skinnställs funderingar

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Jo jag undrar lite över skinnställ då jag tänkt köpa ett under vintern.
Hur tight ska ett skinnställ sitta ? typ ska man kunna röra sig helt fritt(ta på sig strumpor tex)
jag var och provade ett idag och det var bra i längden och runt midjan men det kändes stelt fick inte upp knät mer än till strax under midjehöjd ska det va så? ja det var väl igentligen det jag undra vad tycker ni om detta som jag provade idag ?
Jo just det ska man ha delat eller helt ställ ?

RACING SUIT
För dig, som vill ha ett helt skinnställ istället för tvådelat. Ett genomtänkt och säkert ställ både för gatbruk och för dig, som vill köra på bana. Kraftigt nötskinn och urtagbara CE-godkända skydd för maximal säkerhet. Perforerat skinn i fronten, ger svalka på sommaren. Finns i två färgställningar: svart/blått/vitt och svart/silver/vitt. Förböjda ärmar och ben samt kevlarstretch i grenen och ärmhålorna för bästa komfort. Knäpuckar ingår förstås! Storlekar: Herr 48-56
VÅRT PRIS 4995 KR

Bifogat

• 8009s.jpg
    8009s.jpg
    11.9 KB · Visningar: 104

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
Det tog ett tag innan man kunde få runt armen så kan kunde klia sig i stjärten, så; tajt som fan! :arsele
Mitt töjde sig minst en storlek efter lite sverige-regn-åka...

Stället: helt okej

sundaman81

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
zx9r-98
Det ska sitta tight o oskönt i början...tyvärr. Men det blir "smidigare" efter nån månad det tyckte jag iallafall.
Dom i butiken borde ha bra koll och kunna tipsa dig om vad som sitter bra eller inte.

Lycka till!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Efter en veckas svett så är stället perfekt. :tummenupp Det är det sämsta du kan göra att köpa ett för stort ställ. Det lilla töjer sig i af.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Bushmyra skrev:
2645383 Jo jag undrar lite över skinnställ då jag tänkt köpa ett under vintern.
Hur tight ska ett skinnställ sitta ? typ ska man kunna röra sig helt fritt(ta på sig strumpor tex)
jag var och provade ett idag och det var bra i längden och runt midjan men det kändes stelt fick inte upp knät mer än till strax under midjehöjd ska det va så? ja det var väl igentligen det jag undra vad tycker ni om detta som jag provade idag ?
Jo just det ska man ha delat eller helt ställ ?

RACING SUIT
För dig, som vill ha ett helt skinnställ istället för tvådelat. Ett genomtänkt och säkert ställ både för gatbruk och för dig, som vill köra på bana. Kraftigt nötskinn och urtagbara CE-godkända skydd för maximal säkerhet. Perforerat skinn i fronten, ger svalka på sommaren. Finns i två färgställningar: svart/blått/vitt och svart/silver/vitt. Förböjda ärmar och ben samt kevlarstretch i grenen och ärmhålorna för bästa komfort. Knäpuckar ingår förstås! Storlekar: Herr 48-56
VÅRT PRIS 4995 KR

lägg inte pengarna på det skräpet! du kommer att få ett mycket bättre erbjudande om du lugnar dig lite....

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
ok då är det nog rätt storlek då .grejen är att dom bara hade en 52a hemma så jag kunde inte prova 54an. och jag antar att det skiljer sig mellan olika fabrikat.kör ni nakna under stället eller kör ni med t-shirt ,underställ?
vad tycker ni om utseendet då? (ja det är viktigt för mig:D )

bivven skrev:
2645477 lägg inte pengarna på det skräpet! du kommer att få ett mycket bättre erbjudande om du lugnar dig lite....
vidareutveckla:va

Last edited:

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
bivven skrev:
2645477 lägg inte pengarna på det skräpet! du kommer att få ett mycket bättre erbjudande om du lugnar dig lite....

Jag håller med, det går att få bättre ställ till ungefär samma pris om man vågar handla ifrån utländska firmor via internet.

Dessutom fick jag väldigt konstiga råd ifrån den butiken (där jag misstänker att trådskaparen varit och provat stället) att jag personligen inte litar på deras kompetens.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
bivven skrev:
mycket sant. Går att köpa arlen ness eller Berik för samma pris hos till ex Fc-moto. Bara du provar det i butik först så det passar bra.

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Swedecat skrev:
2645498 Jag håller med, det går att få bättre ställ till ungefär samma pris om man vågar handla ifrån utländska firmor via internet.

Dessutom fick jag väldigt konstiga råd ifrån den butiken (där jag misstänker att trådskaparen varit och provat stället) att jag personligen inte litar på deras kompetens.
Det vågar jag MEN det tråkiga är ju om det som kommer hem är helt off storleksmässigt. Och jag tror att vi varit i samma butik:tummenupp o vad gäller deras kompetens så håller jag med dig till 100% jag såg bara ett billigt ställ= det enda ställ jag någonsin provat:D

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Bushmyra skrev:
2645515 Det vågar jag MEN det tråkiga är ju om det som kommer hem är helt off storleksmässigt. Och jag tror att vi varit i samma butik:tummenupp o vad gäller deras kompetens så håller jag med dig till 100% jag såg bara ett billigt ställ= det enda ställ jag någonsin provat:D

Ta en tur till Lelles i uppsala och se på deras priser och prova olika ställ där.
Jag har iof aldrig varit där men de priser jag har sett verkar vara helt okej och sortimentet har jag fått för mig är stort.

Om inte annat kan du prova ut en storlek där och beställa från utlandet.
Men tänk då också på att de svenska handlarna på sikt kan försvinna eftersom de inte har någon lust att agera provhytter åt kunder som ändå köper hos tyska företag.

Stället ska sitta väldigt tajt när du provar det för efter några mil på motorcykeln tänjer det sig ganska mycket. Ett tips är att se till att det inte är för kort avstånd mellan axlarna och grenen, för då gör det ont att stå raklång. Att sitta lite framåtlutad på motorcykeln fungerar dock. :näsblod

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Bushmyra skrev:
2645383 Jo jag undrar lite över skinnställ då jag tänkt köpa ett under vintern.
Hur tight ska ett skinnställ sitta ? typ.........

Kan Lelles i Uppsala va nåt? Eller det kanske ligger lite långt bort? I alla fall så har de många ställ plus att de har ställ som inte är årets modell men i och med det så kan få ett bra ställ billigt. Köpte mitt för ett par år sedan, 4700:-, Dainese, hade kostat det dubbla. Väl värt att kolla om du har vägarna förbi.

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Jag har kollat på lelles hemsida ,hittade schyssta ställ där men fel storlekar:mad: .Men antagligen har dom fler modeller och storlekar i butik:tummenupp
Angående avståndet till uppsala=inget bekymmer 20mil enkel är barnmat!:D
Tack för ett oväntat stort intresse:tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
glöm inte o prova det med ryggskyddet på :näsblod

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
AGE skrev:
2646429 + Moms 25% = 5438 sek
plus frakt x antal dollars sist gick det på en femhundring express då
man får väl jämföra med priset här hemma först och se om det är värt det!!
i slutändan kanska det blir att handla hemma!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...