Bärgren
Förtidspensionerad bonnläpp
:corn
dardevil skrev:2265807
Och jag försöker lära mig alla filmer som schindlers list,Jurassis park och hajen
för att få den känsla du får när regissören inte försöker göra ett val som du tror på.
Bärgren skrev:2265892:corn
Nej tack !!!Markus skrev:2265984Går nedan att få förtydligat?
Ska jag PM:a mitt kto?southwick skrev:2266229dogville av Lars von Trier. den som klarar av att se hela filmen vinner 1000 kronor av mej
Markus skrev:2265984Går nedan att få förtydligat?
För övrigt var Hostel pissdålig, och den där med brudarna i grottan.
Airborne skrev:2266283Hostel håller jag med om men "brudarna i grottan" gick hem helt och hållet för min del. Fattar inte att du lägger dem i samma pissdålig-kategori som Hostel. The Descent vann en massa festivalpriser och även om den har sin skara kritiker så är den långt från dålig.. Tyckte den hade en grymt bra känsla av klaustrofobi och "impending doom"-känsla när vägen ut rasar ihop och de inser att det inte alls är en turist-grotta som de trodde utan ingen hade varit där innan..
SÅ GRYMT BRAimaster skrev:2123033Soul Plane
Sjukt dålig
War-psycho skrev:2266256Försök att inte förvandla denna tråd till ännu en popcorn/pajkastning/spam-tråd, är ni bussiga.
Absolut inte.Markus skrev:2266311Jag fixar det, om du lovar att i en vecka endast skriva inlägg utan att fetmarkera, kursivera eller stryka under - deal? Jag är så jävla trött på det.
War-psycho skrev:2266333Absolut inte.
Som jag skrev tidigare... i den här tråden snackar vi skit om filmer, inte varandra.Markus skrev:2266343Okej, då får vi se om jag håller mig.
mini-knutten skrev:2266464okej, här kommer en ytterst kontroversiell synpunkt från en självutnämd filmälskare:
A Clockwork Orange av Stanley Kubrick är enligt mig, om kanske inte dålig, åtminstående otroligt överskattad. Trots att jag gärna ser "sjuka"-filmer såg jag verkligen inte tjusningen i denna, som dessutom var stundtals tråkig för att nästa minut explodera i skumma miljöer, karaktärer och handlingar. Och ja, jag vet att detta med allra största sannolikhet var meningen då Kubrick ville visa insidan på en mentalt störd individ, men frågan är om detta blir särskilt bra underhållning?
Tur att man hade extremt trevligt (läs: snyggt ) sällskap sist man såg den
Kom igen nu, bombadera mig med antagonistiska åsikter
Jonathan skrev:2266488Nej jag håller med det. Den är bara skum, dock enligt andra oerhört bra och kult etc. Kass kult i sådana fall.
Den enda Kubrick filmen man kan kika på är The Shining! Grim film.
Markus skrev:2266303
Skulle vara kul att veta vilka priser den vunnit.
mini-knutten skrev:2266464okej, här kommer en ytterst kontroversiell synpunkt från en självutnämd filmälskare:
A Clockwork Orange av Stanley Kubrick är enligt mig, om kanske inte dålig, åtminstående otroligt överskattad.
Airborne skrev:Jag tyckte att A Clockwork Orange var bättre än Eyes Wide Shut iallafall...
mini-knutten skrev:2266589
Tänker inte uttala mig på området då jag inte sett den sistnämda. Och återigen, jag är ett stort fan av Kubrick, framförallt Full Metal Jacket och 2001 - A Space Oddesey, men med A Clockwork Orange gick gubben för långt
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|