myztify skrev:
Ja, ja e fet..... men ja ska bli mindre
Tjena grabben! Här kommer mina amatörtips!
Jag har gått ner två gånger till en målvikt, vilket inneburit en viktminskning på ca 12 kg båda gångerna. Den ena gången plockade jag det på 2,5 månad, andra gången tog det 3 måndader. Snart dags igen märker jag.
Mina bästa tips är att du verkligen bestämmer dig för att du skall gå ner i vikt. Det handlar om karaktär och beslutsamhet. Varenda val i matväg skall reflekteras, inkl alkohol(som kan innehålla en hel del kalorier). Det är svårast i början och i slutet.
Bestäm antal mål per dag och hur dom skall disponeras och vad dom skall innehålla. Jag gjorde så att jag åt frukost(en skål fettsnål yoghurt, två knäckebröd med ostskiva på, inget smör, lättdryck), riktigt mat till lunch, lättare mat på kvällen(oftast sallad). Du kommer att vara hungrig som fan i början men det är bara att bita ihop, magsäcken behöver krympa och anpassa sig efter din kost. Mellan målen kan det vara ok att kränga ett äpple eller så, men ät helst inte mer än två-tre frukter om dagen.
Ovanpå detta skall du gå minst en timme om dagen. Börja med att gå och spring inte i onödan för det är för stor chock för kroppen. Det måste vara över en timme för att du skall börja förbränna fett. Att gå i rask takt är en av de mest enkla metoderna att förbränna fett.
Allt som är kakor, chips, goa ostar och allt vad livet har att erbjuda undviks såklart. Det kommer att finnas tillfälle att äta detta senare när du fått balans i kroppen. Det är viktigt att du är stenhård den första månaden, för då får du bäst resultat och då är det lättare att fortsätta.
Sen är det bara att jobba på, lycka till!
Mvh
/F