Acrid
600
toxicated skrev:Hittade passande artikel på aftonbladet http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,465840,00.html
Aftonbladet är en väldigt bra källa.
toxicated skrev:Hittade passande artikel på aftonbladet http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,465840,00.html
Josafan skrev:Tjena grabben! Här kommer mina amatörtips!
Jag har gått ner två gånger till en målvikt, vilket inneburit en viktminskning på ca 12 kg båda gångerna. Den ena gången plockade jag det på 2,5 månad, andra gången tog det 3 måndader. Snart dags igen märker jag.
Mina bästa tips är att du verkligen bestämmer dig för att du skall gå ner i vikt. Det handlar om karaktär och beslutsamhet. Varenda val i matväg skall reflekteras, inkl alkohol(som kan innehålla en hel del kalorier). Det är svårast i början och i slutet.
Bestäm antal mål per dag och hur dom skall disponeras och vad dom skall innehålla. Jag gjorde så att jag åt frukost(en skål fettsnål yoghurt, två knäckebröd med ostskiva på, inget smör, lättdryck), riktigt mat till lunch, lättare mat på kvällen(oftast sallad). Du kommer att vara hungrig som fan i början men det är bara att bita ihop, magsäcken behöver krympa och anpassa sig efter din kost. Mellan målen kan det vara ok att kränga ett äpple eller så, men ät helst inte mer än två-tre frukter om dagen.
Ovanpå detta skall du gå minst en timme om dagen. Börja med att gå och spring inte i onödan för det är för stor chock för kroppen. Det måste vara över en timme för att du skall börja förbränna fett. Att gå i rask takt är en av de mest enkla metoderna att förbränna fett.
Allt som är kakor, chips, goa ostar och allt vad livet har att erbjuda undviks såklart. Det kommer att finnas tillfälle att äta detta senare när du fått balans i kroppen. Det är viktigt att du är stenhård den första månaden, för då får du bäst resultat och då är det lättare att fortsätta.
Sen är det bara att jobba på, lycka till!
Mvh
/F
Acrid skrev:1 h rask promenad per dag garanterar inte alls en viktminskning på 2-3 kg per vecka. Det finns många saker som spelar in på en sådan viktnedgång och det handlar inte om att gå så lite som en 1 h per dag.
Acrid skrev:Mitt svar var riktat till Starstriker som skrev : "Givetvis inget fett." Vilket är helt felaktigt, och inte speciellt bra om man vill bli av med fett. "Stenålderskosten" har mer att göra med att vi äter för mycket raffinerad mat idag...(läs: socker o skit). "Förr" åt vi som du skriver mer frukt,bär, nötter men även fisk o vilt. Nötter o fisk är kända fettkällor. Vilt ofta med längre fetthalt än det (köttet) vi äter i dag oftast.
Det fettet vi får i oss idag, är ofta av det dåliga slaget och då i för stor mängd som du skriver. Det handlar om att välja det bättre fettet. Inte att sluta äta fett.
Acrid skrev:Mitt svar var riktat till Starstriker som skrev : "Givetvis inget fett." Vilket är helt felaktigt, och inte speciellt bra om man vill bli av med fett.
Det fettet vi får i oss idag, är ofta av det dåliga slaget och då i för stor mängd som du skriver. Det handlar om att välja det bättre fettet. Inte att sluta äta fett.
Acrid skrev:Man förbränner fett hela tiden.
myztify skrev:
Jag läser och lär, tror ja tappar 37 gram bara på att scrolla ner texten
Mycket man inte känner till märker ja, får väl ta och börja promenixa, men inte fan orkar ja de på morgonen, de får bli efter jobbet, funkar det?
Starstriker skrev:Jag kanske skulle ta och förtydliga mig lite: Det räcker med det fett som redan finns I maten, tex i kött/fisk etc. Man behöver knappast fetta till sin kost med dressing, smör, olja och annat äckligt. Självklart behöver man lite när man steker etc, och det fettet man får i sig på det sättet räcker. Att tex hälla olivolja över pastan är ingen bra ide om man vill gå ner i vikt.
Långa farbron skrev:Hallå igen.....
Gissar på att dom menar att man måste vara aktiv i minst 25-35 minuter innan man börjar förbränna fett vid träning.Men sanningshalten i detta har jag inte en aning om,men visst bränner man fett hela tiden.
EDIT :slår i böcker
Starstriker skrev:Hallå. Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du sett att jag inte hävdade att enbart promenad räcker. :kocko
matte_r6 skrev:effedrin och koffein på morgon och sedan gå upp och gå i ca 45-60 min innan frukost...
Psykfall skrev:Är inte effedrin dopingklassat?!?!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|