Skinnställ, nu jävlar behöver jag hjälp!

Vilket ställ?

• Antal röstningar
    0

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag har riktigt jävla svårt att välja nu.......
-------------------------------------------------------------
Ställ 1
Okännt märke köpt på bakgata i Gibraltar, skönt och ordentligt med skydd kört med det i 2 år(delat)

Det här passar bra men känns som lite sämre kvalitet och känns dummt att snåla på skydd så jag tänkte byta men jag vet inte egentligen om det är nödvändigt

Detta äger jag nu och då är frågan om jag ska behålla det också?
---------------------------------------------------------------

Ställ 2
Köpt av *DanTheMan* för 4000kr Alpinestar ställ helställ som känns smidigt men lite smått.

Kan inte resa mig ordentligt obekvämt att gå med men känns ju ganska bra på cykeln, dock lite skitigt( kanske går att få bort ) annars bra skick. Skicka tillbaka/ inte skicka tillbaka?
----------------------------------------------------------------
Ställ 3 Spike Titan kostar nytt 12000kr stod det på prislappen men jag kan nu få det för ca 6000kr.....biligt??

Storlek 58 men känns lite som om det passar men är ju för stort men ska jag köpa det? Jag har möjligheten att skicka tillbaka ställ 2.

Är det dummt att köpa ett ställ som är lite för stort? är 18 år kanske växer:rolleyes: är lite drygt 180 och väger drygt 80 kilo
-----------------------------------------------------------------
Ställ 4
Vänta tills 2hjuls mässan och köpa ett där, dock är jag inte sugen på att lappa upp 8000kr eller liknade men spike stället skulle jag ju kunna gå med på.

--------------------------------------------------

Har underkläder och t-shirt under på fotona

Hur fan ska jag göra

Jag kommer köra en del bana har jag tänkt och även åka till spanien T&R + köra där i 6 månader :3freak ska ju helst kunna gå i det

Bifogat

• DSC00070.JPG
    DSC00070.JPG
    112.4 KB · Visningar: 893
  • DSC00069.JPG
    DSC00069.JPG
    125.7 KB · Visningar: 1,234
  • DSC00075.JPG
    DSC00075.JPG
    138.5 KB · Visningar: 855
  • DSC00072.JPG
    DSC00072.JPG
    109.8 KB · Visningar: 528
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rasorblade skrev:
Lämna tillbaka ställ nummer 2!! för stort!!! :3freak

för stort??

va fan hur litet ska de vara egentligen:confused:

kanske inte funkar med ett heställ då eller, ska ju kunna gå i det då jag ska ned till spanien också+ att jag ska få under ett ryggskydd

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Ställ 3 verkar bra.. Du ska absolut inte köpa ett ställ som är för litet.
Noname ställ behöver inte vara fel.. de flesta ställ brukar ha en skinntjocklek på typ 1,2mm sen hänger det lite på sömmar och så hur allt är sytt..
Men kan du köpa ställ3 för halva priset så låter ju det som en nice affär. :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rasorblade skrev:
Han skriver ju själv att han tycker det är för stort. Och köpa ett nytt skinnställ för stort är väl inte så smart! :3freak

dels är han, jag + att jag skriver att "ställ 2" är för litet tycker jag

Master_ skrev:
Ställ 3 verkar bra.. Du ska absolut inte köpa ett ställ som är för litet.
Noname ställ behöver inte vara fel.. de flesta ställ brukar ha en skinntjocklek på typ 1,2mm sen hänger det lite på sömmar och så hur allt är sytt..
Men kan du köpa ställ3 för halva priset så låter ju det som en nice affär. :tummenupp

men de känns inte lika smidigt som ställ 2 :3freak men de är ju billigt känns de som....

hur billigt är det på mässan?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tänk på att racingställ ska inte kännas bra när du står upp, oftast går man som en apa när man har på sig dom. Dom ska kännas perfekta i framåtlutande ställning, allstå när du sitter på hojen. Helställ ska sitta som ett smäck på kroppen.

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
strl 58 för en som är 180/80 låter mkt konstigt

jag är 183/83 och kommer köpa 52-54 i storlek, så skippa spyke om det är *lite för stort*

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
H4 skrev:
Ställ 3!

Men finns det inga andra storlekar?

jo jag vill ha det men det är ju stort

nix enda storleken dom har kvar.... därför 50% på det

Hur stor måste man bli för att passa bra i 58? träna:rolleyes:

Lord L

skrapmärken på axlarna...!!??
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
-01 Honda Cbr 1100xx repig o krokig...
ställ 2 verkar inte vara nå vidare för dig eftersom DTM antagligen redan töjt det. blir nog inte större...

Ställ 3 blir nog alldeles för stort (grundat på att jag själv kör med den storleken och jag mäter 197cm 115kg)

mitt tips är att kolla på mässan om du inte litar på stället du har.
/ Lord L

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag hade kört på 2:an,om det största problemet är att det är skitigt så går det utmärkt att lägga en timme i badrummet med lite skintvål så blir det som nytt.

Det brukar inte vara superbilligt på mässan,utan mer bara lite billigt dvs inga halvapriset eller liknade ,mer 20% rabbat.

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Mr Helmut skrev:
jo jag vill ha det men det är ju stort

nix enda storleken dom har kvar.... därför 50% på det

Hur stor måste man bli för att passa bra i 58? träna:rolleyes:

Du kan köpa Spyke på upp till 50% på Superbike i Göteborg när du ändå är nere på 2hjuls mässan det finns flera här på forumet som har gjort det i vinter kolla denna tråden. Superbike har mycket ställ hemma.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=104421&highlight=4race

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Skinntvål?? hmm funkar de bra eller?
Kommer efterta Swedies gamla ställ och det är som sagt vurpat ex antal gånger..vill ha de snyggt och rent

Långa farbron skrev:
Jag hade kört på 2:an,om det största problemet är att det är skitigt så går det utmärkt att lägga en timme i badrummet med lite skintvål så blir det som nytt.

Det brukar inte vara superbilligt på mässan,utan mer bara lite billigt dvs inga halvapriset eller liknade ,mer 20% rabbat.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Lord L skrev:
ställ 2 verkar inte vara nå vidare för dig eftersom DTM antagligen redan töjt det. blir nog inte större...

Ställ 3 blir nog alldeles för stort (grundat på att jag själv kör med den storleken och jag mäter 197cm 115kg)

mitt tips är att kolla på mässan om du inte litar på stället du har.
/ Lord L

det kanske skiljer märke till märke

tycker inte du borde komma i det specielt inte med den längden, jag vet inte riktigt hur lång jag är men 180-185 och väger drygt 80

är så jävla sugen på spike stället.... är det för det inte skyddar så bra om jag lägger mig som man inte ska ha "lite för stort ställ"

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Alicia skrev:
Skinntvål?? hmm funkar de bra eller?
Kommer efterta Swedies gamla ställ och det är som sagt vurpat ex antal gånger..vill ha de snyggt och rent

Jupp det och lite avfettning på en trasa om det är olja på stället brukar göra susen.

Mr Helmut skrev:

tycker inte du borde komma i det specielt inte med den längden, jag vet inte riktigt hur lång jag är men 180-185 och väger drygt 80

är så jävla sugen på spike stället.... är det för det inte skyddar så bra om jag lägger mig som man inte ska ha "lite för stort ställ"

Kolla här :)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1827650&postcount=6

Lord L

skrapmärken på axlarna...!!??
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
-01 Honda Cbr 1100xx repig o krokig...
Mr Helmut skrev:

jag har iofs dainese.. och det ska erkännas att stället är fullt när man kommit i det :) men det är inget som inte går att rädda med höga stövlar o feta kragar på handskarna... :lol

nyköpt stort ställ kommer garanterat resultera i sk "hängröv" och skydden kan hamna på ställen de ej är tänkta att vara på.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...