Skinnställ till liten tjej- omöjligt

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Numera hojlös
Jag är rätt liten, eller smal rättare sagt. Väger 52 kg och är 167. Skinnställen sitter alltid alldeles för löst i benen och armarna. Hur har ni små tjejer löst det? Beställt måttsytt skinnställ? Eller fått befintligt skinnställ insytt eller har ni faktiskt hittat skinnställ som passar er?

Nu har jag tröttnat på att ränna runt i affärer och inte hitta ett enda skinnställ som passar. Dessutom är jag så trött på alla dessa försäljare som inte pratar med mig, de pratar enbart med det manliga sällskapet jag har med mig, trots att det är JAG som ska köpa skinnställ, det är ju jag som provar för fullt. Jag är inte "nåns flickvän" som bara ska hitta nått enkelt att ha på sig som en av dem ville ha mig till.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
PSI

Bra och billigt enligt rykten. En annan har ju modellkropp så jag kan alltid ha allt ;) OCH jag klär i ödmjukhet!

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
En stilla tanke, Kan man inte köpa skinställ för barn?
Min syrra e rätt liten i storleken, hon brukar köpa vanliga kläder i barnstorlekar, borde ju funka på skinställ också?

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Numera hojlös
En stilla tanke, Kan man inte köpa skinställ för barn?
Min syrra e rätt liten i storleken, hon brukar köpa vanliga kläder i barnstorlekar, borde ju funka på skinställ också?

Barnkläder har inte funnits i de affärer jag har varit i. Men det är kanske värt att testa om inget annat funkar.

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Tips när du ska handla är att det första man gör är att basunera ut att du tänker köpa ett skinnställ. När du väl förmedlat att du kommer spendera 15-20 000 kronor så blir nästan alla väldigt service minded. OM det sedan inte skulle passa är det ju deras fel att försäljningen inte händer.

DEt är iaf min erfarenhet när det gäller utrustning såväl som hojar. Är man dessutom ung är det extra viktigt att påpeka att man är där för att göra affär om ens krav uppfylls.

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Numera hojlös
Tips när du ska handla är att det första man gör är att basunera ut att du tänker köpa ett skinnställ. När du väl förmedlat att du kommer spendera 15-20 000 kronor så blir nästan alla väldigt service minded. OM det sedan inte skulle passa är det ju deras fel att försäljningen inte händer.

DEt är iaf min erfarenhet när det gäller utrustning såväl som hojar. Är man dessutom ung är det extra viktigt att påpeka att man är där för att göra affär om ens krav uppfylls.

Jag tycker jag är väldigt tydlig med att jag vill köpa ett skinnställ när jag frågar om storlekar och ber dem leta upp skinnställ som skulle kunna passa. Problemet är att de börjar prata med mitt sällskap. Ingen ögonkontakt alls med mig, jag är alltid luft. Även mitt sällskap reagerade på detta. Han skulle inte ens handla något utan var bara just sällskap.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
korta och smala tjejer är ju de stora intresset vafan tillverkar dom inte måtten till dom för?
Ingen aning vad de e för sömmar på utrustningen men en kraftig nål och lite stark tråd dög fint till när ja skulle se om ett par för stora byxor,
Var ju dock inte någon direkt större åtgärd

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Jag tycker jag är väldigt tydlig med att jag vill köpa ett skinnställ när jag frågar om storlekar och ber dem leta upp skinnställ som skulle kunna passa. Problemet är att de börjar prata med mitt sällskap. Ingen ögonkontakt alls med mig, jag är alltid luft. Även mitt sällskap reagerade på detta. Han skulle inte ens handla något utan var bara just sällskap.

Prova att gå själv till butiken nästa gång, då kan dom inte börja snacka med ditt sällskap iafall, på dom bara^^

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Beklagligt att det blir så. Det är en så mans-dominerad "sport" så du förmodligen anses i deras ögon att inte ha tillräcklig kunskap/vetskap om vad du ska ha. Därav adresseras ditt manliga sällskap som de säkert tror bestämmer i slut om vad det ska bli.

Markera bestämt att du vet vad du är ute efter och inte tror att de kan tillgodose dina behov. Då bör de uppfatta läget lite bättre.

Re^Spect

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Hoj
Yamaha FZ-1N 09
Min tjej har strl 36 och är ett Arlen Ness ställ... hon är 150 väger 46kg.. så det finns att få tag på alla möjliga storlekar. :tummenupp

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Du får göra som jag, köp ett som är minst en stl förlitet på bredden, då passar det hyffsat i längden ;)

Jag har ett alpinestars, stl 28 (europeisk stl), sitter hyffsat, dragkedjan i midjan som är lite jobbig, och sitter förbaskat tajt över brösten. Men hyffsat löst över låren. (skydden sitter dock bra).
Du får dyka upp och testa det en dag om du vill :)

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Barnställ är väl knappast funkis till en vuxen :tuttar har rätt svårt att tro att det kan gå.

Nä, beställ måttsytt och få ett snyggt ställ som sitter perfekt och få en färgkombination som ingen annan har istället.

Min rekommendation är haloleathers.com (eftersom jag har konstig storlek på kroppen o inget färdigt passade), sen är ju alltid PSI också ett alternativ.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
så du väger 52 kg och är 167..skulle jag kunna få ditt nummer?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024