Skivspelare

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tzr 125- 91
tillverkar dem fortfarande skivspelare ?? :confused:
hittar inga på nätet

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Vad ska du ha den till? En Technics 1200 för hemmalyssning är lite overkill... Hifiklubben har vinylspelare från 1500 spänn.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
en technics 1200 är ju inte speciellt bra för hemma bruk.. titta på Dual och Thorens, rega m.fl klart bättre för hemma bruk!

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
finns en sony skivspelare för ~1000kr på www.fyndborsen.se , har en sån själv, funkar bra för en som vill lyssna på sina gamla skivor lite då och då

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Eller så köper du en begagnad på blocket för några hundralappar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
There's only one Linn Sondek LP12.

Ln-LP12.jpg

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tzr 125- 91
Okej men ska ha det för hemma bruk.. så den behöver u inte vara så fruktansvärt bra bara att den är bättre änn dem som finns från 70-90 talet

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
det bra med 1210orna är att dom håller länge o tål enormt mycket stryk. sitter på lite olika hififorum också och dom flesta tycker att en 1210 duger alldeles utmärkt till "hifi" också. om du köper den från england så får du säkert igen varenda krona när du säljer den 2ond hand sen. men som sagt det finns ju billigare. kolla prisjakt

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Miff skrev:
2059806 Okej men ska ha det för hemma bruk.. så den behöver u inte vara så fruktansvärt bra bara att den är bättre änn dem som finns från 70-90 talet
Synd du är så kräsen. Den här är från 70-talet.

Bifogat

• transcII.jpg
    transcII.jpg
    31.7 KB · Visningar: 101
  • trascrI.jpg
    trascrI.jpg
    31.6 KB · Visningar: 103

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
McB skrev:
2059557 There's only one Linn Sondek LP12.

Ln-LP12.jpg

Jag skulle just till att tjacka en sån, men då insåg jag att man måste lyfta tallriken och byta remskiva när man ska spela ABC-Anna Book på singel.

Allvarligt, köper man en LP 12'a så är man lurad långt över vad som borde vara tillåtet, föresten har du sett Kawwa 250 crossen på blocket, klart prisvärd i sammanhanget....

Här är länken om du vill utöka samlingen av saker du har betalat för mycket för: http://www.blocket.se/vi/7715128.htm?ca=5_s

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GuW skrev:
2060070Allvarligt, köper man en LP 12'a så är man lurad långt över vad som borde vara tillåtet.[/url]

Varför lurad? En mycket välljudande vinylsvarv. Sen att det kanske finns mer prisvärda prylar, det är en helt annan fråga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
McB skrev:
2060116 Varför lurad? En mycket välljudande vinylsvarv. Sen att det kanske finns mer prisvärda prylar, det är en helt annan fråga.

Visst låter den helt OK, men nålen hoppar så jävligt när man studsar omkring till en gammal repig Asta Kask på vinyl... (om man har köpt till remskivan för singlar dårå)

Näe, helt klart inte privärd, liksom högtalakabel för 1200:- metern eller annat livsviktigt för att få pappkonor att dallra med hjälp av elektromagneter...

Det finns prylbögeri, och sen finns det HiFi folk.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
GuW skrev:
2060169Det finns prylbögeri, och sen finns det HiFi folk.
Så sant så.

Lillsyrran köpte en ganska billig direktdriven vinylsvarv för några år sedan. Hon är nöjd med den. Själv så tycker jag att LP-skivor har gjort sitt. CD-skivor klarar allt jag begär av en skiva och jag är nöjd med det.

Hmm, kanske skulle ta och starta en tråd om några små "moddar" jag har gjort på en bärgsprängare, och modifikationerna jag har gjort på mitt datorljud. Grejjer som borde kunna få vilken audiofil som helst att gråta sig till sömns i minst ett halvår... :hihi

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras