Skinnställ "hänger" i röven?

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Hm...
Ja, kanske en konstig fråga, men de ställ jag provat har "hängt" som fan i arslet...
Är det så på "alla"?
Eller är det jag som har för lite röv?

Alltså förstår juh att det "spänner ut" lite när man sitter ner på hojen, men känns ändå skumt...


/Jocce
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Var glad för det. Mitt ställ ger mig både wedgie och camel toe. :näsblod
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Om du skall följa SHs lagar så ska du köpa ett ställ som är två nummer för litet och sen tillbringa ett dygn i badkaret med stället på. Det ska alltså behövas hjälp av två kompisar för att få på och av sig skräpet. Då är det en jättebra och helt korrekt storlek du köpt.

Att obehindrat kunna andas när du har det på dig är inte ens att tänka på.

För oss vanliga sunda människor så sitter inte ett skinnställ helt tajt över hela kroppen. Speciellt inte när man står upp. Är också vi vanliga människor som kan stå och prata samt fika, trots att vi har våra ställ på oss och inte behöver lyftas på och av hojen.

Är alltså helt normalt med lite hängröv när du är av hojen :)

Fast det beror ju på vad du menar med "hängt som fan" också iofs...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Var glad för det. Mitt ställ ger mig både wedgie och camel toe. :näsblod

:zpy

Fy fan..... fy fan för dig....

Jag var precis påväg att lämna datorn för att byta rum och visa damen lite uppskattning men om jag ens sluter ögonen för så mycket som en sekund så kommer min kväll vara förstörd...

Tack, djävligt mycket tack. :mad: :mad:

Om du skall följa SHs lagar så ska du köpa ett ställ som är två nummer för litet och sen tillbringa ett dygn i badkaret...

Funkar badkars-tricket? :va
Jag har ett ställ som var anpassat för inoljade spagetti-snubbar och inte för någon som faktiskt fått äta.
 
Last edited:

Super Dave

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SMT -13
Om man vill att läderpjamasen ska sitta som en smäck så skulle jag rekomendera att du lämnar det till AETEC i Kärrtorp för omsömnad, dom är riktigt tokduktiga på att att sy om ock laga skinställ.
Har använt dom vid några tillfällen och dom är inte så dyra och väldigt duktiga.
Skulle dock inte vänta allt för länge för när roadracing sesongen kommer igång på alvar så har dom ett berg med raceställ att laga och det kan bli lite väntetid.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
:zpy

Fy fan..... fy fan för dig....

Jag var precis påväg att lämna datorn för att byta rum och visa damen lite uppskattning men om jag ens sluter ögonen för så mycket som en sekund så kommer min kväll vara förstörd...

Tack, djävligt mycket tack. :mad: :mad:

:hihi :banana
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Om man vill att läderpjamasen ska sitta som en smäck så skulle jag rekomendera att du lämnar det till AETEC i Kärrtorp för omsömnad, dom är riktigt tokduktiga på att att sy om ock laga skinställ.
Har använt dom vid några tillfällen och dom är inte så dyra och väldigt duktiga.
Skulle dock inte vänta allt för länge för när roadracing sesongen kommer igång på alvar så har dom ett berg med raceställ att laga och det kan bli lite väntetid.

Kostnad ungefär för att justera ett ställ?


/Jocce
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Funkar badkars-tricket? :va
Jag har ett ställ som var anpassat för inoljade spagetti-snubbar och inte för någon som faktiskt fått äta.


Dags att göra som oss riktiga män och lägga upp lite naket i Vad säger ni tjejer-tråden? :rofl
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Har du skinnstället för att posa på Sveavägen eller för att köra hoj?
Alt 1. Sy om det.
Alt 2. Det är precis som det ska vara.
 

Super Dave

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SMT -13
Priset beror naturligt vis på hur stort ingreppet är.
Jag har bara använt dom för att laga klotade skinställ.
men jag har för mig att polaren fick betala typp 1400kr för att få båda armarna ihop sydda så dom inte skulle fladdra i vinden:). ingreppet syndes inte utan det såg ut som det var sytt på fabriken.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Var glad för det. Mitt ställ ger mig både wedgie och camel toe. :näsblod

Jag visste inte vad en cameltoe var så jag googlade det och kom till en länk:
Cameltoe.com - The Other Cleavage :eek:

:rofl

(Fick nu lära mej att det heter moose knuckle om man e kille)

Btw var är bilderna BoSoZoKu?!!??!?? :arsele
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag visste inte vad en cameltoe var så jag googlade det och kom till en länk:
Cameltoe.com - The Other Cleavage :eek:

:rofl

(Fick nu lära mej att det heter moose knuckle om man e kille)

Btw var är bilderna BoSoZoKu?!!??!?? :arsele

Tyvärr har jag inga närbilder på wedgien så att man förstör Korvis kväll ännu mer:)hihi ) men jag hittade en gammal bild. Men tro mig det känns värre än det ser ut, fast nu har jag suttit ut det lite på bågen. Sitter dock skönt när man väl kör som tur är.
 

Bifogat

  • prexport 001.JPG
    prexport 001.JPG
    134.5 KB · Visningar: 516

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Stället är inte sytt för att du ska stå och se snygg ut, hänger stället när du sitter på moppen kanske du ska skaffa dig en negerrumpa.
 

Enzed

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Wellington, NZ
Hoj
2002, Ducati, 998 pista
En anledning att dräckten ska sitta tight är för att den inte ska röra sig runt kroppen om du glider på gatan.
Om du har en för stor dräkt finns det kanske risk att skydden och förstärkningarna som är insydda på strategista ställen inte gör mycket nytta.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
...men jag har för mig att polaren fick betala typp 1400kr för att få båda armarna ihop sydda så dom inte skulle fladdra i vinden:).

Är det inte jättesvårt att köra om armarna är hopsydda, för att inte tala om att gå på muggen eller äta? Tycker inte mina fladdrar sådär fruktansvärt på hojen då de sitter fast i händerna som för det mesta håller fast i styret. På dansgolvet kan jag däremot tycka att de fladdrar omotiverat mycket, men det sker mest efter midnatt och då är det ju ändå mörkt och folk fulla.

:tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top