Skinnställ krymper under vinter

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Jag vet inte om det kan bero på luftfuktigheten i min garderob eller att mitt skinnställ inte tål att förvaras hängande men det krymper under vintern. Idag när jag provade det för första gången denna säsong så var det tightare än någonsin förr. Jag fick hoppa omkring och åla på backen för att få igen dragkedjan.

Jag har läst att alla andras skinnställ går ut sig en aning med tiden, men inte mitt tydligen.

Tips?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hände mig också förra vintern, men det betyder ju att man får köpa ett nytt, hurra!!!
:chey

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Har upptäckt samma sak, men mitt problem är att ALLA kläder krymper under vintern. Måste ha fuktigare i garderoben än du!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vadå krymper, mitt ställ sitter mycket bättre nu och jag får till och med plats med jeansen innanför skinnbrallorna och det stramar inte över ekvatorlinjen heller (det finns ingen midja på ett klot) :D

Slutat käka chips, potatis, ris etc, kött och matens mat (grönsaker) är kosten numera.
Pilsner är helt ok :fyllisar man måste ju unna sig en ordentlig fylla emellanåt.

Visst ja, godis är borta ur kostcirkeln också

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Enkelt åtgärdat skaffa en innerslang till lasbil stoppa in den i skinnstället pumpa upp lägg skinnstäälet i ett fyllt badkar låtet det ligga någa dagar ta sdan upp med tryck i låt det torka sedan kommer du i

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Mitt (mina skinnbyxor alltså) har blivit större under vintern. Vilket jag är riktigt glad för. :)
Och jag vet varför.
Fick boken "Matrevolutionen" av läkaren Andreas Eenfeldt av Xet i julklapp.
Så vete, råg, korn, havre, ris, pasta, spagetti, bröd, margarin pizza, har ersatts av
kött, fisk, skaldjur, smör, grädde, blomkål, broccoli, tomater, paprika, gurka
cocacola med te eller kallt vatten från kylskåpet eller nån öl ibland.
Problem?
Hade ont i huvudet två dagar, sedan gick det över.
Men att det funkar för mig betyder inte det funkar för dig.
Vi är alla olika.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mitt ställ kanske inte har blivit så mycket större över låren, men över magen iaf, lösningen är 20-30 mil cykel i veckan. Hojpremiären kändes som efter ett uppehåll på en vecka och flåset är hyggligt :tummenupp

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Förminskat skinnställ i all ära, men Synen att du ligger och ålar på golvet tar nog priset i mitt huvud! :lol

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Förminskat skinnställ i all ära, men Synen att du ligger och ålar på golvet tar nog priset i mitt huvud! :lol

Fan igår var det om möjligt ännu värre!!!! Fick med nöd och näppe igen dragkedjan på jackan efter att ha tillbringat större delen av förmiddagen med att koppla ihop byxa/jacka genom att trotsa minst tre av fysikens lagar.

När jag väl fick igen skiten så gick jag ner till garaget och skulle låsa upp skivbromslåset i vanlig ordning. Böjer mig ner med nyckeln i högsta hugg och är blott någon millisekund från att strypa ut mig själv. Stället är nämligen så jävla tight att när jag böjer mig ner så stramar det i halsen på ett sätt som endast kan beskrivas som galet.

Kallar skinnstället för Guantanamo.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Har du före pch efterbilder på stället? Man blir ju nyfiken på hur mycket det har krympt. Det du beskriver låter inte riktigt hälsosamt. Verkar inte vara någon höjdare att låsa upp hojen med livet som insats.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Vad är problemet? Gå och ställ er i garberoben, då krymper ni ju själva :banana

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad är problemet? Gå och ställ er i garberoben, då krymper ni ju själva :banana

Då måste man ju komma ut för eller senare. Det hade jag inte tänkt mig.

Allvar då. De drar ihop sig, ordentligt smorda inte lika påtagligt. Jag tycker det känns fint, man formar sig efter varandra. Mitt skinnställ får nog betraktas som ett levande väsen även om det (emellanåt) luktar lite död, så det är mer att betrakta som en relation i vardande, en symbiotisk sådan...:död

I år är jag dock mer orolig. :svullo

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Låter som ett rookie-misstag som drabbar så kallade icke-kapitalister. I sann fruntimmersanda så måste självklart skinnet avvecklas på höstkanten till förmån för ett nytt skinn på vårkanten. Skinnställ ska således omsättas och inte lagras över tid. Då slipper man problemet med skinn som krymper.

//KaliZ

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Då måste man ju komma ut för eller senare. Det hade jag inte tänkt mig.

Allvar då. De drar ihop sig, ordentligt smorda inte lika påtagligt. Jag tycker det känns fint, man formar sig efter varandra. Mitt skinnställ får nog betraktas som ett levande väsen även om det (emellanåt) luktar lite död, så det är mer att betrakta som en relation i vardande, en symbiotisk sådan...:död

I år är jag dock mer orolig. :svullo

Jodå, visst är det så, skinnstället drar ihop sig under vintern, mer om det inte är insmort. Finns nog inte så mycket man kan göra åt det. Är bara att se till att man inte ökar för mycket i omfång själv. Själv slutade jag röka och det var inget bra ur ett omfångsperspektiv...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA