Skinnställ - raklång utan pungkläm?

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Jag är på g och ska köpa mitt första skinnställ.. Jag har provat ett dainese laguna seca och tyckte det satt "bra" (tight och jävligt) så länge jag gick framåtlutad, men när jag sträckte på mig stramades det och klämdes runt pungen!

Har jag för stor pung eller ska det vara såhär?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ska sitta så, stället är gjort så du ska sitta på en hoj, inte stå upp. De gångerna du ska stå en längre stund kan man ta av sig övre delen och låta det hänga.

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Det ska vara så... Så länge allt är gött när du sitter på hojen så är det bra. Du lär väl inte ta på dig skinnet när du ska ut å vandra :)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Vafan..står du normalt så nej..det ska inte behöva klämma. Testa någon annan modell lr storlek

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tänk efter själv, vad tror du stället är gjort för, att ligga i fosterställning på en hoj eller att klättra i träd? Det blir automatiskt att man står i grottmänniskopose med ställ, i synnerhet när det är spretans, sen brukar dom ge med sig lite.

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Håller med Hoztic. Och glöm inte heller att tjejerna gillar grottmänniskoposé! Gärna kombinerat med en sjysst hjälmfrilla! :tummenupp

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kolla på Rossi när han drar ut genom depågatan. Han ställer sig upp och gräver sig helt ogenerat i skrevet inför tv-kameror å publik. Han kör också Dainese...
Inget för er med lite storlek på grejerna!

Skämt åsido, det är för kort för dig.

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
KOKSSAX,-SVART.jpg

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det ingår..

Som de som kör 2-hjulsrally skrivit.. Stället är inte till för höstpromenader, utan att sitta i fosterställning på hojen.

Jag behövde hjälp (MKT hjälp) första 15 gångrna jag skulle ha på/av stället. Stå raklång som man vill med stället knäppt är fortfarande omöjligt, dragkedjan åker ner innan hojen knappt stannat för att jag ska kunna röra mig inom ramarna för vad som är ok, och ska jag sträcka på mig måste minst en arm ur. Och då börjar det nog tom bli lite stort nu så egentligen borde jag byta (eller träna :()

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det nya är ju att klippa hål så pungen hänger och dinglar. Lite som tjejer som har uringat. Svalkar bra också.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...