skivbromslås med larm !!!

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Hade mitt på på en mcträff i somras.
Tvåtaktare och vissa HD utlöste larmet när de tokvarva NÄRA hojjen, så nog fan tjuter mitt Xena när man rör hojjen bara lite grann.
Man kan ju dessutom välja hur man monterar det.
Om man monterar det längst ner på skivan (hängandes löst) är det känsligt.
Om man monterar det liggandes ann mot skivan (halvvägs upp) så måste man vicka/eller resa hojjen för att det ska lösa ut.
Har funkat bra för mig. :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Kenya skrev:
Jag fick med ett när jag köpte hojen.
Hur f*n låser man upp det utan att det tjuter över hela länet? När jag sätter nyckeln mot låset börjar det lilla sattyget tjuta.
ja du, man tar ett djupt andetag.. laddar för fullt... tänker igenom hur man ska göra, tänker efter igen... sen så smeker du det sakta, börjar prata med det...lägger sakta vänstra handen på den medans du med den andra lägger nycklen över låset.. du siktar.. andas sakta igen... STOP.. nu är det dax att titta dig omkring så det inte kommer några snygga brudar du kan göra bort dig inför...nu återgår du till planen, andas djupt.. och mycket bestämt och snabbt för in nycklen och fort som fan försöker att få bort det från skivan.. lyckas du inte.. ja då hade du inte tur... (bättre sätt finns inte)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Abus har släppt två larm/lås-paket. Hittar inte låsen på duells sida men de finns med i årets katalog.

Det är ett skivbromslås med nivålarm om jag inte minns fel. I det andra paketet ingår kedja. Rätt bra pris, 1199/1799 typ. Borde få in på Mcvaruhuset snart.

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
porec skrev:
ja du, man tar ett djupt andetag.. laddar för fullt... tänker igenom hur man ska göra, tänker efter igen... sen så smeker du det sakta, börjar prata med det...lägger sakta vänstra handen på den medans du med den andra lägger nycklen över låset.. du siktar.. andas sakta igen... STOP.. nu är det dax att titta dig omkring så det inte kommer några snygga brudar du kan göra bort dig inför...nu återgår du till planen, andas djupt.. och mycket bestämt och snabbt för in nycklen och fort som fan försöker att få bort det från skivan.. lyckas du inte.. ja då hade du inte tur... (bättre sätt finns inte)

:skrattaåt
Skönt och höra att det inte bara är jag som gör bort mig på mcträffarna i sommar när alla kommer att kasta sig över mig och skriker "tjuv tjuv..."

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
eisbaer skrev:
Nej, det där är ett granitlås. Jag pratar om ett skivbromslås. Grått är det.
hehe!
jo det fanns på duells sida.. fast med fel bild.. (den jag postade tidigare) det heter Detecto 8000 (klicka på bilden får ni se)
men jag har inte fått svar från TQ om Xena låsen än.. drog nyss iväg ett till mail :gnissla

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Har haft lite problem med mitt xena-lås också, blev typ värre och värre och började tjuta lite när som. Men det visade sig efter det att jag bytte batterier och torkade av reflektorplattan till sensorn så blev det som nytt igen. Så till er som har problem med era lås, plocka isär allt, rengör noga och i med nya fräsha batterier så funkar det kanske bättre. Det gjorde det i mitt fall hursomhelst. :)

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Hoj_henke skrev:
dom tjuter som FN kan jag lova..

Jag hade ett Xenalås för ett år sen. Jag bytte det hos improtören inte mindre än fem gånger! Tjuter så snart vädret blir minsta blött. Om hojen stod i regn så tjöt den. Regnade det på vägen till jobbet lät man som en polis-wannabee..
Tillslut vore grannarna glada om nån snodde hojen så de slapp alla falsklarm.

Grymt missnöjd!

/H

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
danjel skrev:
hehe!
jo det fanns på duells sida.. fast med fel bild.. (den jag postade tidigare) det heter Detecto 8000 (klicka på bilden får ni se)
men jag har inte fått svar från TQ om Xena låsen än.. drog nyss iväg ett till mail :gnissla

Duells har inte fått in det än, hörde nått om april/maj

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har en polare i England som har bra pris på Oxford låset. Låset kostar 999kr + frakt i sverige och jag får nog inte betala mer än 7-800kr + frakt. Jag tänkte jag skulle beställa eftersom det är godkännt i sverige. Någon som har ett?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Mr K skrev:
Jag har en polare i England som har bra pris på Oxford låset. Låset kostar 999kr + frakt i sverige och jag får nog inte betala mer än 7-800kr + frakt. Jag tänkte jag skulle beställa eftersom det är godkännt i sverige. Någon som har ett?

Läs några inlägg ovan ;)

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
eisbaer skrev:
Duells har inte fått in det än, hörde nått om april/maj
hajtand skrev:
Sämmer, Abus låslarm är inte riktigt färdigutvecklat än, antagligen släppt bildern för att öka intresset.

vad säger ni? kolla länken så ser ni larmet på duells sida med art.nr. å allt.. eller? :va

fick svar från TQ idag iaf!
TQ Motorsport skrev:
Hej Danjel

Vi har endast haft denna agentur i 8 månader och vad jag vet så är detta
inte något känt problem.

Jag vet att Xena har bytt larmdel de senaste 6 månaderna och förbättrat
batteri förbrukningen på alla larm.

Vi kommer inom 3 till 4 månader lämna in våra modeller XR-18 och XR-15 för
godkännande till SSF.

När den blivit klassad och godkänd hos SSF så kommer dom att vara godkända
hos de flesta försäkringsbolag.

Med vänlig hälsning

Tomas Persson
TQ Motorsport
kolla högre upp för att se vad jag skrev..

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
danjel skrev:
vad säger ni? kolla länken så ser ni larmet på duells sida med art.nr. å allt.. eller? :va

kolla högre upp för att se vad jag skrev..

Ja alltså, Duells har det i katalogen men de har inte fått in det än. Den katalogen är inte att lita på i vilket fall, mkt priser som är fel och sidnummer som är ännu mer fel =)

Jag kan slänga in en post när vi får in det på mcvaruhuset.

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
eisbaer skrev:
Ja alltså, Duells har det i katalogen men de har inte fått in det än. Den katalogen är inte att lita på i vilket fall, mkt priser som är fel och sidnummer som är ännu mer fel =)

Jag kan slänga in en post när vi får in det på mcvaruhuset.
I see
(sa blinda-sara till döva-lotta)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
danjel skrev:
tycker mest det låter som skit snack, jag köpte mitt förra året och då sa de att de skulle lämnas in precis när som helst... å detta var innan sommaren och då sa han att det skulle vara klar på hösten 2005, å de har inte änns skickat in det...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!