städade lite :rolleyes:

Last edited:

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
matte_r6 skrev:

Effedrin har ju en viss negativ effektiv på skallen också.....om de nu inte e så att man tycker de e skoj att bli lite extra aggresiv m.m! Men de beror ju även på hur man e som människa innan, vissa skulle ju bara må bra av lite extra aggrisivitet i kroppen.. :näsblod :näsblod :huvet :huvet

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Acrid skrev:
Hur tror du att kroppen ska kunna loosa fett då? För att bli av med fett måste man äta fett. Äter man inget fett försöker kroppen behålla det den har...Och det var ju exakt det man inte vill, right?

1 h rask promenad per dag garanterar inte alls en viktminskning på 2-3 kg per vecka. Det finns många saker som spelar in på en sådan viktnedgång och det handlar inte om att gå så lite som en 1 h per dag.

Edit: städade lite :rolleyes:

Vid normal kosthållning får vi i oss tillräckligt med fett eller rättare sagt alldeles för mycket varje dag,vad vi inte skall glömma är att maten vi äter har utvecklats fortare än vår matsmältning.
Våra kroppar är fortfarande inställda på stenålderskäk dvs kött i mindre mängder och en massa grönt.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Långa farbron skrev:
Vid normal kosthållning får vi i oss tillräckligt med fett eller rättare sagt alldeles för mycket varje dag,vad vi inte skall glömma är att maten vi äter har utvecklats fortare än vår matsmältning.
Våra kroppar är fortfarande inställda på stenålderskäk dvs kött i mindre mängder och en massa grönt.

Mitt svar var riktat till Starstriker som skrev : "Givetvis inget fett." Vilket är helt felaktigt, och inte speciellt bra om man vill bli av med fett. "Stenålderskosten" har mer att göra med att vi äter för mycket raffinerad mat idag...(läs: socker o skit). "Förr" åt vi som du skriver mer frukt,bär, nötter men även fisk o vilt. Nötter o fisk är kända fettkällor. Vilt ofta med längre fetthalt än det (köttet) vi äter i dag oftast.

Det fettet vi får i oss idag, är ofta av det dåliga slaget och då i för stor mängd som du skriver. Det handlar om att välja det bättre fettet. Inte att sluta äta fett.

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
myztify skrev:

Tjena grabben! Här kommer mina amatörtips!

Jag har gått ner två gånger till en målvikt, vilket inneburit en viktminskning på ca 12 kg båda gångerna. Den ena gången plockade jag det på 2,5 månad, andra gången tog det 3 måndader. Snart dags igen märker jag. :arsele

Mina bästa tips är att du verkligen bestämmer dig för att du skall gå ner i vikt. Det handlar om karaktär och beslutsamhet. Varenda val i matväg skall reflekteras, inkl alkohol(som kan innehålla en hel del kalorier). Det är svårast i början och i slutet.

Bestäm antal mål per dag och hur dom skall disponeras och vad dom skall innehålla. Jag gjorde så att jag åt frukost(en skål fettsnål yoghurt, två knäckebröd med ostskiva på, inget smör, lättdryck), riktigt mat till lunch, lättare mat på kvällen(oftast sallad). Du kommer att vara hungrig som fan i början men det är bara att bita ihop, magsäcken behöver krympa och anpassa sig efter din kost. Mellan målen kan det vara ok att kränga ett äpple eller så, men ät helst inte mer än två-tre frukter om dagen.

Ovanpå detta skall du gå minst en timme om dagen. Börja med att gå och spring inte i onödan för det är för stor chock för kroppen. Det måste vara över en timme för att du skall börja förbränna fett. Att gå i rask takt är en av de mest enkla metoderna att förbränna fett.

Allt som är kakor, chips, goa ostar och allt vad livet har att erbjuda undviks såklart. Det kommer att finnas tillfälle att äta detta senare när du fått balans i kroppen. Det är viktigt att du är stenhård den första månaden, för då får du bäst resultat och då är det lättare att fortsätta.

Sen är det bara att jobba på, lycka till!

Mvh

/F

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Hittade passande artikel på aftonbladet http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,465840,00.html

Jag kör på mörkt gärna fullkornsbröd, inga feta pålägg som ost korv m.m koktskinka är bra o gott. Nej inte tre skivor per macka. Ät en macka mindre och avsluta med ett äpple.

Laga inte fet mat undvik smör o grädde så långt det går. Jag börjar med en stor portion kokta grönsaker innan varje middag. Det är dunderbra, och ät inte tills du känner "fan vad mätt jag blev" Ät mindre portion middag med ,och avsluta med äpple.
Småät inte.
Skall man vara onyttig är det bättre att ha en dag i veckan till det då man verkligen unnar sig det, smyger man in det i vardagen så spricker ganska snart allt.

Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Motionera mycket och halvera det du äter o du går ner 10kg i månaden,men tro mig det tar på kroppen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha